[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??
Od siebie mogę dać radę: dobrze zastanów się czy chcesz zmieniać olej na z mineralnego 15w40 na półsyntetyczny 10w40. Przed audi miałem astrę w dieselku z oplowskim silnikiem, po remoncie głowicy był zalany właśnie minerałem 15w40, po dotarciu po 1500km zlałem i zapodałem mu GM-a półsyntetyk 10w40.. no i jak na minerale oprócz cięższego palenia nie miałem innych dolegliwości, tak na półsyntetyku znów zaczęło się lać spod głowicy, uszczelka pod głowicą puszczała w tym samym miejscu co przed remontem. Więc osobiście mam mieszane uczucia co do zalewania lepszego jakościowo oleju, jeśli poprzedni był klasę gorszy, drugi raz już wolałbym na minerale latać
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
waldi1233, a ja myślę że chrzanisz głupoty za przeproszeniem, po pierwsze nie słyszałem jeszcze by docierać silnik mineralem 15W jak już syntetyk 5W, po 2 skoro lał ci się olej z pod głowicy to albo powierzchnia bloku była be albo głowica. Pomijam już fakt że gdy się remontuje tylko głowicę to tam specjalnie nie ma co docierać.
Olej nie ma tu nic do tego :!:
Olej nie ma tu nic do tego :!:
Tylko w woli wyjaśnień: mechanik niestety zalał mi 15W, koniec końców krzywa była powierzchnia bloku, głowica była zrobiona jak należy. 15W ma większą lepkość, jest gęstszy, po zmianie na 10W, który jest rzadszy dopiero z powrotem zaczęło się lać, nie mówię że jest to na pewno przyczyna, lecz opisuję tu tylko przypadek, który mnie spotkał Co do docierania: nowy wałek rozrządu, dźwigienki zaworowe, zawory, hydroregulatory i pestki, czy trzeba było docierać? Ile ludzi tyle głosów, wolałem chwilę pojeździć delikatnie, potem zmieniłem olej żeby nie męczyć go na minerale, no i wyszło jak wyszło. Teraz mam audi, temu mechanikowi podziękowałem, robię sobie samemu, co w dieslu nie było takie łatwe ze względu na brak specjalnego sprzętu (w oplowskim 1.7 td przy wymianie rozrządu, wałek trzeba ustawić na czujnik zegarowy, nie ma na kole znaków).PieterB pisze:waldi1233, a ja myślę że chrzanisz głupoty za przeproszeniem, po pierwsze nie słyszałem jeszcze by docierać silnik mineralem 15W jak już syntetyk 5W, po 2 skoro lał ci się olej z pod głowicy to albo powierzchnia bloku była be albo głowica. Pomijam już fakt że gdy się remontuje tylko głowicę to tam specjalnie nie ma co docierać.
Olej nie ma tu nic do tego :!:
Ja miałem również wycieki oleju z pod głowicy (tzn. lekko się pociło) Tak samo miałem jak kolega powyżej się wypowiada, wżery w bloku miałem.Powierzchnia została naprawiona ze względu na montaż nowej uszczelki metalowej.Robiłem sobie to jakieś 4 lata temu, i do tej pory jest sucho jak pieprz.A robię około 15-18 tyś. rocznie.
[B4 2.0 ABT] Zmiana minerała na półsyntetyk?
Witam,
posaidam Audi 80 B4 ABT na gazie.
Od kilku lat jeżdżę na oleju Castrol GTX 15W40 High Millage.
Co myślicie nad zmianą na Valvoline MaxLife 10W40?
Przebieg to na oko 350-450k
Na 15,000km bierze jakieś 0,2l oleju.
posaidam Audi 80 B4 ABT na gazie.
Od kilku lat jeżdżę na oleju Castrol GTX 15W40 High Millage.
Co myślicie nad zmianą na Valvoline MaxLife 10W40?
Przebieg to na oko 350-450k
Na 15,000km bierze jakieś 0,2l oleju.
Olej. Temat stary jak motoryzacja. Moim zdaniem jeśli silnik ok to można zmieniać. Trzeba też wiedzieć że półsyntetyki też mają bazę mineralną. A opowieści że po 200 kkm trzeba lać minerał to między bajki włożyć. Im lepszy olej tym dłużej silnik pożyje.
U nas ,ze względu na klimat lepszy właśnie będzie taki 10W40. Ważne żeby miał wysoką klasę jakościową
U nas ,ze względu na klimat lepszy właśnie będzie taki 10W40. Ważne żeby miał wysoką klasę jakościową
Mam moje Audi już 10 lat
Po zakupie jeździł na 15w40
Zmieniłem na 10w40
Po czasie wszystkie zimery do wymiany poszły - ciekły - ale to nie z powodu zmiany oleju tylko z powodu starości gumy i z powodu katowania silnika przez poprzedniego właściciela !!!
Na pewno jak bym oleju nie zmienił to i tak by te zimery padły !!!
Po zakupie jeździł na 15w40
Zmieniłem na 10w40
Po czasie wszystkie zimery do wymiany poszły - ciekły - ale to nie z powodu zmiany oleju tylko z powodu starości gumy i z powodu katowania silnika przez poprzedniego właściciela !!!
Na pewno jak bym oleju nie zmienił to i tak by te zimery padły !!!
Olej do audi 80 b3 1.8PM 1991r
Witam, chciałbym was zapytać o dobór oleju a mianowicie samochód ma przebieg 201tys km prawie na pewno prawdziwy bo stał 14 lat prawie nie ruszany w garażu. Gdy go zakupiłem we wrześniu to miał zalany olej 10W40 ale jakiej firmy to nie wiem bo zapomniałem zapytać a sprzedający mówił że za 3tys km można by wymienić olej no wiec tak jeździłem sobie i przez te 3tys nic nie ubyło oleju. Nadszedł czas na wymianę no to wymieniłem na olej lotosa 10w40 i to był chyba duży błąd bo przejechałem na nim 9tys km i musiałem dolać 2,5L. Czytałem sobie na forum jaki olej zaleca producent to piszą żeby wlać 15W40 i bedzie jeździć i piszą też nie wolno przechodzić na 5w40 z 10w40 bo się rozszczelni silnik a inni to robią i nic się takiego nie dzieje. Gdzieś przeczytałem że ten silnik powinien jeździć na 5W40. Ja chciałbym zrobić tak: wlać płukankę teraz i wymienić na 5w40 lub 5w50 motula lub valvoline. Poza tym są jeszcze te normy np 505.01 i jaka jest dla 1.8PM? A ten 5W50 to polecił mi ktoś na YT pod filmem miłośników 4 kółek odcinek z olejami bo jest bardziej odporny na spalanie? Co wy sądzicie o tym pomyśle?[/code]
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Majsterki teraz latam Shell 10W40 a jak bym zalał Castrol 10W60 lub Shell 10W60 lub Mobill 5W50 ??? one mają VW 501 01/ 505 00 czyli do B3 2.0 16V pasuje - książki piszą że B3 2.0 16V ma być 501 01
Jak to widzicie ??? dodam że wszystkie zimery i uszczelniacze mam nowe !!!
Na takim olejku to już bym się nie bał jechać do 6000 obr/min
Ciekawym jest że na Motulu 10W60 i Valvoline 10W60 nie ma normy VW 501 01 !!! - czyżby one nie były do naszych 2.0 16V ???
Pozdrawiam i poproszę szpeców olejowych o komentarz
Jak to widzicie ??? dodam że wszystkie zimery i uszczelniacze mam nowe !!!
Na takim olejku to już bym się nie bał jechać do 6000 obr/min
Ciekawym jest że na Motulu 10W60 i Valvoline 10W60 nie ma normy VW 501 01 !!! - czyżby one nie były do naszych 2.0 16V ???
Pozdrawiam i poproszę szpeców olejowych o komentarz