Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
waldi1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 19 gru 2015, 08:42
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: waldi1233 » 02 sty 2016, 04:30

Od siebie mogę dać radę: dobrze zastanów się czy chcesz zmieniać olej na z mineralnego 15w40 na półsyntetyczny 10w40. Przed audi miałem astrę w dieselku z oplowskim silnikiem, po remoncie głowicy był zalany właśnie minerałem 15w40, po dotarciu po 1500km zlałem i zapodałem mu GM-a półsyntetyk 10w40.. no i jak na minerale oprócz cięższego palenia nie miałem innych dolegliwości, tak na półsyntetyku znów zaczęło się lać spod głowicy, uszczelka pod głowicą puszczała w tym samym miejscu co przed remontem. Więc osobiście mam mieszane uczucia co do zalewania lepszego jakościowo oleju, jeśli poprzedni był klasę gorszy, drugi raz już wolałbym na minerale latać ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sty 2016, 08:16

waldi1233, a ja myślę że chrzanisz głupoty za przeproszeniem, po pierwsze nie słyszałem jeszcze by docierać silnik mineralem 15W jak już syntetyk 5W, po 2 skoro lał ci się olej z pod głowicy to albo powierzchnia bloku była be albo głowica. Pomijam już fakt że gdy się remontuje tylko głowicę to tam specjalnie nie ma co docierać.
Olej nie ma tu nic do tego :!:
WRC is for boys.
Group B was for men.

waldi1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 19 gru 2015, 08:42
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: waldi1233 » 06 sty 2016, 09:02

PieterB pisze:waldi1233, a ja myślę że chrzanisz głupoty za przeproszeniem, po pierwsze nie słyszałem jeszcze by docierać silnik mineralem 15W jak już syntetyk 5W, po 2 skoro lał ci się olej z pod głowicy to albo powierzchnia bloku była be albo głowica. Pomijam już fakt że gdy się remontuje tylko głowicę to tam specjalnie nie ma co docierać.
Olej nie ma tu nic do tego :!:
Tylko w woli wyjaśnień: mechanik niestety zalał mi 15W, koniec końców krzywa była powierzchnia bloku, głowica była zrobiona jak należy. 15W ma większą lepkość, jest gęstszy, po zmianie na 10W, który jest rzadszy dopiero z powrotem zaczęło się lać, nie mówię że jest to na pewno przyczyna, lecz opisuję tu tylko przypadek, który mnie spotkał ;) Co do docierania: nowy wałek rozrządu, dźwigienki zaworowe, zawory, hydroregulatory i pestki, czy trzeba było docierać? Ile ludzi tyle głosów, wolałem chwilę pojeździć delikatnie, potem zmieniłem olej żeby nie męczyć go na minerale, no i wyszło jak wyszło. Teraz mam audi, temu mechanikowi podziękowałem, robię sobie samemu, co w dieslu nie było takie łatwe ze względu na brak specjalnego sprzętu (w oplowskim 1.7 td przy wymianie rozrządu, wałek trzeba ustawić na czujnik zegarowy, nie ma na kole znaków).

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 06 sty 2016, 09:57

Ja miałem również wycieki oleju z pod głowicy (tzn. lekko się pociło) Tak samo miałem jak kolega powyżej się wypowiada, wżery w bloku miałem.Powierzchnia została naprawiona ze względu na montaż nowej uszczelki metalowej.Robiłem sobie to jakieś 4 lata temu, i do tej pory jest sucho jak pieprz.A robię około 15-18 tyś. rocznie.
cinu77

Raven
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 sty 2016, 17:34

[B4 2.0 ABT] Zmiana minerała na półsyntetyk?

Post autor: Raven » 06 sty 2016, 17:39

Witam,
posaidam Audi 80 B4 ABT na gazie.
Od kilku lat jeżdżę na oleju Castrol GTX 15W40 High Millage.
Co myślicie nad zmianą na Valvoline MaxLife 10W40?

Przebieg to na oko 350-450k
Na 15,000km bierze jakieś 0,2l oleju.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 06 sty 2016, 17:55

Olej. Temat stary jak motoryzacja. Moim zdaniem jeśli silnik ok to można zmieniać. Trzeba też wiedzieć że półsyntetyki też mają bazę mineralną. A opowieści że po 200 kkm trzeba lać minerał to między bajki włożyć. Im lepszy olej tym dłużej silnik pożyje.
U nas ,ze względu na klimat lepszy właśnie będzie taki 10W40. Ważne żeby miał wysoką klasę jakościową

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 21 sty 2016, 17:56

waldi mało wiesz o silnikach i chyba za dużo przed potopowych pseudo mechaników się nasłuchaleś, ktoś poprostu spaprał robote .

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 04 maja 2016, 09:40

Mam moje Audi już 10 lat
Po zakupie jeździł na 15w40
Zmieniłem na 10w40
Po czasie wszystkie zimery do wymiany poszły - ciekły - ale to nie z powodu zmiany oleju tylko z powodu starości gumy i z powodu katowania silnika przez poprzedniego właściciela !!!
Na pewno jak bym oleju nie zmienił to i tak by te zimery padły !!!

Menda96
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 17 paź 2016, 20:45
Lokalizacja: Stargard

Olej do audi 80 b3 1.8PM 1991r

Post autor: Menda96 » 30 cze 2017, 23:42

Witam, chciałbym was zapytać o dobór oleju a mianowicie samochód ma przebieg 201tys km prawie na pewno prawdziwy bo stał 14 lat prawie nie ruszany w garażu. Gdy go zakupiłem we wrześniu to miał zalany olej 10W40 ale jakiej firmy to nie wiem bo zapomniałem zapytać a sprzedający mówił że za 3tys km można by wymienić olej no wiec tak jeździłem sobie i przez te 3tys nic nie ubyło oleju. Nadszedł czas na wymianę no to wymieniłem na olej lotosa 10w40 i to był chyba duży błąd bo przejechałem na nim 9tys km i musiałem dolać 2,5L. Czytałem sobie na forum jaki olej zaleca producent to piszą żeby wlać 15W40 i bedzie jeździć i piszą też nie wolno przechodzić na 5w40 z 10w40 bo się rozszczelni silnik a inni to robią i nic się takiego nie dzieje. Gdzieś przeczytałem że ten silnik powinien jeździć na 5W40. Ja chciałbym zrobić tak: wlać płukankę teraz i wymienić na 5w40 lub 5w50 motula lub valvoline. Poza tym są jeszcze te normy np 505.01 i jaka jest dla 1.8PM? A ten 5W50 to polecił mi ktoś na YT pod filmem miłośników 4 kółek odcinek z olejami bo jest bardziej odporny na spalanie? Co wy sądzicie o tym pomyśle?[/code]
Audi 80 B3 1991r 1.8S 90hp LPG

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lip 2017, 07:40

Menda96, kolego po pierwsze to dział nasze auta to służy do czego innego.
po 2 to temat tak wałowany że łochocho.
po 3 nie wiem gdzie ty czytałeś na forum że zalecają olej 15w40 bo zwykle odradzają i radzą 10W
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 01 lip 2017, 10:30

501 01 i API SF lub wyżej

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lip 2017, 15:56

Menda96,
Możesz zrobic płukankę , dodająć LM pro line engine flush , a potem zalać porządnym olejem silnik i filtr oleju też porządny żeby był , np: Mann


Obrazek

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 01 lip 2017, 19:30

Majsterki teraz latam Shell 10W40 a jak bym zalał Castrol 10W60 lub Shell 10W60 lub Mobill 5W50 ??? one mają VW 501 01/ 505 00 czyli do B3 2.0 16V pasuje - książki piszą że B3 2.0 16V ma być 501 01
Jak to widzicie ??? dodam że wszystkie zimery i uszczelniacze mam nowe !!!
Na takim olejku to już bym się nie bał jechać do 6000 obr/min muza_
Ciekawym jest że na Motulu 10W60 i Valvoline 10W60 nie ma normy VW 501 01 !!! - czyżby one nie były do naszych 2.0 16V ???
Pozdrawiam i poproszę szpeców olejowych o komentarz

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 lip 2017, 21:18

ziemor pisze:Ciekawym jest że na Motulu 10W60 i Valvoline 10W60 nie ma normy VW 501 01 !!!
Może producentowi oleju nie chciało się płacić koncernowi VW za aprobatę. Szczególnie że mało który właściciel audi z lat 90 będzie lał tak drogi olej.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 28 sie 2017, 21:00

Panowie moje ABT jeździ od 5-6 lat na 15W40. Tak go kupiłem. Oleju bierze jakieś 200ml/1000km.

Myślicie, że warto wrócić do 10W40?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga