Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 gru 2015, 17:31

Tomcionerwus pisze:rozumiem ze niepotrzebnie załozyłem temat ale niechiało mis ie szukac ...
No to gratuluję <nono> Nam może nie chcieć się pomagać tobie i co w tedy?
Tomcionerwus pisze:co do mojego to mowicie ze jak dotkne przewodem podłaczym z akumulatora do koncowki swiecy zarowej to ma zaiskrzyc???
Nic nie ma iskrzyć. Jak chcesz sprawdzić świecę to sprawdzasz czy się nagrzewa a nie iskrzy. Wykręcasz świece. Z akumulatora minusem dotykasz tam gdzie jest gwint na świecy a plusem tam gdzie przychodzi kapturek. Po kilku sekundach końcówka świecy ma się rozgrzać do białości. Wtedy wiesz że jest sprawna...

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 18 gru 2015, 14:59

Witam wszystkich :)

Mam taki problem od jakiegoś czasu i mnie to zaczyna wkurzać, a mianowicie.

Gdy zaczęło się robić zimniej tzn. 8stopni na plusie i mniej to długo muszę kręcić.
Jak jest lato,ciepło na polu to pali na strzał. Jest też tak że jak już zapali podczas tego okresu (zima) to po 1minucie lub przejechaniu kilkudziesięciu metrów pali normalnie.

Co to może być ??? Dodam że sprawdzałem i wszystkie świece są sprawne. Filtr paliwa wymieniany na początku października.

Powodem długiego kręcenia na zimnym silniku zwłaszcza po nocy może być spieprzony czujnik 2-pinowy niebieski przy głowicy ??? Mam taki drugi i nie wiem czy da coś jakbym podmienił ? Poradźcie coś bo szkoda mi aku i rozrusznika :D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 gru 2015, 15:24

Na 99% cofa co się paliwo przez co nie chce odrazu odpalić. Jak juz odpadli to przepcha powietrze i pali od kopa...

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 18 gru 2015, 15:29

Wiesz co hudy też mi się tak wydawało, no ale w lecie lepiej pali prawie od strzała nawet po nocy, bo przecież jest > +15stopni. A jak teraz coraz zimniej to dłużej kręci.
Bąbelków powietrza powiem ci że nie zauważyłem może z 2-3 razy uwidzę bulknięcie w przewodzie zasilającym a tak to ni ch...

A jakby sie cofało paliwo to ??? Zastanawiałem się gdzie dać zaworek zwrotny, chodzi mi o umieszczenie ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 gru 2015, 15:41

U mnie w lecie palił super a im chłodniej tym gorzej. Powodem było cofające się paliwo. Zaworek jak chcesz montować to przed filtrem na przewodzie zasilającym 8mm. Ale najpierw zlikwiduj nieszczelność...

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 18 gru 2015, 15:45

Kąt wtrysku do sprawdzenia. I raczej to nie paliwo skoro jak jest ciepło to pali normalnie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 gru 2015, 15:56

Zdziwił byś się. O kącie nie wspominam bo to podstawa...

spejson1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 sty 2016, 17:24
Lokalizacja: Gózd

[B4 1.9 1Z] Problemy z odpalaniem

Post autor: spejson1994 » 05 sty 2016, 17:44

:cry:
Witam wszystkich
Mam problem z odpaleniem mojej audi.
Niedawno wymieniłem silnik i mam problem z odpowietrzeniem całego układu paliwowego
i ogólnie nie reaguje pedał gazu na plaka silnik odpala i pracuje tak jak by zawory stukały ( ale w silniku nie było nic grzebane ) rozrząd ustawił mechanik więc nie sądze żeby sie przestawił
prosił bym o jakieś informacje
z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez spejson1994, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 sty 2016, 19:54

Pod vaga trzeba podłaczyć i sprawdzic parametry,
I pewnie duża ilość powietrza w przewodzie zasilającym do pompy.

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 05 sty 2016, 20:00

Mozesz spróbować czy zagada na podłączeniu paliwa z bańki. Jeśli nie to moze dawka za mała lub pompa na rozrządzie mylnięta o ząbek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sty 2016, 20:22

spejson1994 pisze:Mam problem z odpaleniem mojej audi.
Niedawno wymieniłem silnik i mam problem z odpowietrzeniem całego układu paliwowego
i ogólnie nie reaguje pedał gazu na plaka silnik odpala i pracuje tak jak by zawory stukały ( ale w silniku nie było nic grzebane ) rozrząd ustawił mechanik więc nie sądze żeby sie przestawił
Koledzy już podpowiedzieli
Krzysiek 84 pisze:pewnie duża ilość powietrza w przewodzie zasilającym do pompy.
bociek22 pisze:Mozesz spróbować czy zagada na podłączeniu paliwa z bańki
A od siebie dodam że bez pompki ręcznej "gruszki " raczej nie dasz sobie z tym rady ;-)

spejson1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 sty 2016, 17:24
Lokalizacja: Gózd

Post autor: spejson1994 » 07 sty 2016, 16:41

Dziękuje za podpowiedzi na pompie był rozrząd na pompie sie przestawił o 2 zęby prestawiłem i pomogło

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sty 2016, 18:48

spejson1994 pisze:rozrząd na pompie sie przestawił o 2 zęby prestawiłem i pomogło
Rozrząd na tak duzym kole, jak koło pompy wtryskowej ,czy wałka rozrzadu ,nigdy się sam nie przestawi :roll: jak już ,to albo ktoś go żle spiął ,albo przeskoczy na małym kole rozrzadu na wale 8-) A skoro już przeskoczył ,to też nie bez przyczyny .... albo stary zbyt rozciągniety pasek rozrzadu ,albo napinacz napięty nie w tą strone co trzeba ,co widziałem i poprawiałem wielokrotnie ...napięcie napinacza w lewo ,powoduje słabszy naciąg sprężyny skrętnej w napinaczu ...pasek jest wyraznie lużniejszy przy nacisku palcem z góry ,co w połaczeniu z jego rozciągnieciem ze starosci ,często konczy się przestawieniem rozrzadu.Cudów nie ma :roll: rozrzad nigdy nie przeskoczy bez powodu

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 07 sty 2016, 20:37

Ja też widziałem ze przeważnie napinają w przeciwna str ruchu zegara bo im tam poręce pewnie ;)

mateos182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2016, 23:48

[B4 1.9 1Z] Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Post autor: mateos182 » 22 sty 2016, 23:59

Witam wszystkich jestem tu nowy mam b4 1Z problem taki ze przy mrozach niby zagrzeje swiece i auto odpali ale kuleje na 3 cylindry kopci na siwo czuc az ostre powietrze po 3-4min jest ok stabilizuje sie i pali na tyk postoji az spadnie temperatura i tak samo swiece zarowe nowe jest ktos tutaj ze slaska kto zna dobrze ten silnik?Lub jakies porady?

Z gory dziekuje za odpowiedzi i przepraszam jezeli temat sie powtarza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl