Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Problem z instalacja

Wszystko co związane z LPG
Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 03 sty 2016, 22:05

aha no to u mnie chyba nie ma tak bo wilokrotnie kombinowałem z tym klikaniem i nie chciało zaskoczyć. a powiedz mi czy istnieje mozliwośc zastąpienia tego sterownika jakimś innym bez jakiś wiekszych przerubek?
Jeśli miał bym wymienic sterownik na ten sam to czy po wymianie go trzeba w nim coś jeszcze ustawiać czy tylko wystarczy wypiać stary a wpiąc nowy ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2016, 22:34

Nowy trzeba zestroić. A inny nie ma szans

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 04 sty 2016, 20:41

aha no bo właśnie tak się zastanawiałem to chyba czeka mnie zakup tego nowego mam mozliwośc kupienia tego sterownika za 90 zł nie wiem czy to dobra cena czy nie. a czy to mozliwe żeby podczas jazdy na gazie pobierało też benzyne bo cos mi szybko ubywa benzyny a wycieku nie ma bo niedawno wymieniłem filtr paliwa i też zmieniałem węze paliwowe bo był wyciek

[ Dodano: 2016-01-04, 20:41 ]
dzisiaj doszła kolejna usterka tej instalacji a mianowicie podczas jazdy wruciło na benzynę i przez jakąs minutę wcale nic nie było na przełączniku a gdzy już zaczeły migać lampki to po przekroczeniu 2 tyś obr przerzucało na gaz ale gdy obroty spadały poniżej 2 tyś obr spowrotem wracało na benzynę i tak cały czas czy na postoju czy podczas jazdy cały czas ten sam objaw i próbowałem wyjmować bezpieczniki i ponownie ich włozenie i też to samo i chyba jednak zdecyduje się na zainwestowanie i kupię nowy sterownik i wiązkę chyba też bo ta juz może być leciwa i kable moga już być zwilgociałe czy cos innego i dlatego. bo żebry sprawdzić dogłebnie cała wiązkę to potrzeba ja cała chyba wydłubac i centymetr po centymetrze przejżeć a za te 25zł mozna nabyc wiazkę do tej instalacji i poprostu tamta wydłubac a zamontowac nową

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sty 2016, 20:58

Skoro uparcie chcesz wymienić na nowe, To rozważ zmianę na inny bo bingo-m bingo-s mają takie przypadłości.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 04 sty 2016, 22:33

to znaczy może uparcie nie chce zmieniać na nowe ale skoro żeby prześwietlić cała instalację to znaczy obablowanie pod wzgledem czy jest ok to jest troszkę czasochłonne zajęcie a wiadomo że lepiej wsadzić nowe i miec spokój ok czyli jezeli nie bingo m to może Stag 50 chyba bedzie odpowiedni do mojego auta bo znowu chyba na czesci to znaczy sam sterownik i okablowanie tego staga nie warto kupować bo za 200 zł mozna mieć cały zestaw czyli stary pozostał by tylko reduktor i butla która i tak poprzedni własciciel wymieniał w 2014 roku
cały zestaw stag 50 http://nagaz24.pl/centrala-stag-50-kont ... ,p,pl.html
bo sam sterownik stag 50 kosztuję 120zł brutto do tego wiazka ze 30 zł i juz mamy 150 lub ciut wiecej w zaleznosci ile wiazka kosztuje a za 200 mamy jeszcze przełacznik nowy i inne akcesoria

[ Dodano: 2016-01-04, 22:33 ]
chyba że brać stag 100 bo na allegro komplet znalazłem za 209 zł z przesyłką już.
Czy w ogóle podłaczenie tej całej elektroniki jestem w stanie sam zrobic bo zapewne wszystkie sygnały jakie potrzebuje wziąć to zapewne te same źrudła które miał teraz bingo m

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2016, 23:35

Możesz jeszcze dołożyć osobne kable od zasilania z akumulatora do bingo oraz plus po zapłonie z cewki zapłonowej. Jeśli wtedy będzie też gasnąć to wiązkę można wykluczyć.
Używane bingo m można kupić za 30 złotych na allegro.
Albo jak chcesz zaoszczędzić to kup za trzydzieści złotych przełącznik stag 2W + do tego register na wąż w miejsce krokowego od gazu (5-10zł) + przekaźnik do odcinania wtrysku (5zł).

Choć w sumie wyjdzie nie wiele mniej niż wymiana bingo.

Bingo po wymianie i tak trzeba będzie ustawić z komputera. A najlepiej jak się uda to zgrać ze starego ustawienia i wrzucić do nowego.

[ Dodano: 2016-01-04, 23:35 ]
Albo wersja jeszcze bardziej oszczędna to wpiąć się w zasilanie wtryskiwacza 3 pozycyjnym przełącznikiem i przełączać zasilanie między wtryskiem a cewkami lpg. To chyba najtańszy sposób na zrobienie przełączania na gaz bo wystarczy przełącznik za 5zł i kawałek 3 żyłowego kabla.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 05 sty 2016, 19:32

wiesz z tym sprawdzeniem wiązki mogę spróbować lecz dziisaj zauważyłem że tuz przy samej kostce od krokowego to na kazdym przewodzie jest peknieta osłona i widać miedź i tam są 4 przewody zaraz koło siebie więc chyba czas dał popalić tej wiazce ale sprawdzić z zasilanie nie zaszkodzi ale nawet jeżeli sie okaze że wiązka jest ok to nie wiem czy jest sens kąbinowac z uzywanym bingo m bo 30 zł kosztuje uzywka na allegro ale do tego przesyłka z 10 zł no i po tym trzeba jechac na ustawienie i regulacje instalacji a nie daj boże po miesiącu się ten sterownik też zrypie a tak tu dołoży się kilka groszy a bedzie się miało nowy i kompletny zestaw do montażu i na gwaracji nie to że na siłe chce wydac kasę bo wolał bym tanio ale też zależy mi na tym aby to miało ręce i nogi i służyło bez problemu.
Tylko teraz nie wiem ponieważ jeżeli doszło by do kupna nowego kompletu to nie wiem jaki wybrać bo między stag 50 a stag 100 nie ma wcale róznicy w cenie a nie wiem czym dokładnie one się od siebie różnią i czy nie będę miał samemu problemu aby to podłaczyć

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 sty 2016, 20:09

Stag 50 nie ma wbudowanego emulatora wtryskiwacza. Więc będziesz musiał dorzucić zewnętrzny emulatora albo przekaźnik odcinający.
Stag 100 ma już emulator i wskaźnik poziomu gazu na przycisku.

Zobacz sobie schemat podłączenia http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf to może pomoże ci się zorientować czy sobie dasz radę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sty 2016, 20:10

Rożnica jest spora, wzrokowo to różnią się przyciskiem stag50 tylko kontrolka rezerwy a stag100 5 diodowy wyświetlacz ilości LPG. Stag100 obsługuje emulator wtrysku jak i posiada kasownik pamięci ecu, stag 50 tego nie ma (ale na upartego można przekaźnik dorobić by zasada była podobna ) Programowo bez zmian raczej i tak czy siak stag tez trzeba konfigurować interfejsem.

Z załozeniem nie powinno byc problemów samemu jesli troche ogarniasz elektrykę. Opcja macka jest tansza i mniej problematyczna i cała konfiguracja opiera sie na przekreceniu potencjometru jak i ustawieniu register.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 05 sty 2016, 20:42

Rozumiem że propozycja macka jest tańsza ale nie wiem o co tam w ogóle chodzi a jak miał bym podłaczyc staga 100 to mozna by powiedziec że wiekszość podłaczeń wiem gdzie podłączyć bo aktualna instalacja bierze te same sygnały z tych samych miejsc jedynie nie wiem do czego są w tej centralce funkcje przekaźnika od kasowania ecu jak i od emulator wtrysku

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 sty 2016, 23:27

Piotrek_łódź pisze:samych miejsc jedynie nie wiem do czego są w tej centralce funkcje przekaźnika od kasowania ecu jak i od emulator wtrysku
Przekaźnika kasowania pamięci ECU pewnie nie masz. Choć czasem się go stosuje w monowtrysku jak samochód nie chce jechać na benzynie po jeździe na gazie.

A emulator to po prostu odcięcie wtrysku. Stag 100 będzie miał tak samo podłączone jak bingo m czyli dwa kable z okolic kostki zasilania wtryskiwacza do sterownika gazu.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 14 sty 2016, 22:27

aha czyli ta funkcja kasowania pamieci eku moze być dobra bo u mnie akurat auto dziwnie chodziło na benznie po jeździe na gazie czyli poprostu komputer szaleje przy jexdzie na gazie a ta funkcja ma kasowac jego pamięc aby tak nie było

[ Dodano: 2016-01-14, 22:27 ]
koledzy wyrok zapadł obecnego sterownika nie ma co ratować okazało się że w środku sterownika po zdjęciu obudowy są zimne luty jak i juz ktoś tam cos naprawiał i jest to zrobione nie fachowo podobnie jest też z przełącznikiem też ktoś na odcinku od przełacznika do sterownika w 3 miejscach naprawiał wiązkę i sam przełącznik był naprawiany chyba bo cały jest poklejony klejem na gorąco.
Zdecydowałem sie zakupić zestaw Stag 100 wraz z przełącznikiem,wiązką i krokowcem teraz tylko muszę czekać aż dojdzie do mnie paczka z tm sterownikiem i zabrać sie za wymianę tylko będę potrzebował waszej pomocy z podłączeniem tego wszystkiego tak aby nie było w tym żadnego druciarstwa tylko tak jak powinno być najlepiej. Bedę potrzebował informacji z kąt najlepiej brać poszczególne sygnały które potrzebuje sterownik stag do poprawnego działania bo w bingo-m nie wiadomo czy ktoś kto to montował nie szedł na łatwiznę i brał sygnały z kąt prościej a jak to bedzie działało nie brał pod uwagę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl