Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB] Problem z odpalaniem na zimnym i zimno w środ

ODPOWIEDZ
michal_93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2013, 01:09
Lokalizacja: Olkusz

[B3 1.6 RA/SB] Problem z odpalaniem na zimnym i zimno w środ

Post autor: michal_93 » 03 sty 2016, 18:48

Witam, mam problem z odpalaniem mojej audi 80 B3,silnik ma turbo i intercooler ,mianowicie gdy przekrecam kluczyk ,rozgrzeje świece i kręcę rozrusznikiem słychać tak jakby odpalał na dwa tłoki dopiero za którymś razem chwyta i dopuki jest ciepły pali na dotyk, mam tak odkąd wlałem dodatek oczyszczający wtryski... nie wiem co to za specyfik ale nie mam pojęcia jak to naprawić;(
Drugim problemem jest to, że jak jest samochód już dobrze zagrzany leci letnie powietrze a nie tak jak powinno bardzo ciepłe,sam nie wiem co z tym robić, nawet jak zakryje wlot powietrza na chłodnice to niewiele to daje, proszę was wszystkich o pomoc.
Pozdrawiam Michał.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 03 sty 2016, 20:10

Przyczyn słabego odpalania może być wiele. Od uszkodzonych świec albo przekaźnika, przez złe ustawienie kąta wtrysku ,aż do słabej kompresji.
Nie wiem czy masz tam przyspieszacz kąta tzw ssanie. Jeśli tak, to może spróbuj odpalac bez używania tego ustrojstwa.
Odnośnie ogrzewania to na ten temat chyba wszystko napisano. Pewnie gąbki z klap już wydmuchało i tyle

Krzysiek0112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 sty 2016, 19:23
Lokalizacja: 47-280

Post autor: Krzysiek0112 » 03 sty 2016, 20:10

co do tego Letniego powietrza to mam podobny problem tylko ze u mnie tempeatura rosnie do105 stopni i leci zimne a jak go wkrece na obroty i przytrzymam to leci ciepłe ale nie za fest i spada temperatura to podpowiedzieli mi na forum ze możliwe że pompa nie ma już dość wydajnosci żeby pogonic płyn

michal_93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2013, 01:09
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: michal_93 » 03 sty 2016, 21:16

Właśnie nie wiem czy rozbierać auto i brać się za pompe wtryski i świece czy coś innego, wlałem to dziadostwo do paliwa i się tak zaczęło piep....,mam tą rączkę do ssania i używam i dawało to dużo ,spróbuję bez tego odpalać. Nie wiem czym pouzupełniać te gąbki jak wiecie to podpowiedzcie bo jest to uporczywe;(z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5486
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 sty 2016, 21:25

Dolej Paliwa do zbiornika by zmniejszyć stężenie tego środka.

michal_93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2013, 01:09
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: michal_93 » 03 sty 2016, 23:40

Dolewałem,nawet dziś do pełna zalałem.
Coś tak jakby zatkało wtryski i leją a dopiero potem dostają wtrysk za którymś razem.

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 04 sty 2016, 17:19

Nie zatkało tylko rozszczelniło. Specjalista od wtryskow nie jestem ale wydaje mi sie ze po wlaniu tego specyfiku wtyski wyczyściło i straciły odpowiednie ciśnienie. Zaczęły lać i pewnie dlatego nie chce zagadać. Skoro to 1.6td więc wtryski raczej jednosprężynowe a takie wtryski sprawdzic i ustawić to nie jakieś cuda i zrobi to kazdy mechanik nawet od traktorów który ma do tego przyrząd

michal_93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2013, 01:09
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: michal_93 » 05 sty 2016, 07:49

Jadę do sklepu dziś po końcówki wtryskowe i oddam je od razu do ustawienia bo mam tego dosyć już, nie wiem czy pompę oddawać też?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 sty 2016, 10:16

michal_93, Świece żerowe sprawdzone? W ostatnim czasie trochę mrozi.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 05 sty 2016, 12:12

Jak kolega wyżej napisal, sprawdź swiece zanim zaczniesz robic wtryski i pompe.
RA/SB/AAZ to na tyle proste i wytrzymałe konstrukcje, że byle uszlachetniacz do paliwa im nie zaszkodzi, jeździłem na różnych cudach i jak świece sprawne musi chodzić.
Nie przesadzajmy, że dodatek do paliwa rozszczelnił wtryski tak, że odpalić auta nie można, z dnia na dzień to nie wykonalne.

michal_93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2013, 01:09
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: michal_93 » 05 sty 2016, 17:00

Mają już swoje lata więc powymieniam, świece podobno jak go kupiłem były wymienione a jak było to już niestety nie wiem:(,

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 06 sty 2016, 06:54

świece mogłeś mieć nawet wczoraj wymienione, a dzisiaj mogą być już ze dwie spalone, a to wystarczy żeby ledwo odpalać.

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 06 sty 2016, 14:24

Żeby nie było tak , że porobisz wtryski i dopiero auto przestanie odpalać bo będą idealnie pylić a nie podlewać. Koledzy podpowiadają Ci najpierw posprawdzaj podstawowe rzeczy , a dopiero później wymieniaj .Jeżeli Sam nie bardzo wiesz o co chodzi to podjedź do mechanika , fortuny nie zostawisz raczej za takie sprawdzenie , Przy okazji dotknie Ci rączkami które leczą , rurek od nagrzewnicy i porówna temperaturę wejścia i wyjścia płynu z nagrzewnicy. Może po prostu przytkaną masz nagrzewnicę.

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 10 mar 2016, 21:32

Kolego przede wszystkim tak:
1. Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu jest napięcie na świecach żarowych.
2. Jeżeli jest to sprawdź czy są sprawne, zdejmi z świec łączącą je listwę, i sprawdź po koleji każdą świecę. Jak? W bardzo prosty sposób, weź dwa przewody i żarówkę 12V, podepni przewody do żarówki i jeden przewód podłącz do plusa w akumulatorze, drugi po koleji do każdej końcówki zasilania świecy, jeżeli żarówka się zapala to znaczy że świeca nie jest przepalona, jeżeli się nie zapala to świeca jest przepalona i należy ją wymienić.
3. Jeżeli okaże się że z świecami i ich układem wszystko jest ok, dopiero możesz się dotykać do układu paliwowego, co jedyne co mogło się stać to uszkodzone wtryski bo jeżeli samochód jak już odpali to chodzi to mogłoby być spowodowane przez to że wtryski leją, a źle rozpylona mieszanka w niskiej temperaturze się nie zapali ;-)
A co do nagrzewnicy:
1.Podstawowe to sprawdzenie czy nagrzewnica jest na wejściu i wyjściu gorąca, jeżeli nie, to ma utrudniony przepływ, czyli jest zawalona syfem, można ją przepłukać, jak nie pomoże to wymienić.
2. Możliwe że spadła ci linka od sterowania klapkami nagrzewnicy, wtedy wystarczy ją tylko założyć.
3. Najbardziej jednak prawdopodobne jest to że z klapek w nagrzewnicy oderwała ci się gąbka, która to często parcieje i wylatuje nawiewem, przez to otwory w klapkach przepuszczają zimne powietrze przez otwory które powinny być zaklejone tą gąbką, przez to nie da się uzyskać w pełni ciepłego obiegu bo dalej dostaję się do auta powietrze nie przepuszczone przez nagrzewice. Robiłem to co najmniej kilkanaście razy w starych samochodach i był to najczęstszy problem przy takich objawach jakie opisujesz. Jak to naprawić? Przede wszystkich musisz dostać się do nagrzewicy na tyle żebyś widział klapki, jeżeli są całe metalowe i mają na sobie otwory to znaczy że gąbka się już oderwała i wyleciała, chociaż najczęsciej jeszcze resztki gąbki zostają na klapach. Należy te resztki zdrapać i zakupić taką samoprzylepną piankową matę wygłuszającą, dociąć odpowiednio do klapek i przykleić z obu stron. Jest to sprawdzone i preferowane przeze mnie rozwiązanie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl