[B4 2.6 ABC] kontrolka oleju
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Może po prostu kiepsko kupiłeś, a auto miało coś z olejem kombinowane? Np. jakiś motodoktor?
Myślę, że sprawdziłbym jeszcze realne ciśnienie oleju wkręcając normalny manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Czy to rzeczywiście jest kwestia ciśnienia a nie czujnika.
Olej? Coś z dobrej dystrybucji, motul, shell, carlube ostatecznie, albo liqui moly, a olałbym castrole, mobile, elfy ze względu na zbyt duże ryzyko trafienia podróbek.
[ Dodano: 2016-01-12, 11:05 ]
Filtr mann/knecht.
Myślę, że sprawdziłbym jeszcze realne ciśnienie oleju wkręcając normalny manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Czy to rzeczywiście jest kwestia ciśnienia a nie czujnika.
Olej? Coś z dobrej dystrybucji, motul, shell, carlube ostatecznie, albo liqui moly, a olałbym castrole, mobile, elfy ze względu na zbyt duże ryzyko trafienia podróbek.
[ Dodano: 2016-01-12, 11:05 ]
Filtr mann/knecht.
Sprobuje tak jak radzisz piterB kupie filtr mann'a. Jak nie pomoze to zrobie jak leo mowil -pojezdze na tym oleju troche bo nie dawno zmieniony i plukanke zrobie
[ Dodano: 2016-01-14, 00:06 ]
Pytanie do ciebie pieterb czy tak samo jak u mnie dzialo ci sie na zimnym silniku ? Kontrolka sie zapalal i autko chodzilo jak diesel ? W sobote mam kupic filtr mann z zaworkiem zwrotnym i wywalic fitrona a jesli to nie da rady to plukanka i znowu nowy olej.
[ Dodano: 2016-01-14, 00:06 ]
Pytanie do ciebie pieterb czy tak samo jak u mnie dzialo ci sie na zimnym silniku ? Kontrolka sie zapalal i autko chodzilo jak diesel ? W sobote mam kupic filtr mann z zaworkiem zwrotnym i wywalic fitrona a jesli to nie da rady to plukanka i znowu nowy olej.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie do końca, u mnie była zapalanie się kontrolki lub jej miganie przez pewien czas od momentu zapalaniakubica20 pisze:Pytanie do ciebie pieterb czy tak samo jak u mnie dzialo ci sie na zimnym silniku ? Kontrolka sie zapalal i autko chodzilo jak diesel ? W sobote mam kupic filtr mann z zaworkiem zwrotnym i wywalic fitrona a jesli to nie da rady to plukanka i znowu nowy olej.
No to u mnie pieterb caly czas swieci, nie mryga po odpaleniu na zimnym. Co najlepsze to wychodze sobie teraz z pracy, temperatura -2, odpalam auto kontrolka gasnie od razu i tak jest jak temperatura spada ponizej zera a jak jestcna plusie to kontrolka sie swieci i inna praca silnika. Na moj chlopski rozum to pompa ma ciezej gdy jest gesty olej (temp. Ponizej zera) wtedy powinna sie swiecic kontrolka a jest na odwrot
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ale gęsty olej niechętnie przeciska się przez luźne elementy (sama pompa, zaworki upustowe czy same panewki). Te wszystkie moto-doctory po prostu zagęszczają olej że nawet doświadczony mechanik się nie pozna że z silnikiem jest coś nie tak.
Jeszcze możesz sprawdzić zaworki w głowicy bo one często powodują stukanie popychaczy. Nie wiem czy mają duży wpływ na ciśnienie oleju.
Jeszcze możesz sprawdzić zaworki w głowicy bo one często powodują stukanie popychaczy. Nie wiem czy mają duży wpływ na ciśnienie oleju.