Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 12 sty 2016, 10:51

to co do tego oleju wlać płukankę?? kupić znowu nowy olej i filtr ??

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 sty 2016, 10:57

jeśli dopiero co zmieniłeś olej, to może pojeździj z 5 tysi na nim, a potem rób płukankę. Oczywiście i do tego nowy filtr i olej.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 12 sty 2016, 11:01

jaki proponujesz olej i filtr?? olej zmieniłem w sobotę. Wkurza mnie to i nie chce silnika zajechac. Kupiłem auto to przez 2 miesiące był spokój nic sie nie zapalało. Zaczeły się problemy to mówię wymienię olej na nowy a że wiedziałem jaki jest wlany to dałem ten sam

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 sty 2016, 11:05

Może po prostu kiepsko kupiłeś, a auto miało coś z olejem kombinowane? Np. jakiś motodoktor?

Myślę, że sprawdziłbym jeszcze realne ciśnienie oleju wkręcając normalny manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Czy to rzeczywiście jest kwestia ciśnienia a nie czujnika.

Olej? Coś z dobrej dystrybucji, motul, shell, carlube ostatecznie, albo liqui moly, a olałbym castrole, mobile, elfy ze względu na zbyt duże ryzyko trafienia podróbek.

[ Dodano: 2016-01-12, 11:05 ]
Filtr mann/knecht.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 12 sty 2016, 11:11

ja nic z olejem nie kombinowałem zadne motodoktory tak jak mówisz. Najpierw sprawdze to ciśnienie

[ Dodano: 2016-01-12, 11:11 ]
może smok pompy olejowej jest zapchany

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 sty 2016, 11:15

też może być, ale to sprawdzisz, zrzucając michę.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 12 sty 2016, 11:16

no tak tak

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 12 sty 2016, 11:48

kubica20, ja miałem tak samo, wlany był kiepskiej jakości olej, zrobiłem płuczkę i kupiłem troszkę lepszy olej. Teraz cisza po zapaleniu, nawet przy ostatnich mrozach.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 12 sty 2016, 12:20

Avalar powiem ci ze w te mrozy -15 to jak rano odpalalem bylo wszystko ok

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 sty 2016, 15:58

kubica20, ja też tak miałem i wystarczyło wywalić filtr właśnie filtrona i założyłem man'a i oki, możesz zresztą sam spróbować taki myk że sam filtr wymienić, koszt to 20 zł

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 14 sty 2016, 00:06

Sprobuje tak jak radzisz piterB kupie filtr mann'a. Jak nie pomoze to zrobie jak leo mowil -pojezdze na tym oleju troche bo nie dawno zmieniony i plukanke zrobie

[ Dodano: 2016-01-14, 00:06 ]
Pytanie do ciebie pieterb czy tak samo jak u mnie dzialo ci sie na zimnym silniku ? Kontrolka sie zapalal i autko chodzilo jak diesel ? W sobote mam kupic filtr mann z zaworkiem zwrotnym i wywalic fitrona a jesli to nie da rady to plukanka i znowu nowy olej.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 sty 2016, 11:34

Jak oleje to tylko cos dobrego , tak samo i filtry.

Valvoline
Motul
liqui moly
płukanka

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sty 2016, 17:59

kubica20 pisze:Pytanie do ciebie pieterb czy tak samo jak u mnie dzialo ci sie na zimnym silniku ? Kontrolka sie zapalal i autko chodzilo jak diesel ? W sobote mam kupic filtr mann z zaworkiem zwrotnym i wywalic fitrona a jesli to nie da rady to plukanka i znowu nowy olej.
nie do końca, u mnie była zapalanie się kontrolki lub jej miganie przez pewien czas od momentu zapalania

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 14 sty 2016, 23:53

No to u mnie pieterb caly czas swieci, nie mryga po odpaleniu na zimnym. Co najlepsze to wychodze sobie teraz z pracy, temperatura -2, odpalam auto kontrolka gasnie od razu i tak jest jak temperatura spada ponizej zera a jak jestcna plusie to kontrolka sie swieci i inna praca silnika. Na moj chlopski rozum to pompa ma ciezej gdy jest gesty olej (temp. Ponizej zera) wtedy powinna sie swiecic kontrolka a jest na odwrot

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 sty 2016, 10:31

Ale gęsty olej niechętnie przeciska się przez luźne elementy (sama pompa, zaworki upustowe czy same panewki). Te wszystkie moto-doctory po prostu zagęszczają olej że nawet doświadczony mechanik się nie pozna że z silnikiem jest coś nie tak.

Jeszcze możesz sprawdzić zaworki w głowicy bo one często powodują stukanie popychaczy. Nie wiem czy mają duży wpływ na ciśnienie oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl