Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 06 sty 2016, 13:36

Odpalałem na benzynie, ale zaraz na gaz się przełączył bo przekroczyłem te 2k obrotów, czyli tyle ile trzeba mu do przełączenia.

@czarekj jakby było to przebicie to co do wymiany?

[ Dodano: 2016-01-06, 13:36 ]
Przed chwilą ściągnąłem kostkę od tego silniczka krokowego i zobaczyłem coś takiego jak na zdjęciu. Jutro będę przy tym dłubał, możliwe że to przez to? Ale kurde wcześniej palił, a tego nikt nie ruszał.


Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 06 sty 2016, 13:57

A to na zdjęciu to nie jest wtrysk rozruchowy?

M4ngo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2016, 23:37

Post autor: M4ngo » 06 sty 2016, 15:55

A więc akumulator wyczyszczony idealnie, wszystkie połączenia plus, masę z karoserią.
Rano odpalił niby po jakichś 3 sekundach kręcenia ale po dwóch zaczął mimo wszystko tak jak by "ledwo kręcić". Wydaje mi się że zapalił bez dodawania gazu bo dziś było ciepło.
To "ledwo kręcenie" objawia się takim jak by przerywaniem kręcenia po jakichś 2 sekundach bezproblemowego. Wybaczcie że tak chaotycznie piszę :)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 sty 2016, 17:26

Czy z rozrusznikiem coś było robione. Czy mocowania przewodów przy rozruszniku oczyszczone? Jeżeli akumulator jest sprawny to pozostaje rozrusznik do przeglądu. Może już się szczotki kończą.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 sty 2016, 18:20

czarekj pisze:Może już się szczotki kończą.
i do tego tulejki bo wirnik nie jest w osi krótko mówiąc
Dość podobnie miałem kiedyś objaw w b3.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2016, 08:10 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

M4ngo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2016, 23:37

Post autor: M4ngo » 07 sty 2016, 02:23

A więc tak:
Samochód mam od 2 miesięcy więc za bardzo nie wiem czy było coś robione z rozrusznikiem.
Teraz znalazłem pare tematów pod hasłem "audi 80 abk blokujący rozrusznik" i wygląda na to że wiele osób miało identyczne objawy. Wszędzie pojawiają się dwa rozwiązania: wymieniane przez Was Panowie elementy rozrusznika (tuleje, szczotki, połączenie-masa) lub ustawienie zapłonu (czego się boje bo już sam z tym nic nie zrobię).
Także najpierw spróbuję znaleźć jakiś kanał i wybebeszyć rozrusznik. Jak to nie pomoże no to cóż, chyba trzeba będzie odwiedzić mechanika.
Pozdrawiam serdecznie.

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 09 sty 2016, 23:01

Chyba tak, pomyliłem pojęcia przepraszam :)

to jest ta wtyczka http://images45.fotosik.pl/1594/e06d9747915eb4ab.jpg (zdjęcie z forum)

[ Dodano: 2016-01-09, 23:01 ]
Wtrysk rozruchowy był winowajcą, a właściwie ten przerwany kabel. Dzięki za odpowiedzi :)

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

[B4 2.0 ABK] zgasło i nie odpala, kolejny problem

Post autor: jubar » 18 sty 2016, 14:44

Witam, znowu ja. Nie mam już siły do tego auta ale naprawić trzeba. Wczoraj jadąc do miasta, przy wjeździe na rondo (dobrze że nie na rondzie) audi po prostu zgasło. Bez żadnych wcześniejszych oznak, po prostu zgasło i odmówiło dalszej współpracy. Stało się to po około 500 metrach od domu. Zapchałem je na pobocze, wróciłem po jakichś 5 godzinach i po długim kręceniu odpaliło, wróciłem do domu. Po około kolejnych pięciu poszedłem do auta, odpaliło od strzała, pochodziło ładnie, zgasiłem i już nie odpaliłem. Naprawdę nie mam siły do tego auta. Dzień wcześniej było w trasie 60km i nie sprawiało najmniejszych problemów. Z tego co wyczytałem na forum to albo cewka albo czujnik Halla. Później posprawdzam miernikiem rezystancję cewki. W ogóle od tego kabla do idzie do cewki wychodzi jeden cienki kabelek który idzie gdzieś do instalacji LPG, chyba do kabiny, więc ma coś wspólnego z tym przełącznikiem. Tak ma być? Jeżeli ma to coś pomóc, to dodam że auto na gazie jest słabe, na benzynie nawet daje radę. Przy okazji zapytam: czy spalanie 11,5l gazu na 100km, z czego połowa z pełnym stanem osób i przy średnio dynamicznej jeździe jest normalne? Tak jak mówiłem, auto jest zmulone. Liczę na pomoc już nie wiem który raz :)
Ostatnio zmieniony 29 lut 2016, 21:13 przez jubar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 18 sty 2016, 16:13

11,5 l gazu to norma mi podobnie pali. Skontroluj ew. wyreguluj sobie zapłon.Co do gaśnięcia samochodu to obstawiam cewkę albo halotron.Podobny przypadek miałem u siebie.Mi wcześniej cewki padały jak muchy do puki nie ustawiłem zapłonu.Po regulacji zapłonu spokój z cewkami.

zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

Post autor: zygfryd73 » 18 sty 2016, 22:48

Sprawdz czy jest iskra na świecach. Jak nie ma to cewka lub czujnik halla w aparacie. Chociaz jak nie ma iskry i nagle się pojawia przy odłanczaniu rozruchu to przekaźnik 30.

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 21 sty 2016, 13:33

Podepne sie pod temat .U mnie wystapilo to samo samochod zgasl pod. Czas jazdy nie dalo sie odpalic po godzinie odpalil wrocilem do domu zgasilem juz nie odpalilem.Sprawdzilem prac z cewki nie wychodzil podmienilem cewke nadal nie odpala z tym ze odkrecilem z ciekawosci swiece a swiece suche wiec wtryski nie podaja paliwa.Sprawdzilem przewod paliwowy do wtrysku rozruchowego paliwo do niego dochodzi jest w nim cisnienie wiec pompa podaje .Co ma zwiazek z tymi 2 sprawami bo juz niewiem gdzie szukac ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 sty 2016, 16:28

Jak nie ma wtrysku i iskry to pewnie będzie czujnik halla w aparacie.

Odłącz kostkę od halla. Podłącz do środkowego pinu wtyczki jakiś kawałek kabla. Włącz zapłon i tym kablem podłączonym do kostki dotykaj do masy, w tym momencie powinieneś usłyszeć iskrę i wtrysk oraz pompka paliwa powinna wystartować.

Paliwo może być bo pompka startuje na 2 sekundy po każdym włączeniu zapłonu. Dobrze by było sprawdzić czy startuje przy kręceniu rozrusznikiem.

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 21 sty 2016, 20:51

Zrobilem tak jak mowiles. Slychac iskre bardzo dobrze i pompke tez taze to czujnik. Jakiej firmy czujnik
najlepiej kupic ?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 10:11 przez dudi753, łącznie zmieniany 1 raz.

xpiter2005
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2016, 11:19
Lokalizacja: Tychy

Post autor: xpiter2005 » 22 sty 2016, 11:54

Witam podepnę się pod temat bo mam podobny problem audi 80 2.0 115 km abk odpala jak chce niekiedy na 5 sekund i gaśnie na gazie pali dobrze ale spalanie około 16 l strzela w kolektor zamula okropnie na pb po dodaniu gazu , wymieniłem przepływke czujnik temperatury niebieski regulator ciśnienia paliwa przekaźnik nr 30 prze lutowany nie wiem co jeszcze by mogło być walczę już ponad miesiąc i nic od mechanika do gazownika nie mówiąc już o kosztach za dobre rady z góry dziekuje miałem b3 1.8 nie było problemu to problem se kupiłem

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 sty 2016, 12:27

Układ zapłonowy (przewody, świece, kopułka i place rozdzielacza) w dobrym stanie?

Sprawdź kabel wtryskiwacza rozruchowego nawet możesz sprawdzić małą żarówką czy przy odpalaniu na zimno dostaje prąd.

Może może to być też problem związany z umierającym czujnikiem halla albo cewką.

Przepływomierz który kupiłeś jest na 100% sprawny? Dolot jest szczelny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl