Widziałeś jak wyglądają łapy w ADR ? Nie siej fermentu, bo nigdzie lepiej nie pasują te łapy jak w budzie V6. W ADR poduszki są również przykręcane do podłużnicy Skąd wiem? - https://audi80.pl/topics34/sprzedam- ... t97975.htmmaciek889 pisze:Łapy z ADR cabrio nie uratują w budzie po V6, bo tam masz przykręcane aluminiowe łapy które nijak się mają do tych z R4/5.
[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Koledzy, mam takie pytanie w związku z podpięciem instalacji AEBa do mojej 80 B3 Q. Otóż wcześniej miałem tam AAD z przerobionym wtryskiem na elektroniczny DF2 z kompem o nr: 037906022ee
Przy obrabianiu kostki czerwonej: PIN 4 - czerwono zielony (sterownie pompą) ze schematu:
- mogę wykorzystać pin nr: 7 ze starego sterownika? (obwód sterujący przekaźnikiem pompy paliwa)
- czy musze dodatkowo dawać jeszcze jeden przekaźnik???
[ Dodano: 2016-01-19, 16:34 ]
Dlaczego muszą być 2 przekaźniki????
[ Dodano: 2016-01-19, 23:06 ]
Dziś podłączyłem ten drugi przekaźnik, żeby było jak na schemacie wyżej. Jednak po przekręceniu stacyjki nie załącza sie pompa,wszystko sprawdziłem i na styku "O" po przekręceniu zapłonu brak zasilania... chyba powinno tam sie pokazać...??
To samo jest na pinie nr. 4 z czerwonej kostki (czerwono-zielony) brak prądu po przekręceniu zapłonu...
Dodatkowo w czerwonej kostce mam pod pozycją nr.2 przewód biało-czarny... Czemu on służy i gdzie ma być podpięty?
Przy obrabianiu kostki czerwonej: PIN 4 - czerwono zielony (sterownie pompą) ze schematu:
- mogę wykorzystać pin nr: 7 ze starego sterownika? (obwód sterujący przekaźnikiem pompy paliwa)
- czy musze dodatkowo dawać jeszcze jeden przekaźnik???
[ Dodano: 2016-01-19, 16:34 ]
Dlaczego muszą być 2 przekaźniki????
[ Dodano: 2016-01-19, 23:06 ]
Dziś podłączyłem ten drugi przekaźnik, żeby było jak na schemacie wyżej. Jednak po przekręceniu stacyjki nie załącza sie pompa,wszystko sprawdziłem i na styku "O" po przekręceniu zapłonu brak zasilania... chyba powinno tam sie pokazać...??
To samo jest na pinie nr. 4 z czerwonej kostki (czerwono-zielony) brak prądu po przekręceniu zapłonu...
Dodatkowo w czerwonej kostce mam pod pozycją nr.2 przewód biało-czarny... Czemu on służy i gdzie ma być podpięty?
Swap 1.8 t do Audi A6 C4 2.8 quattro 1997 Rok 174km aah.
Witam serdecznie,
Drodzy koledzy poszukuję magika mechanika w odległości do 200km od Legionowa (jestem spod WAWA) który podejmie się przełożenia do mojej niuńki silnika 1.8 T Bex lub Aeb itp itd.
Zależy mi aby ten "mechanior" nie skrzywdził mojego portfela, ze względu na potrzebę użytkowania samochodu oraz awarię dotychczasowej jednostki 2.8 aah 12v 174km z LPG kombinuję aby przeszczepić silnik wraz z wiązką pod fabryczne zegary, na początek zależy mi na tym aby silnik został wsadzony odpowiednio podłączony oraz żeby instalacja współpracowała z zegarami Ac/Bc z a6 c4 2.8 proszę o wskazanie warsztatu lub osoby która zajmowała się takim przeszczepem lub podjęłaby się takiej operacji zależy mi również aby nie wszystko robić od razu tzn. wydech z 2.8 można by przerobić tak aby można było jeździć, Fmic, oraz wydech z kwasu w następnej kolejności miesiąc później.
Proszę również o szacunkowy koszt takiego "druciarskiego swapa"
z tego co mi wiadomo BEX'a można kupić od 2500zł z osprzętem do 4000 tys proszę
Proszę koledzy o pomoc
z Góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
Kamil
Drodzy koledzy poszukuję magika mechanika w odległości do 200km od Legionowa (jestem spod WAWA) który podejmie się przełożenia do mojej niuńki silnika 1.8 T Bex lub Aeb itp itd.
Zależy mi aby ten "mechanior" nie skrzywdził mojego portfela, ze względu na potrzebę użytkowania samochodu oraz awarię dotychczasowej jednostki 2.8 aah 12v 174km z LPG kombinuję aby przeszczepić silnik wraz z wiązką pod fabryczne zegary, na początek zależy mi na tym aby silnik został wsadzony odpowiednio podłączony oraz żeby instalacja współpracowała z zegarami Ac/Bc z a6 c4 2.8 proszę o wskazanie warsztatu lub osoby która zajmowała się takim przeszczepem lub podjęłaby się takiej operacji zależy mi również aby nie wszystko robić od razu tzn. wydech z 2.8 można by przerobić tak aby można było jeździć, Fmic, oraz wydech z kwasu w następnej kolejności miesiąc później.
Proszę również o szacunkowy koszt takiego "druciarskiego swapa"
z tego co mi wiadomo BEX'a można kupić od 2500zł z osprzętem do 4000 tys proszę
Proszę koledzy o pomoc
z Góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
Kamil
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie. Coś pomieszałeś ten kabel to jest wyjście na zasilanie wtryskiwaczy czy czegoś.piguu pisze: PS. Czy syganł na pin 87 przekaźnika (kabel czerwono-zielony z czerwonej kostki) daje komputer?
Komputer załącza oryginalny przekaźnik pompy paliwa dając sygnał włączający pompę paliwa z żółtej kostki pinu 6 (czerwono-niebieski) który trzeba podłączyć do kostki B pod pin S. A ten przekaźnik z rysunku jest załączany od właściwego przekaźnika pompy paliwa a nie bezpośrednio z komputera.
Możesz nawet czerwono-zielony dać pod styk O bez tego dodatkowego przekaźnika tylko przekaźnik pompy paliwa może być za bardzo obciążony.
Czy czegoś innego nie pomieszałeś jak nie możesz rozpoznać podłączenia zwykłego przekaźnika. 87 to jest ewidentnie strona sterująca a nie sterowana.
maciek889,
- to jest pewne i tak mam zrobione.maciek889 pisze:Komputer załącza oryginalny przekaźnik pompy paliwa dając sygnał włączający pompę paliwa z żółtej kostki pinu 6 (czerwono-niebieski) który trzeba podłączyć do kostki B pod pin S
- zaraz to sprawdze czy odezwie sie pompamaciek889 pisze:Możesz nawet czerwono-zielony dać pod styk O bez tego dodatkowego przekaźnika tylko przekaźnik pompy paliwa może być za bardzo obciążony.
- nie mam problemu z podłączeniem przekaźnika bo to oczywiste tylko chodzi mi o to że zrobiłem według schematu i jest głucho, być może coś nie tak z kompem, zaraz bede wykonywał pomiarymaciek889 pisze:Czy czegoś innego nie pomieszałeś jak nie możesz rozpoznać podłączenia zwykłego przekaźnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To powinna pompa paliwa startować już po samym podłączeniu pod BS. Styk O i ten dodatkowy przekaźnik nic nie mają do zasilania pompy paliwa.piguu pisze:- to jest pewne i tak mam zrobione.maciek889 pisze:Komputer załącza oryginalny przekaźnik pompy paliwa dając sygnał włączający pompę paliwa z żółtej kostki pinu 6 (czerwono-niebieski) który trzeba podłączyć do kostki B pod pin S
Jak wyżej pompa powinna startować nawet bez tego przekaźnika i podłączania pod styk O. Bo to jest tylko zasilanie przepływomierza, N75, N80. Nawet bez tego samochód odpali.piguu pisze:- zaraz to sprawdze czy odezwie sie pompamaciek889 pisze:Możesz nawet czerwono-zielony dać pod styk O bez tego dodatkowego przekaźnika tylko przekaźnik pompy paliwa może być za bardzo obciążony.
Albo masz źle podłączony BS albo masy, plus po zapłonie, stały plus dla ECU. Masz komputer na dwie czy cztery kostki to napisze co posprawdzać na wtyczce.
maciek889, komp na 2 wtyczki, poza tym posprawdzałem pare rzeczy i tak:
CEWKI po zapłonie:
1 - 0v
4a \
15 / 12v
jednak podczas kręcenia - 0v
WTRYSKI :
podczas kręcenia 0v, po skończeniu kręcenia pojawia się napięcie 10V na 1sek
ZÓŁTA KOSTKA po zapłonie:
masa - OK
6-czerwono-niebieski pod styk BS - 12V
8-zielono-żółty (zasilanie wtryskiwaczy) - 6,9v
CZERWONA KOSTKA po zapłonie:
1-czarno-niebieski - 12V po zapłonie
4-czerwono-zielony- 0v po skończeniu kręcenia pojawia sie napięcie 12v na 1-2sek
stały +12v też jest
Jest jeszcze nr2. biało-czarny (wychodzi z kostki do komputera) - 11v po zapłonie
Bezpiecznik NR.13 mam brak napięcia po zapłonie...
CEWKI po zapłonie:
1 - 0v
4a \
15 / 12v
jednak podczas kręcenia - 0v
WTRYSKI :
podczas kręcenia 0v, po skończeniu kręcenia pojawia się napięcie 10V na 1sek
ZÓŁTA KOSTKA po zapłonie:
masa - OK
6-czerwono-niebieski pod styk BS - 12V
8-zielono-żółty (zasilanie wtryskiwaczy) - 6,9v
CZERWONA KOSTKA po zapłonie:
1-czarno-niebieski - 12V po zapłonie
4-czerwono-zielony- 0v po skończeniu kręcenia pojawia sie napięcie 12v na 1-2sek
stały +12v też jest
Jest jeszcze nr2. biało-czarny (wychodzi z kostki do komputera) - 11v po zapłonie
Bezpiecznik NR.13 mam brak napięcia po zapłonie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może plus po zapłonie podłączyłeś w złe miejsce. Jak na zaciskach 15 cewek ginie plus podczas kręcenia.
Przykręciłeś masę na oczku (brązowy kabel) na wiązce silnika?
[ Dodano: 2016-02-01, 21:15 ]
Zaraz dopisze co powinieneś sprawdzić na kostkach ECU.
[ Dodano: 2016-02-01, 21:30 ]
Musisz znaleźć na kostce albo gnieździe ECU opis numeracji pinów.
I tak:
2 masa
3 stały plus
1 plus po zapłonie
Dobrze jakbyś sprawdził jakąś kontrolką - żarówką bo miernik może nie wykazać słabych połączeń bo nie obciąża obwodu. Sprawdź czy nic nie ginie na tych pinach gdy kręcisz rozrusznikiem.
4 sterowanie przekaźnikiem pompki paliwa - na ten pin na odłączonej kostce ECU i włączonym zapłonie możesz podać masę i wtedy pompka powinna wystartować.
Przykręciłeś masę na oczku (brązowy kabel) na wiązce silnika?
Mierzysz względem minusa/masy? Jeśli po włączeniu nie spada na 0V to ECU nie startuje. Chociaż trzeba zazwyczaj zrobić 10-20sekund przerwy między włączeniami zapłonu bo za każdym razem pompka paliwa nie będzie startować.piguu pisze:6-czerwono-niebieski pod styk BS - 12V
[ Dodano: 2016-02-01, 21:15 ]
Zaraz dopisze co powinieneś sprawdzić na kostkach ECU.
[ Dodano: 2016-02-01, 21:30 ]
Musisz znaleźć na kostce albo gnieździe ECU opis numeracji pinów.
I tak:
2 masa
3 stały plus
1 plus po zapłonie
Dobrze jakbyś sprawdził jakąś kontrolką - żarówką bo miernik może nie wykazać słabych połączeń bo nie obciąża obwodu. Sprawdź czy nic nie ginie na tych pinach gdy kręcisz rozrusznikiem.
4 sterowanie przekaźnikiem pompki paliwa - na ten pin na odłączonej kostce ECU i włączonym zapłonie możesz podać masę i wtedy pompka powinna wystartować.
- podpiąłem pod przewód czarny z żółtym paskiem ze starego DF2 co szedł do kompa (czy podczas kręcenia powinno być podtrzymywane +12v? na plusie po zapłonie)maciek889 pisze:Może plus po zapłonie podłączyłeś w złe miejsce. Jak na zaciskach 15 cewek ginie plus podczas kręcenia
-tak bezpośrednio pod kleme z "-" (mase z oczkiem przy cewkach też do głowicy)maciek889 pisze:Przykręciłeś masę na oczku (brązowy kabel) na wiązce silnika?
-względem masy i po zapłonie pokazuje mi się +12vMierzysz względem minusa/masy?
-czyli powinno spaść na 0v??Jeśli po włączeniu nie spada na 0V to ECU nie startuje. Chociaż trzeba zazwyczaj zrobić 10-20sekund przerwy między włączeniami zapłonu bo za każdym razem pompka paliwa nie będzie startować.
Co do ECU - jutro wszystko posprawdzam względem zaleceń <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Te ten co szedł do pin 2 kompa od digifanta? Jeśli tak to OK. Tylko zasilanie nie powinno tu ginąć. Nie wpiąłeś może tego pod kabel stacyjki? Jeśli dałeś pod zacisk 75 na stacyjce to plus może ginąć podczas pracy rozrusznika.piguu pisze:- podpiąłem pod przewód czarny z żółtym paskiem ze starego DF2 co szedł do kompa (czy podczas kręcenia powinno być podtrzymywane +12v? na plusie po zapłonie)
Tak gdy pompa pracuje powinno spadać na 0. 12V widać bo cewka przewodzi plus podłączony z drugiej strony. Jeśli podasz masę na ten kabel (albo pin 4 ecu) to pompka powinna wystartować.piguu pisze: -czyli powinno spaść na 0v??