Witam ,
mam problem z turbina w 1.9 tdi 90KM 1Z , otóż turbina się kręci tylko że sztanga (grucha ) nie otwiera klapki w turbinie sprawdzałem ciśnienie i z turbiny idzie 0,5 bara na zawór N75 a z zaworu nie wychodzi nic , a po odczepieniu wężyka z EGR'u i dodaniu gazu w pewnej chwili EGR wypuszcza powietrze nwm czy tak powinno być
Góry dzięki za pomoc
I proszę o wyrozumiałość to muj pierwszy post turtaj ;)
[1.9 TDI 1Z ] Problem ze sztangą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:roll: Te bezsensowne testy wymyśliłeś sam :?: Czy ktoś ci podpowiedział że tak możesz coś sprawdzić :?: Nic tak nie sprawdzisz ,otwierajacej się klapy WG też nie zobaczysz ,nawet gazujac silnikiem,bo zaczyna się otwierać przy ok.0,6 bara .Klapa ma być szczelnie zamknieta i przy próbie otwierania jej ręcznie ,ma być cięzko ,a nawet bardzo ciężko ruszyć cięgłem .Doładowanie sprawdza się w czasie jazdy ,najlepiej manometrem mechanicznym , a nie gazujac na postoju :roll: bo na postoju wiecej jak 0,5 bara nie wydmucha. A najlepiej sprawdzić z odłączonym wężykiem od gruszki ,wtedy powinna ładować max ,czyli ok.1,5 bara i auto powinno złapać odcinke z przeładowania ,przy ok.120 .Jak podczas takiego testu z odpietym węzykiem z gruszki ,nie złapie odcinki ,to albo dolot nieszczelny ,albo turbna już nie dmucha tyle ile powinna .Jak auto ma wyrażnego muła ,i chcesz znależć przyczynę ,robisz logi vagiem podczas jazdy ,z widocznymi wskazaniami z przepływki i doładowania i będzie widać co tego muła powoduje .Ot i wszystko na ten temat 8-)Need pisze:mam problem z turbina w 1.9 tdi 90KM 1Z , otóż turbina się kręci tylko że sztanga (grucha ) nie otwiera klapki w turbinie sprawdzałem ciśnienie i z turbiny idzie 0,5 bara na zawór N75 a z zaworu nie wychodzi nic , a po odczepieniu wężyka z EGR'u i dodaniu gazu w pewnej chwili EGR wypuszcza powietrze
EGR zaslep blaszką ,i nie zawracaj sobie nim głowy .Tylko zaślep przy samym wejsciu do aluminiowego kolanka ,a nie tak jak co niektórzy od strony spalinNeed pisze:a po odczepieniu wężyka z EGR'u i dodaniu gazu w pewnej chwili EGR wypuszcza powietrze nwm czy tak powinno być