Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z ] Problem ze sztangą

ODPOWIEDZ
Need
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:03
Lokalizacja: Kielce

[1.9 TDI 1Z ] Problem ze sztangą

Post autor: Need » 19 sty 2016, 11:12

Witam ,
mam problem z turbina w 1.9 tdi 90KM 1Z , otóż turbina się kręci tylko że sztanga (grucha ) nie otwiera klapki w turbinie sprawdzałem ciśnienie i z turbiny idzie 0,5 bara na zawór N75 a z zaworu nie wychodzi nic , a po odczepieniu wężyka z EGR'u i dodaniu gazu w pewnej chwili EGR wypuszcza powietrze nwm czy tak powinno być

Góry dzięki za pomoc

I proszę o wyrozumiałość to muj pierwszy post turtaj ;)

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 19 sty 2016, 13:50

Jak zmierzyles ciśnienie turbiny , podczas jazdy 3/4 bieg z pedalem w podłodze? Może klape wg masz uchyloną.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 sty 2016, 14:57

Need pisze:mam problem z turbina w 1.9 tdi 90KM 1Z , otóż turbina się kręci tylko że sztanga (grucha ) nie otwiera klapki w turbinie sprawdzałem ciśnienie i z turbiny idzie 0,5 bara na zawór N75 a z zaworu nie wychodzi nic , a po odczepieniu wężyka z EGR'u i dodaniu gazu w pewnej chwili EGR wypuszcza powietrze
:roll: Te bezsensowne testy wymyśliłeś sam :?: Czy ktoś ci podpowiedział że tak możesz coś sprawdzić :?: Nic tak nie sprawdzisz ,otwierajacej się klapy WG też nie zobaczysz ,nawet gazujac silnikiem,bo zaczyna się otwierać przy ok.0,6 bara .Klapa ma być szczelnie zamknieta i przy próbie otwierania jej ręcznie ,ma być cięzko ,a nawet bardzo ciężko ruszyć cięgłem .Doładowanie sprawdza się w czasie jazdy ,najlepiej manometrem mechanicznym , a nie gazujac na postoju :roll: bo na postoju wiecej jak 0,5 bara nie wydmucha. A najlepiej sprawdzić z odłączonym wężykiem od gruszki ,wtedy powinna ładować max ,czyli ok.1,5 bara i auto powinno złapać odcinke z przeładowania ,przy ok.120 .Jak podczas takiego testu z odpietym węzykiem z gruszki ,nie złapie odcinki ,to albo dolot nieszczelny ,albo turbna już nie dmucha tyle ile powinna .Jak auto ma wyrażnego muła ,i chcesz znależć przyczynę ,robisz logi vagiem podczas jazdy ,z widocznymi wskazaniami z przepływki i doładowania i będzie widać co tego muła powoduje .Ot i wszystko na ten temat 8-)
Need pisze:a po odczepieniu wężyka z EGR'u i dodaniu gazu w pewnej chwili EGR wypuszcza powietrze nwm czy tak powinno być
EGR zaslep blaszką ,i nie zawracaj sobie nim głowy .Tylko zaślep przy samym wejsciu do aluminiowego kolanka ,a nie tak jak co niektórzy od strony spalin

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 21 sty 2016, 14:31

MUNIOR pisze:Tylko zaślep przy samym wejsciu do aluminiowego kolanka ,a nie tak jak co niektórzy od strony spalin
Mariusz mam zaślepiony w trzech miejscach, tak zostawić czy gdzieś wyciągnąć?
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sty 2016, 15:26

Spietyq pisze:Mariusz mam zaślepiony w trzech miejscach
W zupełnosci wystarczy w jednym ,czyli przy wejsciu do aluminiowego kolanka dolotu ...jak masz aż w trzech :roll: to zostaw to teraz w spokoju ,bo nic to nie zmieni 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl