Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Montaż AC BC lub MC BC 2.0 ABT z LPG

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 24 sty 2016, 20:52

krzych900 pisze:Tu trochę o kalibracji w sposób trochę inny niż opisany na forum
Jednak wole tą na forum kalibracje. dokladniesza jest. ale sproboje i tę metode niedługo - bo niestety kalibracji nie mam

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 24 sty 2016, 23:32

Dzięki Koledzy za dokładną odpowiedź :-) myślałem że do MC BC w miejsce 4 wolnego pola wsadzili lampkę rezerwy jak w Audi C4 ale jak widać nie chciało się im.
Trudno olewam MC BC; jak bd na kupnie to kupię AC BC pozdro :-)

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 08:17

Mateusz1994 pisze:Dzięki Koledzy za dokładną odpowiedź :-) myślałem że do MC BC w miejsce 4 wolnego pola wsadzili lampkę rezerwy jak w Audi C4 ale jak widać nie chciało się im.
Trudno olewam MC BC; jak bd na kupnie to kupię AC BC pozdro :-)
A to chcesz do benzyniaka czy TDI ? są dwa rodzaje AC i różnią sie dynamiczna kontrolą cisnienia oleju. Wszystkie info jest na google.pl

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 25 sty 2016, 12:57

Do silnika r4. Wiem że do v-ki są inne. Już zapoznałem się z tematem.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 13:42

ja mam Ac od wersji V6 w Tdi i jak narazie moduł nie pokazuje błedu cisnienia oleju :) Jest tam taki suwak :) ktorym trzeba ustawic i ''powinno '' byc ok :)

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 25 sty 2016, 13:51

A to ciekawe kolego; to może u mnie w 2.0 też od v-ki by podeszło? :-)
A dasz rade dodać fotkę tego suwaka? :-)

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 13:52

3 minety i zaraz dodam :)
Tak jak pisalem to dodaje :)
Zdjecie jakie znalazłem w internecie - bo cala reszta na starym lapku :)
Na zdjeciu AC bez obudowy - suwak pokazany. Jest na obudowie napisane co i jak i w manualu podłaczenia ( ten w pdf-ie co sie znajduje w internecie ) jest opisane jak go ustawic. I jeżeli ja sie nie myle to juz nie ma znaczenia te AC czy to bedzie z Vki czy r4 czy jak tam inaczej- Wydaje mi się , że pasuje zamiennie już.
Problem tylko juz leży po stronie BC w TDI - BC w Tdi nigdy nie było i okłamuje spalanie:) Mozna to obejsc :)
https://data.motor-talk.de/data/galleri ... 643478.jpg
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 14:08 przez szymon_xd2, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sty 2016, 14:02

szymon_xd2 pisze:ja mam Ac od wersji V6 w Tdi i jak narazie moduł nie pokazuje błedu cisnienia oleju :) Jest tam taki suwak :) ktorym trzeba ustawic i ''powinno '' byc ok :)
Ten suwak to chyba tylko wpływa na wskazania spalania w BC.

Co do kontroli ciśnienia oleju to jak się wsadzi z V6 do R4 to wskazania z drugiego czujnika będą brane dopiero od 3000 obr/min. Więc trochę to niebezpieczne bo praktycznie cały czas będzie się jeździć z kontrolą z czujnika 0,3 bara.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 14:07

maciek889 pisze:
szymon_xd2 pisze:ja mam Ac od wersji V6 w Tdi i jak narazie moduł nie pokazuje błedu cisnienia oleju :) Jest tam taki suwak :) ktorym trzeba ustawic i ''powinno '' byc ok :)
Ten suwak to chyba tylko wpływa na wskazania spalania w BC.

Co do kontroli ciśnienia oleju to jak się wsadzi z V6 do R4 to wskazania z drugiego czujnika będą brane dopiero od 3000 obr/min. Więc trochę to niebezpieczne bo praktycznie cały czas będzie się jeździć z kontrolą z czujnika 0,3 bara.
Jezeli ktos katuje silnik na zimnym to jego problem. Mi bardziej zalezy na tym niskim cisnieniu - jak oleju bedzie mało
Na spalanie w BC wpływa płytka kodujaca ktorej mamy 2 rodzaje i to ona jest wazna. Są mile i kilometry :) i teraz trzeba ją zakodowac tak żeby wskazywała nam w km :)
Co do cisnienia jeszcze to jak narazie sam szukam jakiegos sprawdzonego info na temat tego ustawienia suwaka. Ale wydaje mi sie, że jest ok. W lato posprawdzam sobie co i jak. Czujniki poodpinam i zobacze jak sie wszystko to zachowuje :)

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 25 sty 2016, 15:33

Czyli to czy AC bd do r4 lub r5 albo do v-ki zależy od ustawienia tego suwaka?

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 16:58

ja mam z V-ki w TDi u siebie. Ale tak jak pisalem wczesniej wydaje mi się, że nie ma to juz znaczenia - kwestia ustawienia suwakiem tego wszystkiego. Ale niech też ktos mnie oswieci czy napewno jest tak jak pisze. Wszystko sie rozchodzi o tą dynamiczna kontrolę ciśnienia oleju. Bo w najgorszym wypadku moduł moze niepoinformowac Ciebie o problemie z olejem i później bedzie klapa
Najlepiej szukaj taki jaki trzeba i tyle w temacie:)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sty 2016, 19:17

szymon_xd2 pisze:Co do cisnienia jeszcze to jak narazie sam szukam jakiegos sprawdzonego info na temat tego ustawienia suwaka. Ale wydaje mi sie, że jest ok. W lato posprawdzam sobie co i jak. Czujniki poodpinam i zobacze jak sie wszystko to zachowuje :)
Zrób taki test: odłącz czujnik 1.8 bara (ten na dole podstawy obok filtra) i zostaw jego kabel aby nie stykał się z masą. Odpal samochód i zwiększaj powoli obroty patrząc kiedy wyskoczy kontrolka ciśnienia oleju. Przy obrotach przy których pojawi się kontrolka AC bierze pod uwagę sygnał z drugiego czujnika.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 19:53

maciek889 pisze:
szymon_xd2 pisze:Co do cisnienia jeszcze to jak narazie sam szukam jakiegos sprawdzonego info na temat tego ustawienia suwaka. Ale wydaje mi sie, że jest ok. W lato posprawdzam sobie co i jak. Czujniki poodpinam i zobacze jak sie wszystko to zachowuje :)
Zrób taki test: odłącz czujnik 1.8 bara (ten na dole podstawy obok filtra) i zostaw jego kabel aby nie stykał się z masą. Odpal samochód i zwiększaj powoli obroty patrząc kiedy wyskoczy kontrolka ciśnienia oleju. Przy obrotach przy których pojawi się kontrolka AC bierze pod uwagę sygnał z drugiego czujnika.
O taką probe mi chodziło :) w lato sie jakos ogarnie to :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 sty 2016, 22:12

szymon_xd2 pisze:ja mam z V-ki w TDi u siebie. Ale tak jak pisalem wczesniej wydaje mi się, że nie ma to juz znaczenia - kwestia ustawienia suwakiem tego wszystkiego. Ale niech też ktos mnie oswieci czy napewno jest tak jak pisze.
Suwakiem to tylko się ustawia ikonkę/niemiecki/angielski i Pb/ON , a V6 tez podchodzi pod TDI jak i od R4 bo TDi nie ma dynamicznej kontroli oleju. W drugą stronę nie działa V6-R4 jak i R4-V6

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sty 2016, 22:35

Spojrzałem na schematy i wg. nich w TDI są dwa czujniki ciśnienia oleju, więc kontrola powinna być.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl