Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ABT] Montaż AC BC lub MC BC 2.0 ABT z LPG

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 24 sty 2016, 20:52

krzych900 pisze:Tu trochę o kalibracji w sposób trochę inny niż opisany na forum
Jednak wole tą na forum kalibracje. dokladniesza jest. ale sproboje i tę metode niedługo - bo niestety kalibracji nie mam

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 24 sty 2016, 23:32

Dzięki Koledzy za dokładną odpowiedź :-) myślałem że do MC BC w miejsce 4 wolnego pola wsadzili lampkę rezerwy jak w Audi C4 ale jak widać nie chciało się im.
Trudno olewam MC BC; jak bd na kupnie to kupię AC BC pozdro :-)

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 08:17

Mateusz1994 pisze:Dzięki Koledzy za dokładną odpowiedź :-) myślałem że do MC BC w miejsce 4 wolnego pola wsadzili lampkę rezerwy jak w Audi C4 ale jak widać nie chciało się im.
Trudno olewam MC BC; jak bd na kupnie to kupię AC BC pozdro :-)
A to chcesz do benzyniaka czy TDI ? są dwa rodzaje AC i różnią sie dynamiczna kontrolą cisnienia oleju. Wszystkie info jest na google.pl

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 25 sty 2016, 12:57

Do silnika r4. Wiem że do v-ki są inne. Już zapoznałem się z tematem.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 13:42

ja mam Ac od wersji V6 w Tdi i jak narazie moduł nie pokazuje błedu cisnienia oleju :) Jest tam taki suwak :) ktorym trzeba ustawic i ''powinno '' byc ok :)

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 25 sty 2016, 13:51

A to ciekawe kolego; to może u mnie w 2.0 też od v-ki by podeszło? :-)
A dasz rade dodać fotkę tego suwaka? :-)

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 13:52

3 minety i zaraz dodam :)
Tak jak pisalem to dodaje :)
Zdjecie jakie znalazłem w internecie - bo cala reszta na starym lapku :)
Na zdjeciu AC bez obudowy - suwak pokazany. Jest na obudowie napisane co i jak i w manualu podłaczenia ( ten w pdf-ie co sie znajduje w internecie ) jest opisane jak go ustawic. I jeżeli ja sie nie myle to juz nie ma znaczenia te AC czy to bedzie z Vki czy r4 czy jak tam inaczej- Wydaje mi się , że pasuje zamiennie już.
Problem tylko juz leży po stronie BC w TDI - BC w Tdi nigdy nie było i okłamuje spalanie:) Mozna to obejsc :)
https://data.motor-talk.de/data/galleri ... 643478.jpg
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 14:08 przez szymon_xd2, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4792
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sty 2016, 14:02

szymon_xd2 pisze:ja mam Ac od wersji V6 w Tdi i jak narazie moduł nie pokazuje błedu cisnienia oleju :) Jest tam taki suwak :) ktorym trzeba ustawic i ''powinno '' byc ok :)
Ten suwak to chyba tylko wpływa na wskazania spalania w BC.

Co do kontroli ciśnienia oleju to jak się wsadzi z V6 do R4 to wskazania z drugiego czujnika będą brane dopiero od 3000 obr/min. Więc trochę to niebezpieczne bo praktycznie cały czas będzie się jeździć z kontrolą z czujnika 0,3 bara.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 14:07

maciek889 pisze:
szymon_xd2 pisze:ja mam Ac od wersji V6 w Tdi i jak narazie moduł nie pokazuje błedu cisnienia oleju :) Jest tam taki suwak :) ktorym trzeba ustawic i ''powinno '' byc ok :)
Ten suwak to chyba tylko wpływa na wskazania spalania w BC.

Co do kontroli ciśnienia oleju to jak się wsadzi z V6 do R4 to wskazania z drugiego czujnika będą brane dopiero od 3000 obr/min. Więc trochę to niebezpieczne bo praktycznie cały czas będzie się jeździć z kontrolą z czujnika 0,3 bara.
Jezeli ktos katuje silnik na zimnym to jego problem. Mi bardziej zalezy na tym niskim cisnieniu - jak oleju bedzie mało
Na spalanie w BC wpływa płytka kodujaca ktorej mamy 2 rodzaje i to ona jest wazna. Są mile i kilometry :) i teraz trzeba ją zakodowac tak żeby wskazywała nam w km :)
Co do cisnienia jeszcze to jak narazie sam szukam jakiegos sprawdzonego info na temat tego ustawienia suwaka. Ale wydaje mi sie, że jest ok. W lato posprawdzam sobie co i jak. Czujniki poodpinam i zobacze jak sie wszystko to zachowuje :)

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 25 sty 2016, 15:33

Czyli to czy AC bd do r4 lub r5 albo do v-ki zależy od ustawienia tego suwaka?

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 16:58

ja mam z V-ki w TDi u siebie. Ale tak jak pisalem wczesniej wydaje mi się, że nie ma to juz znaczenia - kwestia ustawienia suwakiem tego wszystkiego. Ale niech też ktos mnie oswieci czy napewno jest tak jak pisze. Wszystko sie rozchodzi o tą dynamiczna kontrolę ciśnienia oleju. Bo w najgorszym wypadku moduł moze niepoinformowac Ciebie o problemie z olejem i później bedzie klapa
Najlepiej szukaj taki jaki trzeba i tyle w temacie:)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4792
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sty 2016, 19:17

szymon_xd2 pisze:Co do cisnienia jeszcze to jak narazie sam szukam jakiegos sprawdzonego info na temat tego ustawienia suwaka. Ale wydaje mi sie, że jest ok. W lato posprawdzam sobie co i jak. Czujniki poodpinam i zobacze jak sie wszystko to zachowuje :)
Zrób taki test: odłącz czujnik 1.8 bara (ten na dole podstawy obok filtra) i zostaw jego kabel aby nie stykał się z masą. Odpal samochód i zwiększaj powoli obroty patrząc kiedy wyskoczy kontrolka ciśnienia oleju. Przy obrotach przy których pojawi się kontrolka AC bierze pod uwagę sygnał z drugiego czujnika.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 25 sty 2016, 19:53

maciek889 pisze:
szymon_xd2 pisze:Co do cisnienia jeszcze to jak narazie sam szukam jakiegos sprawdzonego info na temat tego ustawienia suwaka. Ale wydaje mi sie, że jest ok. W lato posprawdzam sobie co i jak. Czujniki poodpinam i zobacze jak sie wszystko to zachowuje :)
Zrób taki test: odłącz czujnik 1.8 bara (ten na dole podstawy obok filtra) i zostaw jego kabel aby nie stykał się z masą. Odpal samochód i zwiększaj powoli obroty patrząc kiedy wyskoczy kontrolka ciśnienia oleju. Przy obrotach przy których pojawi się kontrolka AC bierze pod uwagę sygnał z drugiego czujnika.
O taką probe mi chodziło :) w lato sie jakos ogarnie to :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8426
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 sty 2016, 22:12

szymon_xd2 pisze:ja mam z V-ki w TDi u siebie. Ale tak jak pisalem wczesniej wydaje mi się, że nie ma to juz znaczenia - kwestia ustawienia suwakiem tego wszystkiego. Ale niech też ktos mnie oswieci czy napewno jest tak jak pisze.
Suwakiem to tylko się ustawia ikonkę/niemiecki/angielski i Pb/ON , a V6 tez podchodzi pod TDI jak i od R4 bo TDi nie ma dynamicznej kontroli oleju. W drugą stronę nie działa V6-R4 jak i R4-V6

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4792
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sty 2016, 22:35

Spojrzałem na schematy i wg. nich w TDI są dwa czujniki ciśnienia oleju, więc kontrola powinna być.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl