Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] zwiekszone spalanie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotr1269
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 11:55
Lokalizacja: JAVEA HISZPANIA

Post autor: piotr1269 » 22 gru 2013, 14:40

no to też mnie dziwi ze tak mi wzrosło spalanie ale wycieków nie ma bo sprawdzałem wężyki suche pompa sucha przy wtryskach sucho chyba ze pod autem coś jest nieszczelne ale murze sprawdzić

duke313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 06 kwie 2012, 15:18

Post autor: duke313 » 24 gru 2013, 01:09

Chciałbym przyłączyć sie do tematu, robiłem testy spalania mojego 1Z-eta bo zawsze wydawało mi się że pali jednak trochę za dużo...
Na początku wyjeździłem ropę tak że wskazówka leżała, nawet się nie podnosiła, a samochód po postoju na jakieś 5 godzin ciężko odpalał bo nie miał już czego zasysać z baku jak sie domyślam, więc wlałem do niego 20l ON i po zrobieniu 195km wskazówka już była na ostatniej kresce rezerwy a przy 215km się już nie podnosiła i znowu "hełdanie" rozrusznikiem przy następnym odpaleniu... tankowałem później kilka razy różne wartości i wychodziło mniej-więcej na:
5l ON-65km
10l ON-123km
20l ON-224km i zgasł w drodze do domu...
Jak widać spalanie jest mega duże i w sumie nie mam pojęcia co może być przyczyną tego...
Samochód odpala na strzała nawet w bardzo niskich temperaturach na zimnym silniku jak i na ciepłym, zbiera się "chyba" tak jak trzeba bo nie wiele odstaje od 110 konnego AFN'a znajomego... termostat był jakiś czas temu wymieniany bo nie łapał temperatury, teraz po wymianie jest te 85/90C ale rozgrzewa sie w bardzo ślimaczym tępię. Dopiero po ok. 12 przejechanych km trasą 90km/h przy aktualnych temperaturach -2 do +6 nie przekraczając 2000rpm. Dodam że mam nówkę chłodnicę i nie wiem czy to może dla tego się tak wolno grzeje ale...
...wracając do spalania. Ciekła mi pompa więc uszczelniłem i tam wszystko zostało w warsztacie ustawione, znajomy sprawdzał mi parametry na VAGu i nic... Wymieniałem filtry i wszystko co było podejrzane, oglądałem silnik i takie tam, "wycieku pod samochodem nie widać" :lol:
Ogólnie dużo z tym próbowałem robić i wszystkiego nie spamiętam.
Nieważne jak jeżdżę i tak nie zejdę poniżej wartości podanych wyżej...

Bardzo niewdzięczna maszyna mi się trafiła. :roll:

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 24 gru 2013, 10:47

duke313, przeczytaj 2posty wyżej post MUNIOR'a ;]

Dwa: ciężko zagrzać diesla zimą, a przynajmniej te nasze. Spalanie to lepiej sobie zmierz zalewając go do pełna niż tak że ma ciągnąć syf z baku osadzony na dnie pełną gębą...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 gru 2013, 21:46

duke313 pisze:20l ON-224km i zgasł w drodze do domu...
Jak widać spalanie jest mega duże i w sumie nie mam pojęcia co może być przyczyną tego...
Jak to co :?: To <ok>
duke313 pisze:Samochód odpala na strzała nawet w bardzo niskich temperaturach na zimnym silniku jak i na ciepłym, zbiera się "chyba" tak jak trzeba bo nie wiele odstaje od 110 konnego AFN'a znajomego
Masz jakiś mocny tuningowy program ,co nie zawsze równa się że dobry i oszczędny ;-) ,do tego zbyt duża dawka paliwa i można się zbliżyć ze spalaniem do 10 litrów,nie koniecznie mając ciężką nogę ;-) ...choć te 10 litórw to faktycznie kosmicznie duże spalanie ...ja też nie zamulam swoim autem , mimo programu i wtrysków od AFN -a ,nie spala mi jednak więcej niż 6 max 7 litrów ...ale ja jeżdzę momentem obrotowym ,a nie obrotami ,max moment mamy ok. 2,2 tys obr. i te obroty wystarczą żeby jechać żwawo i dynamicznie .Program robił Kostrz ,robił go zgodnie z zasadami dobrego tuningu ,czyli nie tylko żeby auto szło ,ale i żeby nie paliło jak smok ....a nie tylko żeby był ogień od samego dołu ,do samego końca :roll: ...bo to żadna sztuka podlać paliwem tak, żeby szedł jak głupi :roll: sztuka to zrobic tak program ,żeby szedł i nie palił przy tym jak smok 8-)

[ Dodano: 2013-12-24, 22:49 ]
duke313 pisze:Ciekła mi pompa więc uszczelniłem i tam wszystko zostało w warsztacie ustawione, znajomy sprawdzał mi parametry na VAGu i nic...
Ale co "nic" :shock: parametrów brak :?: Konkrety ,jaka dawka :?: bo w zaleznosci od programu ,może być 4mg i może być za dużo ...to akurat widać za autem po zbyt dużej zadymce na czarno ;-)

[ Dodano: 2013-12-24, 22:53 ]
duke313 pisze: Dopiero po ok. 12 przejechanych km trasą 90km/h przy aktualnych temperaturach -2 do +6 nie przekraczając 2000rpm. Dodam że mam nówkę chłodnicę i nie wiem czy to może dla tego się tak wolno grzeje ...
Bo to bezpośreni wtrysk ,produkuje mało ciepła ,więc o osiągnięciu temperatury zimą 90 stopni po 5 km ,zapomnij , bo to fizycznie nie możliwe ,bez dodatkowych podgrzewaczy ;-) takie rzeczy to w benzynach i dieslach z pośrednim wtryskiem 8-)

sebastian1113
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 maja 2013, 07:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sebastian1113 » 22 maja 2014, 06:18

Mam takie cudo w automacie średnio lato 8.5 zima 10
Min. trasa 5.5 max 80 gdz.
Brak 5 biegu więc mniej nie będzie .
Jazda jak ja to nazywam ZDECYDOWANA GAZ I DO PRZODU ILE FABRYKA DALA
Max według wskazań licznika 180 [producent podaje 172]

dominik91666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 lip 2015, 21:19

[B4 1.9 1Z] Duże spalanie

Post autor: dominik91666 » 06 sie 2015, 09:55

Witam.
Mam problem moje audi pali około 10 litrów ropy na 100 km.
Co moze byc przyczyną?

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-08-06, 17:44 ]
Na przyszłość stosuj tag :!:
Ostatnio zmieniony 06 sie 2015, 17:43 przez dominik91666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 06 sie 2015, 10:45

Zapewne wyciek.

Na jakiej podstawie twierdzisz, że 10l? Zalane pod korek przejechane 100km i ponowne zalanie?

dominik91666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 lip 2015, 21:19

Post autor: dominik91666 » 06 sie 2015, 11:56

Było wlane 8 l ropy przejechane 70 km

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sie 2015, 15:25

Szukaj pod Autem, może na łączeniu z metalowymi przewodami w okolicach zbiornika CI kapie ropa, przelewy na wtryskiwaczach, pod filtrem paliwa masz tez nakrętke, ewentualnie nieszczelna pompa, nie ma takiej opcji by tyle spalił , jeszcze teraz latem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 sie 2015, 17:45

dominik91666, bez urazy ale taki pomiar spalania to o kan d.. potłuc

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sie 2015, 21:29

Tak jak mówi PieterB, zalej pod korek auto, wyzeruj licznik, zrób z 500 kilometrów i ponowne tankowanie pod korek.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 07 sie 2015, 16:49

tak taki pomiar to nie pomiar . Wydaje mi sie ze tu problemem jest jezdzenie non stop na 1/4 baku oraz oszukiwanie pływaka i wskaznika temperatury .

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

audi 80 b4[1z] Duzo pali...

Post autor: Tomcionerwus » 29 sty 2016, 19:01

Witam. Od penwego czasu mam problem bo moje audi 80 b4 tdi na systemie bosch duzo plai. tzn wlałem pol zbiornika paliwa jezdziłem tylko po miescie... wiadomo ze miasto to raz korki a raz trzeba przylozyc w gaz aby sie zebrał z miejsca.... ale pompa wtryskowa po kompletnym uszczelnieniu,filtr powietrza i paliwa wymieniony hamulce przednie sprawdzone nietrzymaja.. pozostało mi jeszcze tył ale to jutro sie ogarnie... podsumujac to na 30litrach paliwa zrobiłem 300km.... to wychodzi mi ze 10litrow pali .... mozliwe jest to aby pompiarz zle mi ustawił dawke paliwa. ale to mnie zdziwi ze ani niekopci jak dostanie w palnik.... jesli amcie jakiess sugiestie to prosze o ym napisac bo juz niewiem gdzie szukac przyczyny....

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 sty 2016, 19:05

Żeby 10 spalić to nie wiem jak trzeba jeździć.
Najlepiej zatankuj pod korek i wtedy można robić pomiary.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 sty 2016, 19:20

Tomcionerwus pisze:na 30litrach paliwa zrobiłem 300km.
Skąd wiesz :?: jechałeś aż ci wyssał wszystko ze zbiornika i zgasł :?: Jeśli nie ,to takie "pomiary " są nic nie warte :roll: Sugerowanie się wskażnikiem paliwa,który jest mało precyzyjny ,jest kompletnie nie wskazane w tym aucie .Tylko tak jak pisze
Krzysiek 84 pisze:zatankuj pod korek i wtedy można robić pomiary.
Krzysiek 84 pisze:Żeby 10 spalić to nie wiem jak trzeba jeździć.
Zeby nie wiem jak jezdzić ,ten silnik ,normalnie nie jest w stanie tyle spalić , nawet w miescie :roll: jedyna możliwość żeby "spalił " 10 l ,to błąd pomiaru ,albo wyciek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl