[B4 1.9 1Z 90KM] zwiekszone spalanie
Chciałbym przyłączyć sie do tematu, robiłem testy spalania mojego 1Z-eta bo zawsze wydawało mi się że pali jednak trochę za dużo...
Na początku wyjeździłem ropę tak że wskazówka leżała, nawet się nie podnosiła, a samochód po postoju na jakieś 5 godzin ciężko odpalał bo nie miał już czego zasysać z baku jak sie domyślam, więc wlałem do niego 20l ON i po zrobieniu 195km wskazówka już była na ostatniej kresce rezerwy a przy 215km się już nie podnosiła i znowu "hełdanie" rozrusznikiem przy następnym odpaleniu... tankowałem później kilka razy różne wartości i wychodziło mniej-więcej na:
5l ON-65km
10l ON-123km
20l ON-224km i zgasł w drodze do domu...
Jak widać spalanie jest mega duże i w sumie nie mam pojęcia co może być przyczyną tego...
Samochód odpala na strzała nawet w bardzo niskich temperaturach na zimnym silniku jak i na ciepłym, zbiera się "chyba" tak jak trzeba bo nie wiele odstaje od 110 konnego AFN'a znajomego... termostat był jakiś czas temu wymieniany bo nie łapał temperatury, teraz po wymianie jest te 85/90C ale rozgrzewa sie w bardzo ślimaczym tępię. Dopiero po ok. 12 przejechanych km trasą 90km/h przy aktualnych temperaturach -2 do +6 nie przekraczając 2000rpm. Dodam że mam nówkę chłodnicę i nie wiem czy to może dla tego się tak wolno grzeje ale...
...wracając do spalania. Ciekła mi pompa więc uszczelniłem i tam wszystko zostało w warsztacie ustawione, znajomy sprawdzał mi parametry na VAGu i nic... Wymieniałem filtry i wszystko co było podejrzane, oglądałem silnik i takie tam, "wycieku pod samochodem nie widać" :lol:
Ogólnie dużo z tym próbowałem robić i wszystkiego nie spamiętam.
Nieważne jak jeżdżę i tak nie zejdę poniżej wartości podanych wyżej...
Bardzo niewdzięczna maszyna mi się trafiła. :roll:
Na początku wyjeździłem ropę tak że wskazówka leżała, nawet się nie podnosiła, a samochód po postoju na jakieś 5 godzin ciężko odpalał bo nie miał już czego zasysać z baku jak sie domyślam, więc wlałem do niego 20l ON i po zrobieniu 195km wskazówka już była na ostatniej kresce rezerwy a przy 215km się już nie podnosiła i znowu "hełdanie" rozrusznikiem przy następnym odpaleniu... tankowałem później kilka razy różne wartości i wychodziło mniej-więcej na:
5l ON-65km
10l ON-123km
20l ON-224km i zgasł w drodze do domu...
Jak widać spalanie jest mega duże i w sumie nie mam pojęcia co może być przyczyną tego...
Samochód odpala na strzała nawet w bardzo niskich temperaturach na zimnym silniku jak i na ciepłym, zbiera się "chyba" tak jak trzeba bo nie wiele odstaje od 110 konnego AFN'a znajomego... termostat był jakiś czas temu wymieniany bo nie łapał temperatury, teraz po wymianie jest te 85/90C ale rozgrzewa sie w bardzo ślimaczym tępię. Dopiero po ok. 12 przejechanych km trasą 90km/h przy aktualnych temperaturach -2 do +6 nie przekraczając 2000rpm. Dodam że mam nówkę chłodnicę i nie wiem czy to może dla tego się tak wolno grzeje ale...
...wracając do spalania. Ciekła mi pompa więc uszczelniłem i tam wszystko zostało w warsztacie ustawione, znajomy sprawdzał mi parametry na VAGu i nic... Wymieniałem filtry i wszystko co było podejrzane, oglądałem silnik i takie tam, "wycieku pod samochodem nie widać" :lol:
Ogólnie dużo z tym próbowałem robić i wszystkiego nie spamiętam.
Nieważne jak jeżdżę i tak nie zejdę poniżej wartości podanych wyżej...
Bardzo niewdzięczna maszyna mi się trafiła. :roll:
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak to co :?: To <ok>duke313 pisze:20l ON-224km i zgasł w drodze do domu...
Jak widać spalanie jest mega duże i w sumie nie mam pojęcia co może być przyczyną tego...
Masz jakiś mocny tuningowy program ,co nie zawsze równa się że dobry i oszczędny ,do tego zbyt duża dawka paliwa i można się zbliżyć ze spalaniem do 10 litrów,nie koniecznie mając ciężką nogę ...choć te 10 litórw to faktycznie kosmicznie duże spalanie ...ja też nie zamulam swoim autem , mimo programu i wtrysków od AFN -a ,nie spala mi jednak więcej niż 6 max 7 litrów ...ale ja jeżdzę momentem obrotowym ,a nie obrotami ,max moment mamy ok. 2,2 tys obr. i te obroty wystarczą żeby jechać żwawo i dynamicznie .Program robił Kostrz ,robił go zgodnie z zasadami dobrego tuningu ,czyli nie tylko żeby auto szło ,ale i żeby nie paliło jak smok ....a nie tylko żeby był ogień od samego dołu ,do samego końca :roll: ...bo to żadna sztuka podlać paliwem tak, żeby szedł jak głupi :roll: sztuka to zrobic tak program ,żeby szedł i nie palił przy tym jak smok 8-)duke313 pisze:Samochód odpala na strzała nawet w bardzo niskich temperaturach na zimnym silniku jak i na ciepłym, zbiera się "chyba" tak jak trzeba bo nie wiele odstaje od 110 konnego AFN'a znajomego
[ Dodano: 2013-12-24, 22:49 ]
Ale co "nic" :shock: parametrów brak :?: Konkrety ,jaka dawka :?: bo w zaleznosci od programu ,może być 4mg i może być za dużo ...to akurat widać za autem po zbyt dużej zadymce na czarnoduke313 pisze:Ciekła mi pompa więc uszczelniłem i tam wszystko zostało w warsztacie ustawione, znajomy sprawdzał mi parametry na VAGu i nic...
[ Dodano: 2013-12-24, 22:53 ]
Bo to bezpośreni wtrysk ,produkuje mało ciepła ,więc o osiągnięciu temperatury zimą 90 stopni po 5 km ,zapomnij , bo to fizycznie nie możliwe ,bez dodatkowych podgrzewaczy takie rzeczy to w benzynach i dieslach z pośrednim wtryskiem 8-)duke313 pisze: Dopiero po ok. 12 przejechanych km trasą 90km/h przy aktualnych temperaturach -2 do +6 nie przekraczając 2000rpm. Dodam że mam nówkę chłodnicę i nie wiem czy to może dla tego się tak wolno grzeje ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 maja 2013, 07:29
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 lip 2015, 21:19
[B4 1.9 1Z] Duże spalanie
Witam.
Mam problem moje audi pali około 10 litrów ropy na 100 km.
Co moze byc przyczyną?
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-08-06, 17:44 ]
Na przyszłość stosuj tag :!:
Mam problem moje audi pali około 10 litrów ropy na 100 km.
Co moze byc przyczyną?
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-08-06, 17:44 ]
Na przyszłość stosuj tag :!:
Ostatnio zmieniony 06 sie 2015, 17:43 przez dominik91666, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 lip 2015, 21:19
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
audi 80 b4[1z] Duzo pali...
Witam. Od penwego czasu mam problem bo moje audi 80 b4 tdi na systemie bosch duzo plai. tzn wlałem pol zbiornika paliwa jezdziłem tylko po miescie... wiadomo ze miasto to raz korki a raz trzeba przylozyc w gaz aby sie zebrał z miejsca.... ale pompa wtryskowa po kompletnym uszczelnieniu,filtr powietrza i paliwa wymieniony hamulce przednie sprawdzone nietrzymaja.. pozostało mi jeszcze tył ale to jutro sie ogarnie... podsumujac to na 30litrach paliwa zrobiłem 300km.... to wychodzi mi ze 10litrow pali .... mozliwe jest to aby pompiarz zle mi ustawił dawke paliwa. ale to mnie zdziwi ze ani niekopci jak dostanie w palnik.... jesli amcie jakiess sugiestie to prosze o ym napisac bo juz niewiem gdzie szukac przyczyny....
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skąd wiesz :?: jechałeś aż ci wyssał wszystko ze zbiornika i zgasł :?: Jeśli nie ,to takie "pomiary " są nic nie warte :roll: Sugerowanie się wskażnikiem paliwa,który jest mało precyzyjny ,jest kompletnie nie wskazane w tym aucie .Tylko tak jak piszeTomcionerwus pisze:na 30litrach paliwa zrobiłem 300km.
Krzysiek 84 pisze:zatankuj pod korek i wtedy można robić pomiary.
Zeby nie wiem jak jezdzić ,ten silnik ,normalnie nie jest w stanie tyle spalić , nawet w miescie :roll: jedyna możliwość żeby "spalił " 10 l ,to błąd pomiaru ,albo wyciekKrzysiek 84 pisze:Żeby 10 spalić to nie wiem jak trzeba jeździć.