[B4 2.8 AAH] Centralny zamek działa tylko z jednych drzwi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 06 lut 2015, 18:05
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 RU
- Lokalizacja: Kraków
[B4 2.8 AAH] Centralny zamek działa tylko z jednych drzwi
Witam, mój problem z centralnym zamkiem polega na tym, że jeśli otwieram drzwi pasażera to centralny otwiera wszystkie drzwi, natomiast jeśli otwieram drzwi kierowcy to nie ma żadnej reakcji centralnego. Prawdopodobnie nie działa mechanizm w drzwiach kierowcy który ma wykrywać że je otworzyłem, ale nie mam pojęcia gdzie dokładnie jest ten mechanizm, co mogę z nim zrobić (wymienić czy naprawić) i jak on się fachowo nazywa (żeby wyszukać o nim więcej informacji) Dziś zdejmowałem tapicerkę drzwi, i pozornie wygląda wszystko w porządku.
To jest ten siłownik - http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_silo ... 262787.jpg
Do niego jak widzisz dochodzi kostka. Przeczyść styki tam i zobacz czy działa.
Jeśli nie zadziała sprawdź czy dochodzi prąd czy nie. Jeżeli od strony kabli wszystko jest w porządku będziesz musiał kupić taki siłownik.
Do niego jak widzisz dochodzi kostka. Przeczyść styki tam i zobacz czy działa.
Jeśli nie zadziała sprawdź czy dochodzi prąd czy nie. Jeżeli od strony kabli wszystko jest w porządku będziesz musiał kupić taki siłownik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Dokładnie jak napisał Kofper, sprawdź na 3 pinowej wtyczce siłownika czy jest na skrajnych plus i minus. Jeśli będzie to połącz jeden ze skrajnych ze środkowym, jeśli nie będzie reakcji na podłącz drugi skrajny ze środkowym. W ten sposób siłownik wysyła sygnał o zamknięciu drzwi.
Zamiast rozbierać drzwi możesz dobrać sie do pompki w bagażniku i tam poszukać kabla niebiesko-zielonego. Wkłuć się w niego kontrolką podłączoną drugą stroną najpierw do minusa i sprawdzić czy będzie zapalać się i gasnąć przy zasuwaniu odsuwaniu drzwi a później podłączyć drugą końcówkę do plusa i jeszcze raz sprawdzić.
Jeśli przy podłączeniu do plusa albo masy nie będzie zapalać się/gasnąć to trzeba sprawdzić siłownik w drzwiach albo najpierw kable pod półką bo czy tam jest sygnał i czy nie jest wpięty tam jakieś alarm ze sterowaniem zamkniem.
Zamiast rozbierać drzwi możesz dobrać sie do pompki w bagażniku i tam poszukać kabla niebiesko-zielonego. Wkłuć się w niego kontrolką podłączoną drugą stroną najpierw do minusa i sprawdzić czy będzie zapalać się i gasnąć przy zasuwaniu odsuwaniu drzwi a później podłączyć drugą końcówkę do plusa i jeszcze raz sprawdzić.
Jeśli przy podłączeniu do plusa albo masy nie będzie zapalać się/gasnąć to trzeba sprawdzić siłownik w drzwiach albo najpierw kable pod półką bo czy tam jest sygnał i czy nie jest wpięty tam jakieś alarm ze sterowaniem zamkniem.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 06 lut 2015, 18:05
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 RU
- Lokalizacja: Kraków
Cześć, ja mam trochę inny problem, mianowicie, mam centralny z alarmem ( chyba nie fabrycznym), sytuacja ma się w ten sposób że jak otwieram auto z pilota to całe auto się otwiera i migają migacze, więc alarm się wyłącza. Natomiast jeśli nacisnę z pilota by się auto zamknęło to centralny w ogóle nie reaguje a alarm się załącza. Jeśli tak to zostawię to po jakimś niedługim czasie, uruchamia się alarm jakby się ktoś włamał, nawet jak z kluczyka zamknę po aktywowaniu alarmu. Więc żeby auto nie wyło muszę pierw z kluczyka zamknąć centralny a dopiero później uruchomić alarm. Jest jeszcze jeden problem, nie działają mi żadne styczniki w drzwiach ( nie zapala się lampka na podsufitce oraz przy rączkach) oprócz klapy, więc jak wyłączę alarm i w ciągu 30 sekund nie włączę zapłonu to alarm sam się uruchamia. Ta sytuacja nie ma miejsca jeśli podniosę klapę bagażnika. Problem leży w sterowniku alarmu, czy też w pompce centralnego która nie dostaję informacji by zamknąć auto ?
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 06 lut 2015, 18:05
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 RU
- Lokalizacja: Kraków
zrobiłem tak, i nie było żadnej reakcji centralnego. Także będę musiał sprawdzić czy gdzieś ten przewód nie jest przerwany. Może ma to związek z tym, że ktoś kiedyś grzebał w tym aucie przy wiązce do pompki w bagażniku i jest tam dorobiona taka duża, podłużna wtyczka. Może tam jest coś przerwane. Może ma ktoś schemat, które styki w pompce centralnego są od drzwi kierowcy?maciek889 pisze:sprawdź na 3 pinowej wtyczce siłownika czy jest na skrajnych plus i minus. Jeśli będzie to połącz jeden ze skrajnych ze środkowym, jeśli nie będzie reakcji na podłącz drugi skrajny ze środkowym. W ten sposób siłownik wysyła sygnał o zamknięciu drzwi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Szukaj po kolorze który wyżej napisałem.JoyDivision pisze:Może ma ktoś schemat, które styki w pompce centralnego są od drzwi kierowcy?
Klapa bagażnik ma osobne kable sterujące centralnym z zamka bagażnika. I chyba nawet jeśli byłby cały czas zwarte to z drzwi powinno działać albo by sam by się odsuwał albo zasuwał.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga