[B4 1.9 1Z] montaż pompy AHH (107j) 11mm
[B4 1.9 1Z] montaż pompy AHH (107j) 11mm
witam zbieram się do założenia takiej pompy do 1z . Kto na forum mógłby mi pomóc co potrzebuję ewentualnie kto by się tego podjął i jakie koszta są takiej przeróbki .
Pompę znajdę w granicach 800 zł tylko co dalej bardzo prosił bym o rozjaśnienie sprawy .
<ok> :mrgreen:
Pompę znajdę w granicach 800 zł tylko co dalej bardzo prosił bym o rozjaśnienie sprawy .
<ok> :mrgreen:
Witam trzeba powiekszyć otwór mocowania pompy w łapie w osłonie też bo nie wejdzie regulacja kątu na kole a przewody przełożyłem ze starej pompy 
Tu jest temat co i jak wystarczy poszukac
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/7597 ... 130-107-j/

Tu jest temat co i jak wystarczy poszukac
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/7597 ... 130-107-j/
A nie taniej kupić pompę od reni 1.9 ... ? idzie kupić taką nawet za 200zł przełożyć tłokorozdzielacz do swojej i też masz 11mm takie same parametry a nie musisz rezać regulacji , tylko że w reni o ile się nie myle siedzi fala de143 ale jeśli masz w planach 0.216 i mapowanie to się nada a jeśli na spokojnie to wrzucić fale de110 z afn'a i będzie pięknie śmigać 

Każdy pompiarz wykona taką przeróbkę bez problemu_Dave pisze:pompami to niech zajmuja sie ludzi ktorzy na tym sie znaja, swoja ori pompe zostaw w spokoju, tlok najlepiej do pompy afn'owskiej, na seryjne graty taka modyfikacja jest bezsensowna
ja mam hybryde od muniora

Można na luzie do swojej ori wrzucić taki tłok i fale z afn(de 110) albo ahh (de143) , bo przecież nasza pompa w 1z a afn'owska się różnią tylko falą więc co to za różnica w którym korpusie to wyląduje

[ Dodano: 2016-02-05, 12:28 ]
Ogólnie pompy 11mm są z numerem *** 414 *** * np. "0 460 414 987" musi być jedynka w środkowym członie numeru

Tłokorozdzielacze podejdą z Volvo v40 1.9 dti , reni 1.9dti no i z ahh,alh
nie udajac znawce smiem sie nie zgodzic, patrzalem na numery pomp w etce:Miuosh1 pisze:
Każdy pompiarz wykona taką przeróbkę bez problemu![]()
Można na luzie do swojej ori wrzucić taki tłok i fale z afn(de 110) albo ahh (de143) , bo przecież nasza pompa w 1z a afn'owska się różnią tylko falą więc co to za różnica w którym korpusie to wyląduje![]()
1z 028 130 109 JX skrzynia manualna
028 130 109 NX skrzynia automatyczna
afn 028 130 115 AX
ale np po necie krazy info ze pompa afn / asv ma inne cisnienie wewnetrzene :p munior musial by sie wypowiedziec bo ja mam strzepki informacji na ten temat
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja się nie wypowiadam w tematach ,gdzie słyszę że ktoś chce mieć na tym silniku ok.200koni . Dla mnie to abstrakcja :roll: i nawet jak się komuś uda tyle uzyskać ,to długo tym nie pojezdzi .Optymalna i znośna dla tego silnika moc to ok.130-140 koni , tyle odemnie na ten temat 8-)_Dave pisze:munior musial by sie wypowiedziec
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 21:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
ja bym najsampierw wykozytal uklad paliwowy dobra turbina a potem dlubal resztedupczal pisze:niby nie zrobi ale bez paliwa turbinki nie rozkręcisz więc najpierw zadbać o konkret pompę a potem turbinkatak mi się wydaje
Mariuszu moj drogi i kochany, nie wchodze Ci w 4ry litery ale po tysiacu postow widac ze masz takie a nie inne doswiadczenie, kiedys przez telefon powiedzialem ci ze nie dam nikomu dotknac pompy ktora mam od ciebie, tylko tobie, z tuningiem wiemy jak jest, po przekroczeniu pewnej kreski trzeba brac pewne rzeczy na klate, a mnie chodzilo tylko o to ze najpredzej ty wiesz czy pompa 1z/ afn sie rozni, ja wyczytalem ze maja inne cisnienia wewnetrzne, tobie zostawiam wyrokMUNIOR pisze:Ja się nie wypowiadam w tematach ,gdzie słyszę że ktoś chce mieć na tym silniku ok.200koni :shock: Dla mnie to abstrakcja :roll: i nawet jak się komuś uda tyle uzyskać ,to długo tym nie pojezdzi .Optymalna i znośna dla tego silnika moc to ok.130-140 koni ...wszystko co powyżej tego ,to pewne problemy ze sprzęgłem ,czy skrzynią biegów wczesniej czy póżniej ...i to by było tyle odemnie na ten temat 8-)

-D.
ropniak to nigdy sportowe auto nie bedzie, co wiecej nie lubi obrotow ALE dbajac o DOBRY olej i jego ciagły poprawny stan, rzeczy typu: intercooler zeby nie pompowac ton gorącego powietrza + (tylko) sprinty podczas jazdy = nie musi zaraz klekac;
typowy czynnik szkodzacy: łącznik miedzy kierownicą a pedałami
typowy czynnik szkodzacy: łącznik miedzy kierownicą a pedałami
Co do tej słynnej 11 - wtrącę swoje 2 grosze. Już raz kupiłem na allegro - za bodaj 800zł - tą słynną pompę która wyczynia cuda.... Wiele osób nie mówię że wszyscy widzą w sprzedaży słynnych 11-tek niezły biznes - to tak jak obecnie bywa a komputerem z lat 90 - Commodore Amiga - jest mnóstwo chętnych i gotowych wyłożyć kupę kasy za tego "nieświętego grala" - któy przeważnie lata świetności ma już za sobą i jest w opłakanym stanie- Zakupiłem więc tą poszukiwaną pompę i miałem kilka dni radości (zanim przyszła) - po odebraniu postanowiłem rozebrać tą pompę by potwierdzić sobie że to słynna DE143 niej siedzi - i co? w środku siedziała fala DE609, nastawnik hdk196 (afn) w środku pompy syf kiła i mogiła. Głowica była z 11mm - uffff pomyślałem chociaż tyle - i co po założeniu tej głowicy do swojej pompy na zimnym audi palila a na ciepłym zapomnij - szybkie PW do Muniora - diagnoza głowica złom - i tak było. Więc za kwotę 800 zł kupiłem sobie nurniki z pompy 11mm - bo tylko to sie nadawało. Pompa była oplombowana i zabezpieczona przed rozebraniem po co? po to że niby przeszła regenerację w Nadarzynie i są do niej zrobione karty wydatków - jasne......
Po tym wszystkim odechciało mi się szukać i czaić się na okazję. Zakupiłem nową pompę tłoczącą (bosch), nowe rolki z koszykiem (bosch) i nową falę DE143 (bosch) - właśnie w Nadarzynie - fala kosztowała ok 350zł, pompa i koszyk ok 200zł = 550. Zakupiłem sprawną pompę z DTi - 988 z nastawnikiem hdk248 za 200zł - i tak oto za 750 zł miałem i pompę która chodzi do dziś - jedynie nurniki są z głowicy słynnej 11. Kasy od sprzedającego nie odzyskałem - co najlepsze wystawiłem pozostałości z tamtej pompy i sprzedały się za 300zł - korpus i głowica - czyli złom kupiła je osoba z tej samej miejscowości z której ja kupiłem pompę...zbieg okoliczności - od Sagona dostałem info kto to sprzedał i że jak wystawię graty to na pewno ta osoba je odkupi tylko z innego konta..i tak było... ale sie rozpisałem.. jednak może ktoś nie popełni tego samego błędu który popełniłem ja. A mogłem wtedy zakupić od Muniora pompę i miał bym spokój - człowiek uczy się na błędach (czasem kosztownych) a że czasu nie cofnę to mogę jedynie przestrzec innych - takich samych napaleńców jak ja.....
Po tym wszystkim odechciało mi się szukać i czaić się na okazję. Zakupiłem nową pompę tłoczącą (bosch), nowe rolki z koszykiem (bosch) i nową falę DE143 (bosch) - właśnie w Nadarzynie - fala kosztowała ok 350zł, pompa i koszyk ok 200zł = 550. Zakupiłem sprawną pompę z DTi - 988 z nastawnikiem hdk248 za 200zł - i tak oto za 750 zł miałem i pompę która chodzi do dziś - jedynie nurniki są z głowicy słynnej 11. Kasy od sprzedającego nie odzyskałem - co najlepsze wystawiłem pozostałości z tamtej pompy i sprzedały się za 300zł - korpus i głowica - czyli złom kupiła je osoba z tej samej miejscowości z której ja kupiłem pompę...zbieg okoliczności - od Sagona dostałem info kto to sprzedał i że jak wystawię graty to na pewno ta osoba je odkupi tylko z innego konta..i tak było... ale sie rozpisałem.. jednak może ktoś nie popełni tego samego błędu który popełniłem ja. A mogłem wtedy zakupić od Muniora pompę i miał bym spokój - człowiek uczy się na błędach (czasem kosztownych) a że czasu nie cofnę to mogę jedynie przestrzec innych - takich samych napaleńców jak ja.....