Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] montaż pompy AHH (107j) 11mm

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] montaż pompy AHH (107j) 11mm

Post autor: duczus » 04 lut 2016, 17:17

witam zbieram się do założenia takiej pompy do 1z . Kto na forum mógłby mi pomóc co potrzebuję ewentualnie kto by się tego podjął i jakie koszta są takiej przeróbki .


Pompę znajdę w granicach 800 zł tylko co dalej bardzo prosił bym o rozjaśnienie sprawy .

<ok> :mrgreen:

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 04 lut 2016, 18:29

Witam trzeba powiekszyć otwór mocowania pompy w łapie w osłonie też bo nie wejdzie regulacja kątu na kole a przewody przełożyłem ze starej pompy ;-)
Tu jest temat co i jak wystarczy poszukac
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/7597 ... 130-107-j/

Awatar użytkownika
Miuosh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 25 cze 2014, 09:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: Miuosh1 » 04 lut 2016, 22:30

A nie taniej kupić pompę od reni 1.9 ... ? idzie kupić taką nawet za 200zł przełożyć tłokorozdzielacz do swojej i też masz 11mm takie same parametry a nie musisz rezać regulacji , tylko że w reni o ile się nie myle siedzi fala de143 ale jeśli masz w planach 0.216 i mapowanie to się nada a jeśli na spokojnie to wrzucić fale de110 z afn'a i będzie pięknie śmigać :)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 04 lut 2016, 23:12

pompami to niech zajmuja sie ludzi ktorzy na tym sie znaja, swoja ori pompe zostaw w spokoju, tlok najlepiej do pompy afn'owskiej, na seryjne graty taka modyfikacja jest bezsensowna

ja mam hybryde od muniora

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 04 lut 2016, 23:35

no wtryski 216 wpadają teraz a będą zmieniane ale to na końcu projekt będzie pod 200 koni więc trzeba czegoś konkretnego polecali falę 143 :)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 05 lut 2016, 08:56

ja juz jakis czas draze temat pompy, fala nie zrobi 200km tylko turbo konkretne ;p

tu na forum jest ciekawy temat o tym, "sagon" pisze wnioski po zabawie z fala itd

Awatar użytkownika
Miuosh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 25 cze 2014, 09:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: Miuosh1 » 05 lut 2016, 12:28

_Dave pisze:pompami to niech zajmuja sie ludzi ktorzy na tym sie znaja, swoja ori pompe zostaw w spokoju, tlok najlepiej do pompy afn'owskiej, na seryjne graty taka modyfikacja jest bezsensowna

ja mam hybryde od muniora
Każdy pompiarz wykona taką przeróbkę bez problemu :)
Można na luzie do swojej ori wrzucić taki tłok i fale z afn(de 110) albo ahh (de143) , bo przecież nasza pompa w 1z a afn'owska się różnią tylko falą więc co to za różnica w którym korpusie to wyląduje :)

[ Dodano: 2016-02-05, 12:28 ]
Ogólnie pompy 11mm są z numerem *** 414 *** * np. "0 460 414 987" musi być jedynka w środkowym członie numeru :)
Tłokorozdzielacze podejdą z Volvo v40 1.9 dti , reni 1.9dti no i z ahh,alh

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 05 lut 2016, 20:22

Miuosh1 pisze:
Każdy pompiarz wykona taką przeróbkę bez problemu :)
Można na luzie do swojej ori wrzucić taki tłok i fale z afn(de 110) albo ahh (de143) , bo przecież nasza pompa w 1z a afn'owska się różnią tylko falą więc co to za różnica w którym korpusie to wyląduje :)
nie udajac znawce smiem sie nie zgodzic, patrzalem na numery pomp w etce:

1z 028 130 109 JX skrzynia manualna
028 130 109 NX skrzynia automatyczna

afn 028 130 115 AX

ale np po necie krazy info ze pompa afn / asv ma inne cisnienie wewnetrzene :p munior musial by sie wypowiedziec bo ja mam strzepki informacji na ten temat

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 05 lut 2016, 20:35

niby nie zrobi ale bez paliwa turbinki nie rozkręcisz więc najpierw zadbać o konkret pompę a potem turbinka :) tak mi się wydaje :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2016, 21:03

_Dave pisze:munior musial by sie wypowiedziec
Ja się nie wypowiadam w tematach ,gdzie słyszę że ktoś chce mieć na tym silniku ok.200koni . Dla mnie to abstrakcja :roll: i nawet jak się komuś uda tyle uzyskać ,to długo tym nie pojezdzi .Optymalna i znośna dla tego silnika moc to ok.130-140 koni , tyle odemnie na ten temat 8-)
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 21:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 05 lut 2016, 21:20

dupczal pisze:niby nie zrobi ale bez paliwa turbinki nie rozkręcisz więc najpierw zadbać o konkret pompę a potem turbinka :) tak mi się wydaje :)
ja bym najsampierw wykozytal uklad paliwowy dobra turbina a potem dlubal reszte
MUNIOR pisze:Ja się nie wypowiadam w tematach ,gdzie słyszę że ktoś chce mieć na tym silniku ok.200koni :shock: Dla mnie to abstrakcja :roll: i nawet jak się komuś uda tyle uzyskać ,to długo tym nie pojezdzi .Optymalna i znośna dla tego silnika moc to ok.130-140 koni ...wszystko co powyżej tego ,to pewne problemy ze sprzęgłem ,czy skrzynią biegów wczesniej czy póżniej ...i to by było tyle odemnie na ten temat 8-)
Mariuszu moj drogi i kochany, nie wchodze Ci w 4ry litery ale po tysiacu postow widac ze masz takie a nie inne doswiadczenie, kiedys przez telefon powiedzialem ci ze nie dam nikomu dotknac pompy ktora mam od ciebie, tylko tobie, z tuningiem wiemy jak jest, po przekroczeniu pewnej kreski trzeba brac pewne rzeczy na klate, a mnie chodzilo tylko o to ze najpredzej ty wiesz czy pompa 1z/ afn sie rozni, ja wyczytalem ze maja inne cisnienia wewnetrzne, tobie zostawiam wyrok ;)

-D.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2016, 21:26

_Dave pisze:pompa 1z/ afn sie rozni
Tak rózni się ,deko wiekszym ciśnieniem wewnetrznym ,falą , sprężynami tłoczka i jeszcze paroma drobnymi szczegółami

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 05 lut 2016, 21:33

tak jak dave mówi to siłą rzeczy wieksza moc = spadajaca żywotność tylko jest projekt i zamierzam go zrobić silnik sie sypnie wymieni się i będzie jezdziło dalej <ok> <ok>

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 05 lut 2016, 23:09

ropniak to nigdy sportowe auto nie bedzie, co wiecej nie lubi obrotow ALE dbajac o DOBRY olej i jego ciagły poprawny stan, rzeczy typu: intercooler zeby nie pompowac ton gorącego powietrza + (tylko) sprinty podczas jazdy = nie musi zaraz klekac;

typowy czynnik szkodzacy: łącznik miedzy kierownicą a pedałami

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 26 maja 2016, 12:00

Co do tej słynnej 11 - wtrącę swoje 2 grosze. Już raz kupiłem na allegro - za bodaj 800zł - tą słynną pompę która wyczynia cuda.... Wiele osób nie mówię że wszyscy widzą w sprzedaży słynnych 11-tek niezły biznes - to tak jak obecnie bywa a komputerem z lat 90 - Commodore Amiga - jest mnóstwo chętnych i gotowych wyłożyć kupę kasy za tego "nieświętego grala" - któy przeważnie lata świetności ma już za sobą i jest w opłakanym stanie- Zakupiłem więc tą poszukiwaną pompę i miałem kilka dni radości (zanim przyszła) - po odebraniu postanowiłem rozebrać tą pompę by potwierdzić sobie że to słynna DE143 niej siedzi - i co? w środku siedziała fala DE609, nastawnik hdk196 (afn) w środku pompy syf kiła i mogiła. Głowica była z 11mm - uffff pomyślałem chociaż tyle - i co po założeniu tej głowicy do swojej pompy na zimnym audi palila a na ciepłym zapomnij - szybkie PW do Muniora - diagnoza głowica złom - i tak było. Więc za kwotę 800 zł kupiłem sobie nurniki z pompy 11mm - bo tylko to sie nadawało. Pompa była oplombowana i zabezpieczona przed rozebraniem po co? po to że niby przeszła regenerację w Nadarzynie i są do niej zrobione karty wydatków - jasne......

Po tym wszystkim odechciało mi się szukać i czaić się na okazję. Zakupiłem nową pompę tłoczącą (bosch), nowe rolki z koszykiem (bosch) i nową falę DE143 (bosch) - właśnie w Nadarzynie - fala kosztowała ok 350zł, pompa i koszyk ok 200zł = 550. Zakupiłem sprawną pompę z DTi - 988 z nastawnikiem hdk248 za 200zł - i tak oto za 750 zł miałem i pompę która chodzi do dziś - jedynie nurniki są z głowicy słynnej 11. Kasy od sprzedającego nie odzyskałem - co najlepsze wystawiłem pozostałości z tamtej pompy i sprzedały się za 300zł - korpus i głowica - czyli złom kupiła je osoba z tej samej miejscowości z której ja kupiłem pompę...zbieg okoliczności - od Sagona dostałem info kto to sprzedał i że jak wystawię graty to na pewno ta osoba je odkupi tylko z innego konta..i tak było... ale sie rozpisałem.. jednak może ktoś nie popełni tego samego błędu który popełniłem ja. A mogłem wtedy zakupić od Muniora pompę i miał bym spokój - człowiek uczy się na błędach (czasem kosztownych) a że czasu nie cofnę to mogę jedynie przestrzec innych - takich samych napaleńców jak ja.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl