[B4 1.9 1Z] montaż pompy AHH (107j) 11mm
[B4 1.9 1Z] montaż pompy AHH (107j) 11mm
witam zbieram się do założenia takiej pompy do 1z . Kto na forum mógłby mi pomóc co potrzebuję ewentualnie kto by się tego podjął i jakie koszta są takiej przeróbki .
Pompę znajdę w granicach 800 zł tylko co dalej bardzo prosił bym o rozjaśnienie sprawy .
<ok> :mrgreen:
Pompę znajdę w granicach 800 zł tylko co dalej bardzo prosił bym o rozjaśnienie sprawy .
<ok> :mrgreen:
Witam trzeba powiekszyć otwór mocowania pompy w łapie w osłonie też bo nie wejdzie regulacja kątu na kole a przewody przełożyłem ze starej pompy
Tu jest temat co i jak wystarczy poszukac
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/7597 ... 130-107-j/
Tu jest temat co i jak wystarczy poszukac
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/7597 ... 130-107-j/
A nie taniej kupić pompę od reni 1.9 ... ? idzie kupić taką nawet za 200zł przełożyć tłokorozdzielacz do swojej i też masz 11mm takie same parametry a nie musisz rezać regulacji , tylko że w reni o ile się nie myle siedzi fala de143 ale jeśli masz w planach 0.216 i mapowanie to się nada a jeśli na spokojnie to wrzucić fale de110 z afn'a i będzie pięknie śmigać
Każdy pompiarz wykona taką przeróbkę bez problemu_Dave pisze:pompami to niech zajmuja sie ludzi ktorzy na tym sie znaja, swoja ori pompe zostaw w spokoju, tlok najlepiej do pompy afn'owskiej, na seryjne graty taka modyfikacja jest bezsensowna
ja mam hybryde od muniora
Można na luzie do swojej ori wrzucić taki tłok i fale z afn(de 110) albo ahh (de143) , bo przecież nasza pompa w 1z a afn'owska się różnią tylko falą więc co to za różnica w którym korpusie to wyląduje
[ Dodano: 2016-02-05, 12:28 ]
Ogólnie pompy 11mm są z numerem *** 414 *** * np. "0 460 414 987" musi być jedynka w środkowym członie numeru
Tłokorozdzielacze podejdą z Volvo v40 1.9 dti , reni 1.9dti no i z ahh,alh
nie udajac znawce smiem sie nie zgodzic, patrzalem na numery pomp w etce:Miuosh1 pisze:
Każdy pompiarz wykona taką przeróbkę bez problemu
Można na luzie do swojej ori wrzucić taki tłok i fale z afn(de 110) albo ahh (de143) , bo przecież nasza pompa w 1z a afn'owska się różnią tylko falą więc co to za różnica w którym korpusie to wyląduje
1z 028 130 109 JX skrzynia manualna
028 130 109 NX skrzynia automatyczna
afn 028 130 115 AX
ale np po necie krazy info ze pompa afn / asv ma inne cisnienie wewnetrzene :p munior musial by sie wypowiedziec bo ja mam strzepki informacji na ten temat
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja się nie wypowiadam w tematach ,gdzie słyszę że ktoś chce mieć na tym silniku ok.200koni . Dla mnie to abstrakcja :roll: i nawet jak się komuś uda tyle uzyskać ,to długo tym nie pojezdzi .Optymalna i znośna dla tego silnika moc to ok.130-140 koni , tyle odemnie na ten temat 8-)_Dave pisze:munior musial by sie wypowiedziec
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 21:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
ja bym najsampierw wykozytal uklad paliwowy dobra turbina a potem dlubal resztedupczal pisze:niby nie zrobi ale bez paliwa turbinki nie rozkręcisz więc najpierw zadbać o konkret pompę a potem turbinka tak mi się wydaje
Mariuszu moj drogi i kochany, nie wchodze Ci w 4ry litery ale po tysiacu postow widac ze masz takie a nie inne doswiadczenie, kiedys przez telefon powiedzialem ci ze nie dam nikomu dotknac pompy ktora mam od ciebie, tylko tobie, z tuningiem wiemy jak jest, po przekroczeniu pewnej kreski trzeba brac pewne rzeczy na klate, a mnie chodzilo tylko o to ze najpredzej ty wiesz czy pompa 1z/ afn sie rozni, ja wyczytalem ze maja inne cisnienia wewnetrzne, tobie zostawiam wyrokMUNIOR pisze:Ja się nie wypowiadam w tematach ,gdzie słyszę że ktoś chce mieć na tym silniku ok.200koni :shock: Dla mnie to abstrakcja :roll: i nawet jak się komuś uda tyle uzyskać ,to długo tym nie pojezdzi .Optymalna i znośna dla tego silnika moc to ok.130-140 koni ...wszystko co powyżej tego ,to pewne problemy ze sprzęgłem ,czy skrzynią biegów wczesniej czy póżniej ...i to by było tyle odemnie na ten temat 8-)
-D.
ropniak to nigdy sportowe auto nie bedzie, co wiecej nie lubi obrotow ALE dbajac o DOBRY olej i jego ciagły poprawny stan, rzeczy typu: intercooler zeby nie pompowac ton gorącego powietrza + (tylko) sprinty podczas jazdy = nie musi zaraz klekac;
typowy czynnik szkodzacy: łącznik miedzy kierownicą a pedałami
typowy czynnik szkodzacy: łącznik miedzy kierownicą a pedałami
Co do tej słynnej 11 - wtrącę swoje 2 grosze. Już raz kupiłem na allegro - za bodaj 800zł - tą słynną pompę która wyczynia cuda.... Wiele osób nie mówię że wszyscy widzą w sprzedaży słynnych 11-tek niezły biznes - to tak jak obecnie bywa a komputerem z lat 90 - Commodore Amiga - jest mnóstwo chętnych i gotowych wyłożyć kupę kasy za tego "nieświętego grala" - któy przeważnie lata świetności ma już za sobą i jest w opłakanym stanie- Zakupiłem więc tą poszukiwaną pompę i miałem kilka dni radości (zanim przyszła) - po odebraniu postanowiłem rozebrać tą pompę by potwierdzić sobie że to słynna DE143 niej siedzi - i co? w środku siedziała fala DE609, nastawnik hdk196 (afn) w środku pompy syf kiła i mogiła. Głowica była z 11mm - uffff pomyślałem chociaż tyle - i co po założeniu tej głowicy do swojej pompy na zimnym audi palila a na ciepłym zapomnij - szybkie PW do Muniora - diagnoza głowica złom - i tak było. Więc za kwotę 800 zł kupiłem sobie nurniki z pompy 11mm - bo tylko to sie nadawało. Pompa była oplombowana i zabezpieczona przed rozebraniem po co? po to że niby przeszła regenerację w Nadarzynie i są do niej zrobione karty wydatków - jasne......
Po tym wszystkim odechciało mi się szukać i czaić się na okazję. Zakupiłem nową pompę tłoczącą (bosch), nowe rolki z koszykiem (bosch) i nową falę DE143 (bosch) - właśnie w Nadarzynie - fala kosztowała ok 350zł, pompa i koszyk ok 200zł = 550. Zakupiłem sprawną pompę z DTi - 988 z nastawnikiem hdk248 za 200zł - i tak oto za 750 zł miałem i pompę która chodzi do dziś - jedynie nurniki są z głowicy słynnej 11. Kasy od sprzedającego nie odzyskałem - co najlepsze wystawiłem pozostałości z tamtej pompy i sprzedały się za 300zł - korpus i głowica - czyli złom kupiła je osoba z tej samej miejscowości z której ja kupiłem pompę...zbieg okoliczności - od Sagona dostałem info kto to sprzedał i że jak wystawię graty to na pewno ta osoba je odkupi tylko z innego konta..i tak było... ale sie rozpisałem.. jednak może ktoś nie popełni tego samego błędu który popełniłem ja. A mogłem wtedy zakupić od Muniora pompę i miał bym spokój - człowiek uczy się na błędach (czasem kosztownych) a że czasu nie cofnę to mogę jedynie przestrzec innych - takich samych napaleńców jak ja.....
Po tym wszystkim odechciało mi się szukać i czaić się na okazję. Zakupiłem nową pompę tłoczącą (bosch), nowe rolki z koszykiem (bosch) i nową falę DE143 (bosch) - właśnie w Nadarzynie - fala kosztowała ok 350zł, pompa i koszyk ok 200zł = 550. Zakupiłem sprawną pompę z DTi - 988 z nastawnikiem hdk248 za 200zł - i tak oto za 750 zł miałem i pompę która chodzi do dziś - jedynie nurniki są z głowicy słynnej 11. Kasy od sprzedającego nie odzyskałem - co najlepsze wystawiłem pozostałości z tamtej pompy i sprzedały się za 300zł - korpus i głowica - czyli złom kupiła je osoba z tej samej miejscowości z której ja kupiłem pompę...zbieg okoliczności - od Sagona dostałem info kto to sprzedał i że jak wystawię graty to na pewno ta osoba je odkupi tylko z innego konta..i tak było... ale sie rozpisałem.. jednak może ktoś nie popełni tego samego błędu który popełniłem ja. A mogłem wtedy zakupić od Muniora pompę i miał bym spokój - człowiek uczy się na błędach (czasem kosztownych) a że czasu nie cofnę to mogę jedynie przestrzec innych - takich samych napaleńców jak ja.....