Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Czyszczenie zaworu biegu jałowego - krok po kroku

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Heliox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 27 mar 2014, 13:11
Lokalizacja: Radom/Iłża

[B4 ABK] Czyszczenie zaworu biegu jałowego - krok po kroku

Post autor: Heliox » 04 lut 2016, 19:25

Cześć. Ostatnio czyściłem w swojej Audi silnik krokowy. Przy okazji postanowiłem zrobić krótki poradnik. W moim przypadku silnik krokowy zasłaniają trochę przewody od gazu ale to nie problem.

Musimy zacząć od odłączenia minusowej klemy akumulatora. Następnie lokalizujemy silniczek krokowy który znajduje się w okolicach wlewu oleju.

Obrazek

Następnie odpinamy kostkę od silniczka krokowego.

Obrazek

Dalej luzujemy opaski z węży założonych na silniczek. Jak widać na zdjęciach poniżej, u mnie są to dwie śruby na płaski wkrętak.

Obrazek Obrazek

Kolejno zsuwamy węże z silniczka i delikatnie go wyciągamy.

Obrazek

Tak wygląda ta część po wyjęciu :)

Obrazek

Następnie przelewamy jakiś środek do czyszczenia silników do słoika. Ja użyłem środka o nazwie AKRA z K2. Nie wiem czy jest dobry, po prostu wziąłem pierwszy lepszy jaki był w sklepie.

Obrazek

Silniczek krokowy wrzucamy do słoika ze środkiem czyszczącym i odstawiamy go na całą noc.

Obrazek

Rano silniczek myjemy pod bieżącą wodą, wytrząsamy dokładnie zawartość wody w środku, czynność ponawiamy do momentu braku wypadania syfu ze środka :)

Obrazek

Teraz silniczek odstawiamy do suszenia. Ja położyłem go na stoliku i tak sobie leżał przez 3 godziny, w międzyczasie wytrząsałem z niego pozostałą wodę.
Jeżeli silniczek już jest suchy, smarujemy go jakimś środkiem smarnym. Wiem że WD-40 ma dosyć słabe właściwości smarne ale nic innego nie miałem pod ręką.

Obrazek

Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Gdy silniczek jest przykręcony, podłączamy akumulator, po czym odpalamy silnik nie dodając gazu. Czekamy aż osiągnie temperaturę bliską 90 stopni i uruchomi się wentylator. Trzeba się jednak liczyć z tym, że reszta parametrów komputera zostanie zaadaptowana podczas jazdy. Na poprawę skrajnych przypadkach można więc czekać nawet kilka tygodni.

Chciałbym podziękować koledze KAROLEK22XX który był pomysłodawcą całego zamieszania oraz pomógł dobrą radą ;)
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 13:50 przez Heliox, łącznie zmieniany 1 raz.

AdamF
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Jasienica

Post autor: AdamF » 04 lut 2016, 21:46

Musimy zacząć od odłączenia minusowej klemy akumulatora.
Na pewno minusowej ?

Fajny poradnik :> <ok>

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lut 2016, 22:22

AdamF pisze:
Musimy zacząć od odłączenia minusowej klemy akumulatora.
Na pewno minusowej ?
Dobrze zacząć od minusowej bo przy odkręcaniu plusowej można zrobić zwarcie kluczem o masę. Ale to wyciągania silniczka nie ma co odłączać sterownik tego silnika nie ma diagnostyki odłączonych podzespołów wykonawczych że nawet można odłączać na odpalonym silniku i nawet błąd nie wyskoczy.

Co do moczenia całości silniczka razem z wtyczką też bym polemizował. Najlepiej czyścić tylko część mechaniczną.

Awatar użytkownika
Heliox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 27 mar 2014, 13:11
Lokalizacja: Radom/Iłża

Post autor: Heliox » 04 lut 2016, 22:39

Sporo czytałem o odłączeniu aku, jednakże postanowiłem odkręcić kleme w oparciu o przysłowie "przezorny zawsze ubezpieczony" :) a co do zanużenia go w słoiku to nie powiem bo też miałem obawy ale jest ryzyko jest zabawa. Mojemu silniczkowi nic się przez to nie stało ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lut 2016, 17:11

maciek889 pisze:nawet można odłączać na odpalonym silniku i nawet błąd nie wyskoczy.
potwierdzam, nie raz tak robiłem i błędu nigdy nie było
maciek889 pisze:Najlepiej czyścić tylko część mechaniczną.
taż tak zawsze robiłem ale jak widać i zalanie go w całości też nie zrobiło na nim wrażenia, to chyba dobrze

Ja dodam od siebie że po takiej operacji czyszczenia i smarowania zawsze odpalam vaga i robię test i on wtedy wibruje przez chwilkę co powoduje że smar wszędzie dotrze i się przesmaruje.


ps kiedyś tez miałem taki poradnik zrobić ale jakoś uznałem że to taka prosta robota że nie ma sensu :-P

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 05 lut 2016, 19:03

No kolego ładnie ja u siebie tak robiłem że cały moczyłem nic mu nie było :D i Karol zrobił jak mu kazałem :D PieterB, on i tak wibruje na wolnych więc będzie żyło hehe

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lut 2016, 23:05

Jeszcze pytanie do Heliox, trochę nie w temacie. Jakie masz wtryskiwacze LPG? Bo wyglądają jakby były wsadzone odwrotnie tzn. zamienione wężyki na wlocie i wylocie.

Awatar użytkownika
Heliox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 27 mar 2014, 13:11
Lokalizacja: Radom/Iłża

Post autor: Heliox » 07 lut 2016, 08:47

Wtryski mam Barracuda, polecam, bardzo sobie chwale :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl