[B4 2.3 NG] regulacja CO
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Mój krokowy ma też tą szczelinę.
Napięcie na drugim pinie kostki trzypinowej od potencjometra wynosiło 0.14 Volta na niepracującym silniku i włączonym zapłonie. W miarę podnoszenia klapy spiętrzającej rosło, o ile dobrze pamiętam do poniżej 1 Volta.
Teraz tak: sprawdziłem jeszcze raz czunik przepustnicy i ma połączenie z kostką krokowego (czarno-niebiski), a z kolei biało-niebieski i czarno-fioletowy mają połączenie z wtyczką komputera wtrysku. Tak samo pin 1 na potencjometrze ODPIĘTYM, bo gdy był przypięty, to przejście było na bodaj 7 pinach (!) za sprawą przewodu nr 2 tej kostki, właśnie on ma sporo połączeń w kostce, z tym, że o sporej oporności, co mnie dziwi.
Przy okazji, odkąd są numerowane piny w komputerze? mam ten komputer: http://www.tav-autoverwertung.de/shop/b ... 2049_3.jpg
Napięcie na drugim pinie kostki trzypinowej od potencjometra wynosiło 0.14 Volta na niepracującym silniku i włączonym zapłonie. W miarę podnoszenia klapy spiętrzającej rosło, o ile dobrze pamiętam do poniżej 1 Volta.
Teraz tak: sprawdziłem jeszcze raz czunik przepustnicy i ma połączenie z kostką krokowego (czarno-niebiski), a z kolei biało-niebieski i czarno-fioletowy mają połączenie z wtyczką komputera wtrysku. Tak samo pin 1 na potencjometrze ODPIĘTYM, bo gdy był przypięty, to przejście było na bodaj 7 pinach (!) za sprawą przewodu nr 2 tej kostki, właśnie on ma sporo połączeń w kostce, z tym, że o sporej oporności, co mnie dziwi.
Przy okazji, odkąd są numerowane piny w komputerze? mam ten komputer: http://www.tav-autoverwertung.de/shop/b ... 2049_3.jpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To ok. chyba chodziło że rosło do ponad 1V nie poniżej. Zobacz jeszcze na odpalonym silniku jakie będzie napięcie (powinno być 2,30-2,6V ale jak silnik źle pracuje to może być inaczej).Aleksander_PL pisze:Napięcie na drugim pinie kostki trzypinowej od potencjometra wynosiło 0.14 Volta na niepracującym silniku i włączonym zapłonie. W miarę podnoszenia klapy spiętrzającej rosło, o ile dobrze pamiętam do poniżej 1 Volta.
Tak ma być. Zasilanie "krokowego", czujników przepustnicy oraz wtrysku rozruchowego idzie z razem.Aleksander_PL pisze:sprawdziłem jeszcze raz czunik przepustnicy i ma połączenie z kostką krokowego (czarno-niebiski), a z kolei biało-niebieski i czarno-fioletowy mają połączenie z wtyczką komputera wtrysku.
Numeracje pinów komputera masz na jego kostce, tylko trzeba odkręcić jeden wkręt i zsunąć jego osłonę.
Takie sprawdzanie nie ma sensu bo połączenie elektroniczne w samym sterowniku. Jak chcesz sprawdzać ciągłość przewodów to najlepiej odłączyć komputer oraz wtyczkę od danego urządzenia po maską.Aleksander_PL pisze:Tak samo pin 1 na potencjometrze ODPIĘTYM, bo gdy był przypięty, to przejście było na bodaj 7 pinach (!) za sprawą przewodu nr 2 tej kostki, właśnie on ma sporo połączeń w kostce, z tym, że o sporej oporności, co mnie dziwi.
[ Dodano: 2016-02-05, 20:15 ]
Tutaj masz schemat połączeń od tego wtrysku: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdf
[ Dodano: 2016-02-05, 20:18 ]
Nie masz drugiego "krokowca"? To byś go podpiął na zewnątrz i zobaczył czy się rusza. Jeśli się rusza a obroty dalej za małe to szukaj nieszczelności i reguluj wtrysk. Albo jeśli nie chc ci się dłubać to podejdź na jakąś zaprzyjaźnioną stacje kontroli pojazdów na analizator i zobacz jakie będzie skład spalin na wolnych obrotach czy to tych 200-300 czy podniesionych przepustnicą do 900.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Jak tylko uda mi się go jutro uruchomić, to sprawdzę to. Niestety, ale dzisiaj nawet tych 200 obrotów nie osiąga, silnik pracuje na pojedynczym zapłonie, sprawdzałem podpięcie przewodów i masę innych rzeczy, koniec końców mam nadzieję, że to tylko zły kąt wyprzedzenia zapłonu
[ Dodano: 2016-02-06, 11:44 ]
Więc silnik odpala i Audi jako tako się toczy. Mechanik wyjął krokowy i wsadził w to miejsce zawór od gazu (chciał też przewiercić gumę przepływomierza i klapę spiętrzającą "bo nie daje powietrza" :roll: ) Nadal pracuje na bogatej mieszance, z rury wydechowej wydostaje się biały dym niedopalonego paliwa, przy dłuższym przegazowaniu kolektory świeciły na czerwoni. Po podłączeniu krokowego nadal nie pracuje.
Czy możliwe jest uszkodzenie jednostki sterującej KE lub rozdzielacza i przepływomierza? Czy ucięta kostka od centralnego zamka ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika?
[ Dodano: 2016-02-06, 11:46 ]
Jeszcze jedno, dwoma testerami diagnostycznymi próbowaliśmy zobaczyć co dolega, ale ni9e mogły się połączyć
Nie myślcie, że te prowizoryczne modyfikacje popieram, ja chcę, żeby to chodziło jak fabryka wypuściła!
[ Dodano: 2016-02-06, 11:44 ]
Więc silnik odpala i Audi jako tako się toczy. Mechanik wyjął krokowy i wsadził w to miejsce zawór od gazu (chciał też przewiercić gumę przepływomierza i klapę spiętrzającą "bo nie daje powietrza" :roll: ) Nadal pracuje na bogatej mieszance, z rury wydechowej wydostaje się biały dym niedopalonego paliwa, przy dłuższym przegazowaniu kolektory świeciły na czerwoni. Po podłączeniu krokowego nadal nie pracuje.
Czy możliwe jest uszkodzenie jednostki sterującej KE lub rozdzielacza i przepływomierza? Czy ucięta kostka od centralnego zamka ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika?
[ Dodano: 2016-02-06, 11:46 ]
Jeszcze jedno, dwoma testerami diagnostycznymi próbowaliśmy zobaczyć co dolega, ale ni9e mogły się połączyć
Nie myślcie, że te prowizoryczne modyfikacje popieram, ja chcę, żeby to chodziło jak fabryka wypuściła!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Testerem tego nie się nie połączysz z tym silnikiem, jedynie kody błyskowe: http://www.fotosik.pl/zdjecie/fa73521386991ddd
Może poszukaj aparatu zapłonowego na podmianę bo jak wypadają zapłony to często czujnik halla może wysiadać.
Rozdzielacz też może być przyczyną ale bez podmiany trudno będzie go zdiagnozować.
Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? Albo czy sprawdzałeś czy zacznie lepiej chodzić gdy odłączy się ten elektryczny regulator ciśnienia?
Może poszukaj aparatu zapłonowego na podmianę bo jak wypadają zapłony to często czujnik halla może wysiadać.
Sterownik rzadko kiedy ulega uszkodzeniu. Sprawdź czy masz masy na pinach sterownika wtrysku (ten większy) 18, 34, 35, 24 oraz zapłonu 20 i 22. Zobacz czy są przykręcone obok śrub trzymających połówki kolektora.Aleksander_PL pisze:Czy możliwe jest uszkodzenie jednostki sterującej KE lub rozdzielacza i przepływomierza?
Rozdzielacz też może być przyczyną ale bez podmiany trudno będzie go zdiagnozować.
Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? Albo czy sprawdzałeś czy zacznie lepiej chodzić gdy odłączy się ten elektryczny regulator ciśnienia?
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Sam czujnik temperatury dwupinowy wymieniałem, gdyż poprzedni miał przerwę między pinami. Na obecnym między stykami jest na zimnym silniku 3.5kOma, sprawdzę jeszcze ciepły oraz te masy na komputerze. Masy do kolektora są przykręcone prawidłowo.
Jeszcze jedno cenne spostrzeżenie, przed tym całym ambarasem zdejmowałem głowicę i naprawiałem ją. To, co sprawdziłem, to rozrząd nie jest przestawiony, a przewody zapłonowe podpięte w szyku 1-2-4-5-3
Jeszcze jedno cenne spostrzeżenie, przed tym całym ambarasem zdejmowałem głowicę i naprawiałem ją. To, co sprawdziłem, to rozrząd nie jest przestawiony, a przewody zapłonowe podpięte w szyku 1-2-4-5-3
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może ty wsadziłeś tam po prostu niewłaściwy czujnik. Do NG idzie zupełnie inaczej działający czujnik niż do innych silników (nawet z mechanicznym wtryskiem).Aleksander_PL pisze:Na obecnym między stykami jest na zimnym silniku 3.5kOma
Sprawdź jakie masz wskazanie (kOhm) jednego z pinów czujnik względem masy na drugim powinno być to samo względem masy (korpusu czujnika). Jeśli nie będzie żadnego wskazania względem masy to masz niewłaściwy czujnik.
Sprawdź też czy korpus czujnika ma przejście do masy silnika.
Kolejność zapłonu masz dobrą.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
W sterowniku wtrysku na pinach 18, 34, 35, 24 jest masa. W takim razie możliwe, że czujnik, który pasował na gwint rozmiar i wtyczkę jest niewłaściwy? Kupowałem go w intercarsie i sprzedawca powiedział mi, że jest to jedyny czujnik dwupinowy, który mają.
Który to czujnik? 13, 16 czy 19? http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 7/1169956/
Który to czujnik? 13, 16 czy 19? http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 7/1169956/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Czujnik o numerze: 034906161 czyli wychodzi że 19 tylko jest narysowany z nie z tej strony. Szkoda że brakuje opisu do 19 bo w takiej konfiguracji występował w Audi 80 czyli ten czarny 2-pinowy na górze a czujnik 4/3 pinowy do zegarów na dole.
Widzę że w intercarsie aktualnie dostępne mają dwa zamienniki: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ofe ... aj/100001/
A twój ma czarne gniazdo na wtyczkę?
Widzę że w intercarsie aktualnie dostępne mają dwa zamienniki: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ofe ... aj/100001/
A twój ma czarne gniazdo na wtyczkę?
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ja nie masz na korpus żadnego połączenia to masz zły czujnik albo źle mierzysz. Jeśli miałbyś właściwy to miedzy korpusem a którymś z pinów powinna być połowa wartości, którą miałbyś pomiędzy pinami. Więc jeśli między pinami pokazuje to powinno też pokazać między korpusem a pinem na ustawionym zakresie na mierniku. Wychodzi że masz ewidentnie niewłaściwy czujnik.
Na tym czujniku który masz możesz zrobić aby tymczasowo działało. Zsuń gumową osłonę przewodów wtyczki. I do brązowo-czerwonego kabla wsuń końcówkę jakiegoś kabla bez izolacji. Drugi koniec podłącz dobrze do masy.
W ten sposób sterownik wtrysku powinien dostawać właściwe informacje o temperaturze. Tylko sterownik zapłonu będzie dostawał niewłaściwą.
Na tym czujniku który masz możesz zrobić aby tymczasowo działało. Zsuń gumową osłonę przewodów wtyczki. I do brązowo-czerwonego kabla wsuń końcówkę jakiegoś kabla bez izolacji. Drugi koniec podłącz dobrze do masy.
W ten sposób sterownik wtrysku powinien dostawać właściwe informacje o temperaturze. Tylko sterownik zapłonu będzie dostawał niewłaściwą.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Kurcze, obecnie jestem w internecie i samochód naprawiać mogę jedynie w soboty :-\ A jeszcze wpadło mi do głowy takie zaoytanie, bo gdy samochód stoi, to klapa spiętrzająca chodzi bardzo lekko i delikatnie opiera się na sprężynce w położeniu spoczynkowy. Jeśli włączę zapłon, to klapa chodzi z nieci większym oporem i opada niżej aż dotknie gumy pod sobą. Czy tak powinno być?
[ Dodano: 2016-02-13, 12:37 ]
Tak więc podłączyłem masę do jednego ze styków w czujniku temperatury ( okazał się biały) i silnik odpalił od cyknięcia. Zaworem do gazu ustawiłem jako tako niskie obroty i po podłączeniu krokowego nadal nic, całkowity brak napięcia na kostce
[ Dodano: 2016-02-13, 12:37 ]
Tak więc podłączyłem masę do jednego ze styków w czujniku temperatury ( okazał się biały) i silnik odpalił od cyknięcia. Zaworem do gazu ustawiłem jako tako niskie obroty i po podłączeniu krokowego nadal nic, całkowity brak napięcia na kostce
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Grzałem silnik dość długo, ale napięcie na złączonej sondzie podczas regulacji było takie same. Po rozłączeniu okazało się, że napięcie 0.9V jest wtyczki męskiej (idącej chyba do sterownika) a wtyczka żeńska nie ma w ogóle napięcia :shock: Jeśli sonda jest padnięta, to czy muszę ją wymieniać, czytałem wcześniej temat i wg wcześniejszych ustaleń można ją pominąć przykładając przewód do masy 8-)
Starałem się wyregulować mieszankę choć na oko, odpiąłem wtryskiwacz rozruchowy, by mieć pewność, że nie leje paliwa. Ale w każdym zakresie regulacji silnik mocno kopcił, z rury aż kapało paliwem i dość powolnie schodził z obrotów. Praca silnika się nie zmieniała po odpięciu kostki nastawnika ciśnienia.
Co do krokowego. Jakieś napięcie tam jest, waha się zależnie od obrotów silnika na poziomie ok. 4-12V, ale podpięty krokowy ani drgnie-napięcie jest wtedy równe 0 :shock: Sam krokowy się otwiera przy podłączeniu na krótko
Sprawdziłem to połączenie sterownika zapłonu i ECU i jest okej. Połączenie sterownika wtrysku nr 17 i krokowego również wydaje się być w porządku :roll:
[ Dodano: 2016-02-19, 22:28 ]
Co powinienem zrobić teraz? Sprawdzić przepływomierz? Komputer? aa i mam jeszcze filmik z pracy
Starałem się wyregulować mieszankę choć na oko, odpiąłem wtryskiwacz rozruchowy, by mieć pewność, że nie leje paliwa. Ale w każdym zakresie regulacji silnik mocno kopcił, z rury aż kapało paliwem i dość powolnie schodził z obrotów. Praca silnika się nie zmieniała po odpięciu kostki nastawnika ciśnienia.
Co do krokowego. Jakieś napięcie tam jest, waha się zależnie od obrotów silnika na poziomie ok. 4-12V, ale podpięty krokowy ani drgnie-napięcie jest wtedy równe 0 :shock: Sam krokowy się otwiera przy podłączeniu na krótko
Sprawdziłem to połączenie sterownika zapłonu i ECU i jest okej. Połączenie sterownika wtrysku nr 17 i krokowego również wydaje się być w porządku :roll:
[ Dodano: 2016-02-19, 22:28 ]
Co powinienem zrobić teraz? Sprawdzić przepływomierz? Komputer? aa i mam jeszcze filmik z pracy
Sprawdź czy jest dobre połączenie między masą, a obudową czujnika temperatury - https://audi80.pl/topics78/b4-23-ng- ... t97382.htm może usuniesz część problemu, myślę że powinieneś mieć czarny czujnik
Musisz kolego eliminować po kolei bo kręcąc wszystkim jeszcze bardziej komplikujesz sprawę.
Jeszcze raz sprawdź rozrząd i dokładnie według opisu ustaw zapłon.
Kolega wcześniej pisał SZCZELNOŚĆ w NG to podstawa, dotyczy nie tylko gumy przepływki, ale wszelakich gumowych połączeń typu odma, uszczelniacze wtrysków na bagnecie oleju kończąc. Dobrze wyregulowane i szczelne NG gaśnie po odkręceniu korka wlewu oleju.
Następny temat to klapa spiętrzająca, musi być ustawiona 1.1 - 1.9 mm (rysunek na naklejce klapy) i nie obcierać o nic.
U mnie za napięcie do krokowca odpowiadał beziecznik ten sparowany pod osłonką z napisem motor.
Jeżeli kręcąc imbusem regulacji dawki wyjechałeś poza zakres to dlatego nie ma reakcji, (tam jest niewielki zakres regulacji)
Mógł paść potencjometr przepływomierza i podaje błędne położenie klapy.
Idąc na żywioł to NG można wyregulować odpinając wszystkie kostki, ale będzie wtedy pracował w trybie mechanicznym bez korekt na spalanie i temperaturę.
Jeszcze raz sprawdź rozrząd i dokładnie według opisu ustaw zapłon.
Kolega wcześniej pisał SZCZELNOŚĆ w NG to podstawa, dotyczy nie tylko gumy przepływki, ale wszelakich gumowych połączeń typu odma, uszczelniacze wtrysków na bagnecie oleju kończąc. Dobrze wyregulowane i szczelne NG gaśnie po odkręceniu korka wlewu oleju.
Następny temat to klapa spiętrzająca, musi być ustawiona 1.1 - 1.9 mm (rysunek na naklejce klapy) i nie obcierać o nic.
U mnie za napięcie do krokowca odpowiadał beziecznik ten sparowany pod osłonką z napisem motor.
Jeżeli kręcąc imbusem regulacji dawki wyjechałeś poza zakres to dlatego nie ma reakcji, (tam jest niewielki zakres regulacji)
Mógł paść potencjometr przepływomierza i podaje błędne położenie klapy.
Idąc na żywioł to NG można wyregulować odpinając wszystkie kostki, ale będzie wtedy pracował w trybie mechanicznym bez korekt na spalanie i temperaturę.