Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 04 lut 2016, 09:01

2 masa
3 stały plus
1 plus po zapłonie

Dobrze jakbyś sprawdził jakąś kontrolką - żarówką bo miernik może nie wykazać słabych połączeń bo nie obciąża obwodu. Sprawdź czy nic nie ginie na tych pinach gdy kręcisz rozrusznikiem.
- masa OK
- stały plus OK
- plus po zapłonie ginie niestety...
maciek889 pisze:-czyli powinno spaść na 0v?? Tak gdy pompa pracuje powinno spadać na 0. 12V widać bo cewka przewodzi plus podłączony z drugiej strony. Jeśli podasz masę na ten kabel (albo pin 4 ecu) to pompka powinna wystartować.
-pompa wstaje po podniu masy pod 4 pin :)

Wczoraj jeszcze raz wszystko posprawdzałem, przekaźniki, połączenia/konektory, masy jeszcze raz i przewód po stacyjce na którym spadało napięcie. Co się okazało on był winowajcą, prowadził do stacyjki. Po podpięciu właściwego przekaźniki ruszyły i motor odpalił <ok>

[ Dodano: 2016-02-04, 09:01 ]
Zauważyłem, że pompa nie załącza się po przekręceniu stacyjki do zapłonu tylko podczas kręcenia. Silnik odpala bez problemu jednak tylko na 2-3sek. i od razu gaśnie. Czy przyczyną może być niepodpięty układ dolotowy ( zasys z filtra do T) czy może immo?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lut 2016, 09:44

piguu pisze:Silnik odpala bez problemu jednak tylko na 2-3sek. i od razu gaśnie. Czy przyczyną może być niepodpięty układ dolotowy ( zasys z filtra do T) czy może immo?
Jak nie robiłeś nic z immo to ono gasi silnik.

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 04 lut 2016, 21:52

maciek889 pisze:Jak nie robiłeś nic z immo to ono gasi silnik.
Kupiłem kompa ze zdjętym immo, ponoć... Czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lut 2016, 22:09

Można na vagu sprawdzić kody błędów czy nie ma informacji o blokadzie. Ale jeśli masz nie do końca zmontowanego dolotu to może gasnąć przez to. Miałeś podłączony przepływomierz przy odpalaniu? Jak nie masz dolotu to możesz próbować odpalać bez niego albo przykleić go taśmą do przepustnicy aby mierzył powietrze wpadające do silnika.
Rurki odmy, EVAPu i serwa też dobrze zatkać aby nie ciągnęło lewego powietrza.

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 05 lut 2016, 10:11

maciek889, dzięki w ogóle za pomoc, jedyny się odezwałeś <ok> . Z tymi dolotami to pokombinuje czy będzie jakaś poprawa. Czy ktoś z forum zajmuje się zdjęciem immo? Przy okazji może jakiegoś wirusa wszczepić ;)

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 08 lut 2016, 16:04

Panowie jakie sprzęgło podejdzie do 1.8t AEB oprócz tego z 1Z. Widziałem ze wymiarowo podejdą także od ABK, ACE, 6A wg. etki wszystkie maja tarcze 228 ale czy na pewno będą dobre ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lut 2016, 18:38

Powinno podejść. Ostatnio ze znajomym wsadziliśmy do jego samochodu dwumas z AEBa do ABK więc w drugą strone też powinno pójść: https://audi80.pl/topics82/b4-20-abk ... t98308.htm

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 09 lut 2016, 00:50

Komplet z 2.0 16V Ace daje rade ziomek ma i daje rade po wirusie około 200 kucy

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 09 lut 2016, 21:09

Dzieki Bronek27 zakupilem zestaw z 2.0 16v ACE.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 17 lut 2016, 17:52

Czy można np. dać przekaźnik pompy od A4 i podłączyć to wszystko na jednym przekaźniku tak jak jest na ori schemacie w AEB? Czyli zasilanie na wtryski na jednym obwodzie a elektrozawór pojemnika, N75, grzanie sonde, pompe i przepływkę na drugim?

Próbował ktoś może dać do AEB podstawę filtra oleju z ACE? wygląda tak samo, uszczelka podstawki jest taka sama ale podstawa z 16V ma wyjścia na dwa czujniki ciśnienia i jeden temp.

Awatar użytkownika
prociu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: prociu » 01 mar 2016, 21:22

Witam kolegów, jestem po swapie, zostało kilka detali do dopracowania i tu kilka pytań. 1Mam problem z servem hamulca, po prostu nie ma wspomagania. Czym to może być spowodowane? Podciśnienie?
2. Zegary dodatkowe - czy ktoś miał do czynienia z adapterem na dodatkowe czujniki, który jest nakręcane na gwint filtra? Trochę się ich obawiam. 3. Ostatnio go odpaliłem i zaczął dość mocno kopcić. Jeszcze go przegonię, bo stał dość długo, ale zastanawiam się, czy to nie wina rzadkiego oleju. Zalałem go mobil 5w50. Nie przesadziłem wg. was? 4. Obrotomierz ewidentnie zaniża obroty - jest na to jakiś sposób?

Awatar użytkownika
sosek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 maja 2009, 17:38
Lokalizacja: Piła Wlkp.

Post autor: sosek » 06 mar 2016, 20:00

witam , pytanie co do swapa z 1.8S na gaźniku na 1.8t - bo na gaźniku jest mechaniczna przy silniku, jaką pompę paliwową zamontować ? bo z a4 jest on wkładana do kosza w zbiorniku tak ? czyli muszę zamontować zewnętrzną pompę paliwa ? tylko z czego ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 mar 2016, 23:47

sosek pisze:czyli muszę zamontować zewnętrzną pompę paliwa ? tylko z czego ?
Z B3 na mechanicznym wtrysku.

Awatar użytkownika
sosek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 maja 2009, 17:38
Lokalizacja: Piła Wlkp.

Post autor: sosek » 10 mar 2016, 21:33

jeszcze jedno pytanko co do swapa APU , czy wie ktoś może czy dużo rzeźby jest z przekładką pedału gazu i czujnika stopu i sprzęgła? ( pytam bo chce się dowiedzieć - ciągle się zastanawiam AEB czy APU , AEB coś ostatnio krucho do dorwania jak szukam a APU mam całe auto do kupna ) dzięki i pozdro ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 mar 2016, 23:44

Pedał gazu najprościej wycinasz drewniany klaczek do którego przykręcasz potencjometr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl