Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Falujące obroty na biegu jałowym

pawelp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Jarosław

[B4 1.9 1Z] Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: pawelp » 08 lut 2016, 19:04

Witam
Wiem że temat był wielokrotnie poruszany na forum chciałbym się jednak dowiedzieć ile kosztuje takie czyszczenie nastawnika pompy z nastawnikiem indukcyjnym orientuje się ktoś może jak to cenowo wygląda ??

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 08 lut 2016, 19:13

Każdy ceni się inaczej. Ale około 200 trzeba liczyć plus nowe uszczelki.

pawelp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: pawelp » 08 lut 2016, 19:18

to jedna zostanę przy tych falujących obrotach nie będę tyle kasy wykładał jak na razie nie wpływa to na jazdę

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2016, 19:25

Pogadaj z Muniorem i wysyłkowo zrobi CI to,
Przysle nastawnik czysty , zmieniasz go i odsyłasz swój.

Tylko kaucje trzeba będzie zapłacic za niego jako zabezpieczenie gdybyś nie chciał odesłać swojego starego nastawnika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lut 2016, 19:37

Krzysiek 84 pisze:Pogadaj z Muniorem i wysyłkowo zrobi CI to,
pytanie czy sam se to założy i ustawi bo jak nie to i tak nie dość że zapłaci Muniorowi bo on tego też za darmo nie będzie robił a jeszcze trzeba będzie komuś za założenie pompy zapłacić i stawić dawkę i kąt. A skoro mu nie przeszkadza falowanie to po co robić ;-) z drugiej strony za 20 zł nikt się nawet brudzić nie zechce.

pawelp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: pawelp » 08 lut 2016, 19:54

w tych sprawach jestem zielony nie chce wydawać 200 zł jeśli objawy występują tylko na biegu jałowym dopóki nie będzie to wpływało na jazdę nie będę naprawiał :) chyba ze znajdę jakiegoś pompiarza który zrobi mi to za połowę ceny

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lut 2016, 22:08

pawelp pisze:w tych sprawach jestem zielony nie chce wydawać 200 zł jeśli objawy występują tylko na biegu jałowym dopóki nie będzie to wpływało na jazdę nie będę naprawiał
Przy nastawniku indukcyjnym ,falowanie obrotów na biegu jałowym ,bez dodatkowych objawów,czyli szarpania podczas jazdy na 4i 5 tym biegu , to objaw zbyt dużej dawki ,a nie brudnego nastawnika ...osobiscie nie spotkałem się z brudnym nastawnikiem ,który by powodował tylko falowanie na biegu jałowym .Kolejność zawsze jest taka ,że najpierw zaczyna szarpać podczas jazdy na 4 i 5 tym biegu ,w zakresie 1800-2200obr ,wtedy wystarczy odpiąć impulsator i objawy na jakiś czas ustępują ,ale po jakims czasie ,gdy blokujacych opiłków jest coraz wiecej ,odpięty impulsator już nie pomaga i dochodzi do tego obajw falowania obrotów na biegu jałowym ...gdy i to zignorujemy ,po jakimś czasie zaczynają się problemu z odpalaniem

[ Dodano: 2016-02-08, 22:08 ]
pawelp pisze: nie chce wydawać 200 zł
pawelp pisze: chyba ze znajdę jakiegoś pompiarza który zrobi mi to za połowę ceny
Może być cięzko ,nastawnik trzeba rozebrać i wyczyścić ,zajmie to z godzinkę ,do tego nowe uszczelki kosztują ok.20zł ,a raczej żaden porządny pompiarz nie zrobi tego na starych uszczelkach ,które mogą się rozciec w kazdej chwili i zaraz będzie trzeba zrzucać nastawnik ponownie do wymiany uszczelek ...no i trzeba podpiać kompa i ustawić dawkę ...takze jak znajdziesz kogoś kto zrobi to za 100zł ,to gratuluję 8-) Zwykle rozsądna cena minimalna , z full obsługą to 150zł....Robią pewnie i za stówkę ,ale RSW na oko ,dawka też na oko,bo bez vaga ,może być tylko na oko ;-)

pawelp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: pawelp » 09 lut 2016, 18:13

Munior może to rzeczywiście źle ustawiona dawka paliwa o nie mam żadnych problemów typu szarpanie itp wiem jak to wygląda bo siostra miała taki problem w swojej audi, ale u mnie nic z tych rzeczy nie występuje

te-di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 lut 2016, 18:20
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: te-di » 09 lut 2016, 18:30

Panowie mam pytanie jestem posiadaczem b4 tdi kod 1z falują obroty na wszystkich biegach sprawdziłem z odpiętym czujnikiem prędkościomierza i żadnych zmian czy może być to uszkodzony czujnik położenia wału lub zła dawka paliwa podkreślam ze zimny silnik po odpaleniu nie faluje tak ok 10min.

pawelp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: pawelp » 09 lut 2016, 18:33

Ja mam chyba taki sam problem znaczy się na zimnym silniku silnik chodzi równiutko i nie ma żadnego szarpania jak opisywał Munior

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lut 2016, 19:28

pawelp pisze:Munior może to rzeczywiście źle ustawiona dawka paliwa o nie mam żadnych problemów typu szarpanie i
Podpinasz vaga ,sprawdzasz dawkę ,jak w chwili gdy faluje spada poniżej 1mg ,to ewidentnie za duża ...wchodzisz w adaptacje ,blok 01 ,orginalana wartość ,o ile ktoś nie zmieniał to 128 ,wpisujesz minimalną wartość 108 ,save i zrobione ...dawka powinna wskoczyć na "ustawialną " przez ECU wartość .Bez vaga też można "dygnąc'' minimalnie nastawnikiem i zmniejszyć,ale to w ostatecznosci ,jak nie ma możliwości podłaczyć vaga.Najlepiej jednak podpiac i upewnić się czy dawka jest faktycznia za duza
te-di pisze:Panowie mam pytanie jestem posiadaczem b4 tdi kod 1z falują obroty na wszystkich biegach sprawdziłem z odpiętym czujnikiem prędkościomierza i żadnych zmian czy może być to uszkodzony czujnik położenia wału lub zła dawka paliwa podkreślam ze zimny silnik po odpaleniu nie faluje tak ok 10min.
W przypadku nastawnika indukcyjnego ,może być za duża dawka paliwa i z opisanych objawów ,to jest najbardziej prawdopodobne .Może też być mocno zawalony opiłkami nastawnik ,wtedy żadne testy z odpinaniem impulsatora już nie działają .W przypadku nastawnika potencjometrycznego ,takie "przebieranie "obrotami ,są to standardowe objawy jego końca ;-)

te-di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 lut 2016, 18:20
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: te-di » 10 lut 2016, 22:58

Audi jest z 94 na śmieciach pierburg wiec pompa jest potencjometryczna czy tak? a co do dawki to zmieszałem i zwiększałem niestety bez vaga bez żadnych skutków a czy może to być uszkodzony czujnik położenia wału?.

[ Dodano: 2016-02-10, 22:53 ]
A panowie niech ktoś mi powie bo mam druga pompę z tym ze z golf 3 tdi ale jest inna kostka\.wizualnie żadnych różnic czy to podejdzie do b4 jak przelutuje kostkę?pompa z golf również od silnika 1z

[ Dodano: 2016-02-10, 22:58 ]
zapomniałem napisać żę u mnie również występuję szarpanie na 3,4,5 biegu w zależności od obrotów mniej lub bardziej czasem wcale

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lut 2016, 23:05

te-di pisze:Audi jest z 94 na śmieciach pierburg wiec pompa jest potencjometryczna czy tak? a co do dawki to zmieszałem i zwiększałem niestety bez vaga bez żadnych skutków a czy może to być uszkodzony czujnik położenia wału?.

[ Dodano: 2016-02-10, 22:53 ]
A panowie niech ktoś mi powie bo mam druga pompę z tym ze z golf 3 tdi ale jest inna kostka\.wizualnie żadnych różnic czy to podejdzie do b4 jak przelutuje kostkę?pompa z golf również od silnika 1z

[ Dodano: 2016-02-10, 22:58 ]
zapomniałem napisać żę u mnie również występuję szarpanie na 3,4,5 biegu w zależności od obrotów mniej lub bardziej czasem wcale
Krótka odpowiedż <ok> Niech ci ktoś wyczysci nastawnik i ustawi dawke jak nalezy ,a nie na oko i powinien przestać szarpać 8-) Czujnik połozenia wału zostaw w spokoju ...niesprawny zawsze generuje bład ,wiec jak nie ma błedów w pamieci ECU ,to nie ma co sie go czepiać

Rozmys11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 kwie 2010, 15:47

[B4 1.9 1Z] Falujące obroty biegu jałowego/automat

Post autor: Rozmys11 » 20 sie 2016, 22:36

Witam Kolegow

Serdeczna prośba o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny falowania obrotów na biegu jałowym. poza falowaniem nie ma żadnych dodatkowych objawów, przyspiesza bardzo dobrze, spalanie w normie. Błędów w silnika brak, zamieszczam linki do logów statycznych prośba o ocenę:

http://vaglog.pl/log_275070.html

Basic settings:

http://vaglog.pl/log_275075.html
http://vaglog.pl/log_275071.html
http://vaglog.pl/log_275074.html
http://vaglog.pl/log_275072.html
Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, 07:52 przez Rozmys11, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sie 2016, 08:17

Falujace obroty biegu jałowego ,to na 99.9% nic innego jak nastawnik do czyszczenia....pozostałe 0,1% to pęknieta jedna lub obie sprezyny tłokorozdzielacza .Czy to jedno ,czy drugie ,widać od razu po zdjeciu nastawnika
Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, 08:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl