[B4 1.9 1Z] Falujące obroty na biegu jałowym
[B4 1.9 1Z] Falujące obroty na biegu jałowym
Witam
Wiem że temat był wielokrotnie poruszany na forum chciałbym się jednak dowiedzieć ile kosztuje takie czyszczenie nastawnika pompy z nastawnikiem indukcyjnym orientuje się ktoś może jak to cenowo wygląda ??
Wiem że temat był wielokrotnie poruszany na forum chciałbym się jednak dowiedzieć ile kosztuje takie czyszczenie nastawnika pompy z nastawnikiem indukcyjnym orientuje się ktoś może jak to cenowo wygląda ??
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
pytanie czy sam se to założy i ustawi bo jak nie to i tak nie dość że zapłaci Muniorowi bo on tego też za darmo nie będzie robił a jeszcze trzeba będzie komuś za założenie pompy zapłacić i stawić dawkę i kąt. A skoro mu nie przeszkadza falowanie to po co robić z drugiej strony za 20 zł nikt się nawet brudzić nie zechce.Krzysiek 84 pisze:Pogadaj z Muniorem i wysyłkowo zrobi CI to,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przy nastawniku indukcyjnym ,falowanie obrotów na biegu jałowym ,bez dodatkowych objawów,czyli szarpania podczas jazdy na 4i 5 tym biegu , to objaw zbyt dużej dawki ,a nie brudnego nastawnika ...osobiscie nie spotkałem się z brudnym nastawnikiem ,który by powodował tylko falowanie na biegu jałowym .Kolejność zawsze jest taka ,że najpierw zaczyna szarpać podczas jazdy na 4 i 5 tym biegu ,w zakresie 1800-2200obr ,wtedy wystarczy odpiąć impulsator i objawy na jakiś czas ustępują ,ale po jakims czasie ,gdy blokujacych opiłków jest coraz wiecej ,odpięty impulsator już nie pomaga i dochodzi do tego obajw falowania obrotów na biegu jałowym ...gdy i to zignorujemy ,po jakimś czasie zaczynają się problemu z odpalaniempawelp pisze:w tych sprawach jestem zielony nie chce wydawać 200 zł jeśli objawy występują tylko na biegu jałowym dopóki nie będzie to wpływało na jazdę nie będę naprawiał
[ Dodano: 2016-02-08, 22:08 ]
pawelp pisze: nie chce wydawać 200 zł
Może być cięzko ,nastawnik trzeba rozebrać i wyczyścić ,zajmie to z godzinkę ,do tego nowe uszczelki kosztują ok.20zł ,a raczej żaden porządny pompiarz nie zrobi tego na starych uszczelkach ,które mogą się rozciec w kazdej chwili i zaraz będzie trzeba zrzucać nastawnik ponownie do wymiany uszczelek ...no i trzeba podpiać kompa i ustawić dawkę ...takze jak znajdziesz kogoś kto zrobi to za 100zł ,to gratuluję 8-) Zwykle rozsądna cena minimalna , z full obsługą to 150zł....Robią pewnie i za stówkę ,ale RSW na oko ,dawka też na oko,bo bez vaga ,może być tylko na okopawelp pisze: chyba ze znajdę jakiegoś pompiarza który zrobi mi to za połowę ceny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podpinasz vaga ,sprawdzasz dawkę ,jak w chwili gdy faluje spada poniżej 1mg ,to ewidentnie za duża ...wchodzisz w adaptacje ,blok 01 ,orginalana wartość ,o ile ktoś nie zmieniał to 128 ,wpisujesz minimalną wartość 108 ,save i zrobione ...dawka powinna wskoczyć na "ustawialną " przez ECU wartość .Bez vaga też można "dygnąc'' minimalnie nastawnikiem i zmniejszyć,ale to w ostatecznosci ,jak nie ma możliwości podłaczyć vaga.Najlepiej jednak podpiac i upewnić się czy dawka jest faktycznia za duzapawelp pisze:Munior może to rzeczywiście źle ustawiona dawka paliwa o nie mam żadnych problemów typu szarpanie i
W przypadku nastawnika indukcyjnego ,może być za duża dawka paliwa i z opisanych objawów ,to jest najbardziej prawdopodobne .Może też być mocno zawalony opiłkami nastawnik ,wtedy żadne testy z odpinaniem impulsatora już nie działają .W przypadku nastawnika potencjometrycznego ,takie "przebieranie "obrotami ,są to standardowe objawy jego końcate-di pisze:Panowie mam pytanie jestem posiadaczem b4 tdi kod 1z falują obroty na wszystkich biegach sprawdziłem z odpiętym czujnikiem prędkościomierza i żadnych zmian czy może być to uszkodzony czujnik położenia wału lub zła dawka paliwa podkreślam ze zimny silnik po odpaleniu nie faluje tak ok 10min.
Audi jest z 94 na śmieciach pierburg wiec pompa jest potencjometryczna czy tak? a co do dawki to zmieszałem i zwiększałem niestety bez vaga bez żadnych skutków a czy może to być uszkodzony czujnik położenia wału?.
[ Dodano: 2016-02-10, 22:53 ]
A panowie niech ktoś mi powie bo mam druga pompę z tym ze z golf 3 tdi ale jest inna kostka\.wizualnie żadnych różnic czy to podejdzie do b4 jak przelutuje kostkę?pompa z golf również od silnika 1z
[ Dodano: 2016-02-10, 22:58 ]
zapomniałem napisać żę u mnie również występuję szarpanie na 3,4,5 biegu w zależności od obrotów mniej lub bardziej czasem wcale
[ Dodano: 2016-02-10, 22:53 ]
A panowie niech ktoś mi powie bo mam druga pompę z tym ze z golf 3 tdi ale jest inna kostka\.wizualnie żadnych różnic czy to podejdzie do b4 jak przelutuje kostkę?pompa z golf również od silnika 1z
[ Dodano: 2016-02-10, 22:58 ]
zapomniałem napisać żę u mnie również występuję szarpanie na 3,4,5 biegu w zależności od obrotów mniej lub bardziej czasem wcale
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Krótka odpowiedż <ok> Niech ci ktoś wyczysci nastawnik i ustawi dawke jak nalezy ,a nie na oko i powinien przestać szarpać 8-) Czujnik połozenia wału zostaw w spokoju ...niesprawny zawsze generuje bład ,wiec jak nie ma błedów w pamieci ECU ,to nie ma co sie go czepiaćte-di pisze:Audi jest z 94 na śmieciach pierburg wiec pompa jest potencjometryczna czy tak? a co do dawki to zmieszałem i zwiększałem niestety bez vaga bez żadnych skutków a czy może to być uszkodzony czujnik położenia wału?.
[ Dodano: 2016-02-10, 22:53 ]
A panowie niech ktoś mi powie bo mam druga pompę z tym ze z golf 3 tdi ale jest inna kostka\.wizualnie żadnych różnic czy to podejdzie do b4 jak przelutuje kostkę?pompa z golf również od silnika 1z
[ Dodano: 2016-02-10, 22:58 ]
zapomniałem napisać żę u mnie również występuję szarpanie na 3,4,5 biegu w zależności od obrotów mniej lub bardziej czasem wcale
[B4 1.9 1Z] Falujące obroty biegu jałowego/automat
Witam Kolegow
Serdeczna prośba o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny falowania obrotów na biegu jałowym. poza falowaniem nie ma żadnych dodatkowych objawów, przyspiesza bardzo dobrze, spalanie w normie. Błędów w silnika brak, zamieszczam linki do logów statycznych prośba o ocenę:
http://vaglog.pl/log_275070.html
Basic settings:
http://vaglog.pl/log_275075.html
http://vaglog.pl/log_275071.html
http://vaglog.pl/log_275074.html
http://vaglog.pl/log_275072.html
Serdeczna prośba o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny falowania obrotów na biegu jałowym. poza falowaniem nie ma żadnych dodatkowych objawów, przyspiesza bardzo dobrze, spalanie w normie. Błędów w silnika brak, zamieszczam linki do logów statycznych prośba o ocenę:
http://vaglog.pl/log_275070.html
Basic settings:
http://vaglog.pl/log_275075.html
http://vaglog.pl/log_275071.html
http://vaglog.pl/log_275074.html
http://vaglog.pl/log_275072.html
Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, 07:52 przez Rozmys11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Falujace obroty biegu jałowego ,to na 99.9% nic innego jak nastawnik do czyszczenia....pozostałe 0,1% to pęknieta jedna lub obie sprezyny tłokorozdzielacza .Czy to jedno ,czy drugie ,widać od razu po zdjeciu nastawnika
Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, 08:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.