Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Stuki silnika, popychacze czy panewki?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

[B4 2.0 ABT] Stuki silnika, popychacze czy panewki?

Post autor: adam10072 » 09 lut 2016, 18:10

Cześć, jestem tu nowy. Forum przeglądam regularnie odkąd kupiłem moje ABT, czyli jakieś 5 miesięcy. Założyłem konto, bo pojawił się problem, który nie daje mi spokoju.
Zacznę od tego, że 6500km temu miałem wymianę oleju, od tej pory musiałem dolać litr (zalany mam Mobil 10W40 półsyntetyczny). Odkąd kupiłem to auto, to było słychać stuki, ale były one na tyle delikatne, że nie przeszkadzało mi to, tym bardziej, że podobno stukanie jest cechą charakterystyczną tego silnika. Jakieś 300km temu zaczęło stukać bardziej niż zwykle, okazało się, że wskaźnik poziomu oleju jest suchy. Nie paliła się kontrolka ciśnienia oleju, a samochód jechał tak jak jeździł do tej pory, czyli dobrze. Dolałem oleju, ale problem pozostał, tzn. stukanie delikatnie ucichło, ale nadal jest głośniejsze niż przed tym incydentem. Obawiam się, że którąś z panewek albo panewki szlag trafił.
Ogólnie objawy są takie, że na zimnym silniku bardzo słychać to stukanie, niemal jak diesel, zwłaszcza podczas dodawania gazu. Po rozgrzaniu jest lepiej, ale wciąż je słychać. Kiedy samochód stoi w miejscu na biegu jałowym, a silnik jest już rozgrzany, to na wolnych obrotach słychać stuki, ale podczas dodawania gazu ustają. I tu dziwny paradoks, bo podczas jazdy słychać je tylko przy dodawaniu gazu, a bez gazu i na wysokich obrotach już ich nie słychać.
Przysłuchiwałem się silnikowi i mam wrażenie, że te stuki dobiegają spod pokrywy zaworów, natomiast kiedy się nieco oddalę, to mam wrażenie jakby dochodziły one bardziej z dołu silnika. Jestem laikiem i nie wiem jak to sprawdzić.
Chciałbym żeby były to popychacze, bo chyba łatwiej usunąć tą usterkę, a przy okazji wymieniłbym uszczelniacze, bo jednak trochę tego oleju ubywa.
Samochód jeździ cały czas tak samo, czyli dobrze, odpala bez problemu, a z wydechu wydostaje się jedynie para z LPG. Instalacja trzeciej generacji BRC od 10 lat w samochodzie.
Dołączam filmik, który dzisiaj nagrałem. Niestety nie miał kto "przegazować" silnika żeby pokazać jak chodzi na wyższych obrotach. Na filmiku silnik jest już dobrze dogrzany, bo po trasie 20km.
https://youtu.be/kORHXVumsAc

Wiem, że jest dużo tematów na temat stuków, ale nie spotkałem się jeszcze żeby w którymś z owych tematów silnik zachowywał się tak jak wyżej napisałem.
Chyba, że ja takiego nie znalazłem, ale w takim wypadku proszę o podanie linku do tego tematu.
Proszę o jakieś sugestie dotyczące tej sytuacji. Jak mogę sprawdzić co to dokładnie jest?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 09 lut 2016, 19:04

U mnie jest dokladnie to samo, chetnie podepne sie pod post. Rowniez skonczyl mi sie olej bez jakiego kolwiek ostrzezenia, kontrolka zaspala.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lut 2016, 19:09

adam10072 pisze: Jak mogę sprawdzić co to dokładnie jest?
Możesz próbować zdejmować fajki ze świec i słuchać czy się zmieni dzwięk po zdjęciu którejś. Tylko uważaj bo może cie prąd kopnąć. Najlepiej rób to przy użyciu jakichś szczypiec i od razu po zdjęciu fajki dotknij nią do masy aby iskra miała gdzie przeskakiwać.

adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

Post autor: adam10072 » 11 lut 2016, 15:49

maciek889 pisze:Możesz próbować zdejmować fajki ze świec i słuchać czy się zmieni dzwięk po zdjęciu którejś. Tylko uważaj bo może cie prąd kopnąć. Najlepiej rób to przy użyciu jakichś szczypiec i od razu po zdjęciu fajki dotknij nią do masy aby iskra miała gdzie przeskakiwać.
Dzięki za odpowiedź. Próbowałem i nic się nie zmieniło oprócz tego, że praca silnika była bardziej chaotyczna kiedy "wyłączony" był któryś z cylindrów, ale to chyba normalne. Swoją drogą, to czemu dźwięk silnika miałby się zmienić po zdjęciu fajki? Przecież tłoki nadal poruszają się w cylindrach. Chociaż jestem laikiem i może czegoś nie wiem.
Sprawdziłem też olej i nie zauważyłem ubytku.
Czy ktoś może ma jeszcze jakieś sugestie? Z góry dzięki.

waldi1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 19 gru 2015, 08:42
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: waldi1233 » 11 lut 2016, 16:28

Miałem identyczne odgłosy, lecz w poprzednim mondeo mk1, wtedy to były popychacze, odkąd zapadła decyzja że to auto jest na tzw 'zajechanie' w trzy lata zrobił 60tys km bez zmiany oleju i koniec końców sprzędło padło, a silnik nadal palił i ładnie ciągnął mimo tych stuków ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lut 2016, 17:14

Jeszcze możesz zrobić ten sam test z fajkami tylko przy obrotach 2500 jak pokazano na tym filmie: Jak gość zdjął fajkę z pierwszego cylindra to silnik przestał stukać.

adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

Post autor: adam10072 » 11 lut 2016, 19:02

maciek889 pisze:Jeszcze możesz zrobić ten sam test z fajkami tylko przy obrotach 2500 jak pokazano na tym filmie: Jak gość zdjął fajkę z pierwszego cylindra to silnik przestał stukać.
Zrobiłem tak jak na filmiku i za każdym razem gdy zdejmowałem fajkę, to stukanie bardzo się nasiliło. Co to może oznaczać?

Native97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2015, 01:34
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Native97 » 11 lut 2016, 21:16

Mruczy jak mój 1.9tdi :D

adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

Post autor: adam10072 » 11 lut 2016, 22:06

Native97 pisze:Mruczy jak mój 1.9tdi :D
Hehe, nie wątpię ;D ale dla mnie to średnio pocieszające ;/ sprawdziłem też olej i nie ma w nim nic niepokojącego, jest czysty i nie ma w nim żadnych metalowych opiłków. Ogólnie auto jeździ dobrze, ale przez to ciągłe stukanie mam wrażenie, że w końcu coś się rozsypie i będzie lipa. Nie mam pomysłów, chyba będę musiał oddać do mechanika. Macie może jeszcze jakieś rady? Gdyby okazało się, że to rzeczywiście panewki, to co trzeba będzie zrobić w takiej sytuacji? Jaki jest koszt naprawy i czy w ogóle naprawa jest opłacalna? Będę wdzięczny za każdą sugestię.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lut 2016, 23:05

Panewki są tanie i można wymienić po ściągnięciu miski. Ale jak masz wał zjechany to koszty rosną, że kupiłbyś ze dwa albo trzy silniki za taką naprawę.

adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

Post autor: adam10072 » 12 lut 2016, 14:15

Czyli sprawa nieopłacalna. A jak to jest z instalacją LPG? Gdybym kupił inny silnik, również ABT, to instalację można przełożyć z obecnego silnika do "nowego"?

I pytanie też co do popychaczy. Czy da się to zrobić samemu bez jakichś wyspecjalizowanych narzędzi? Jest gdzieś instrukcja jak to zrobić?

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 12 lut 2016, 14:24

Wymiana popychaczy nie należy do skomplikowanych czynności. Zdejmujesz dekiel zaworowy, wałek rozrządu i masz jak na tacy popychacze.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 12 lut 2016, 15:09

No i zdjąć pasek rozrządu.

adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

Post autor: adam10072 » 12 lut 2016, 15:56

bialas1 pisze:Wymiana popychaczy nie należy do skomplikowanych czynności. Zdejmujesz dekiel zaworowy, wałek rozrządu i masz jak na tacy popychacze.
Piotrekdriver1 pisze:No i zdjąć pasek rozrządu.
Jestem totalnie zielony w temacie, więc chyba sobie nie poradzę.

Nagrałem jeszcze jeden filmik na wyższych obrotach
https://youtu.be/DSPS1pGewH0

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 12 lut 2016, 16:44

U kolegi jak panewka się obróciła to stukało tylko na wyższych obrotach i nie był to regularny stukot.Jak dla mnie to popychacze są.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl