Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

avg pls o analize logów

Post autor: icemerc » 11 lut 2016, 10:07

Witam

od jakiegoś czasu borykam sie z problemem błedu 17965.

oto logi 003 i 011

przy 4 000 wywaliło bład


011
http://vaglog.pl/log_249837.html
003
http://vaglog.pl/log_249838.html - dynamiczne niestety już z błedem robione 17965...

dziekuje i bede wdzieczny za sugestie


jak dal mnie chyba geometria staneła w miejscu...

mwsz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 maja 2008, 19:13
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mwsz » 12 lut 2016, 16:10

MUNIOR pisze:brakuje 000 w trybie basic seting
Blok 000

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lut 2016, 17:17

mwsz pisze:Blok 000
Kiepsko ,kąt 17-18 ,mocno opuzniony ,z takim kątem to i nie odpala od strzała i nie jedzie jak powinien :roll: takze popuszczasz pompę ,i dajesz w stronę silnika ,ustawiasz 45-55 i gitara 8-)

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 12 lut 2016, 20:52

Dokładnie, prosta operacja, powinna zająć nie dłużej jak pół godziny i póżniej ponowne sprawdzenie vag-iem ;) W linku masz foto co do ustawień wartości, a jest gdzieś temat w którym jest opisane krok po kroku jak ustawić kąt wtrysku ;)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/410c5d5b368cfa40

mwsz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 maja 2008, 19:13
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mwsz » 13 lut 2016, 15:42

Czy na podstawie poniższych logów (bajpas N75) można potwierdzić uszkodzenie N75?
Podczas przyspieszania czuć poprawę - nie występuje brak, odcięcie mocy przy 100-120 km/h.

003
011
MUNIOR pisze:z takim kątem to i nie odpala od strzała
Kąt ustawię, ale jak to jest z tym odpalaniem mimo takiego kąta pali od kopa w temp. -20° do 30° stopni, tylko przy temp. 3°-8° potrzebuje 3-5 obrotów aby zaskoczyć.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lut 2016, 16:11

mwsz pisze:Czy na podstawie poniższych logów (bajpas N75) można potwierdzić uszkodzenie N75?
Można 8-) tak powinno być na baypasie .Także n75 do wymiany

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 16 lut 2016, 00:57

No kolego vnt stoi dęba, chyba, że n75 szwankuje, ale zazwyczaj to wina zapieczonej zmiennej geometrii.Ładuje Ci póltora bara więc może nie szalej bo szkoda żeby ją szlak trafił. Na forum A4 jest mnóstwo tematów poruszających ten problem. Zaloguj 11BS i zobacz czy sztanga pracuje w zakresie przynajmniej 1,5 cm.Żeby sprawdzić N75 przydał by się wakumetr, no i oczywiście szczelność wężyków od podciśnienia do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 23 lut 2016, 23:21

niestety dziś rano turbo wyzioneło ducha.... nie wiem czy przez zapieczoną geometrie czy po prostu z przebiegu...

rademenes91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
Lokalizacja: Żory

Post autor: rademenes91 » 28 lut 2016, 17:05

Proszę o analizę moich logów.

Grupa 000 dynamicznie
Obrazek
Grupa 000 statycznie
Obrazek
Grupa 001 dynamicznie
Obrazek
Grupa 003 dynamicznie
Obrazek
Grupa 003 statycznie
Obrazek
Grupa 004 dynamicznie
Obrazek
Grupa 004 statycznie
Obrazek
Grupa 010 dynamicznie
Obrazek
Grupa 011 dynamicznie
Obrazek

Szczególnie martwią mnie tak duże różnice w grupie 003 i 004. 011 chyba też powinna wyglądać lepiej ?

Mam jeszcze dwa pytania. Czym się różni logowanie "normalnie" od "Basic Settings" oraz czy dokonując odczytu "Basic Settings" w grupie bodajże 011, powinna poruszać się sztanga turbiny otwierająca klapkę upustową czy może dotyczy to tylko turbin ze zmienną geometrią ?

Będę wdzięczny za odpowiedzi ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lut 2016, 17:43

Brakuje loga 000 w BS ,przepływka tnie ,dynamiczny kąt wtrysku niedomaga od ok .3tys ...przy tych niedomaganiach ,auto na pewno nie zbiera się jak powinno.Bajery typu ruszajaca sie sztanga w 011 BS ,to w zmiennej geometri i to dopiero w nowszych sterownikach od 98 roku
Ostatnio zmieniony 28 lut 2016, 18:06 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lut 2016, 18:00

rademenes91 pisze:"Basic Settings"
to po prostu nastawy podstawowe

rademenes91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
Lokalizacja: Żory

Post autor: rademenes91 » 28 lut 2016, 20:41

MUNIOR pisze:Brakuje loga 000 w BS
Już się robi Obrazek
MUNIOR pisze:przepływka tnie ,dynamiczny kąt wtrysku niedomaga od ok .3tys ...przy tych niedomaganiach ,auto na pewno nie zbiera się jak powinno
Co dokładnie oznacza "przepływka tnie" ? Jest uszkodzona, zanieczyszczona ? A dynamiczny kąt wtrysku ? Jakie generalnie mogą być przyczyny i skutki takich wyników pomiarowych ? Dodam, że na brak przyspieszenia raczej nie narzekam. Fakt, mam wrażenie że po przekroczeniu 3000obr moc minimalnie słabnie w porównaniu do około 2300obr, ale różnica jest na tyle mała że nie zwracałem na to nigdy uwagi. Poza tym auto zbiera się dosyć żwawo. Jedyne co jeszcze mnie niepokoi to syk spod maski w zakresie 2000-2600obr, przypuszczam że "za turbiną" jest jakaś nieszczelność. Będę tego szukał.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lut 2016, 21:17

rademenes91 pisze:Już się robi
No i git ,statyczny kąt widoczny w 000 BS w normie
rademenes91 pisze:Co dokładnie oznacza "przepływka tnie" ? Jest uszkodzona, zanieczyszczona ?
Raczej zanieczyszczona,albo jest nieszczeplnosć miedzy przepływką a wejsciem do turbo
rademenes91 pisze:A dynamiczny kąt wtrysku ?
Tak jak pisałem ,niedomaga od ok.3 tys
rademenes91 pisze:Jakie generalnie mogą być skutki takich wyników pomiarowych ?
własnie takie <ok>
rademenes91 pisze:mam wrażenie że po przekroczeniu 3000obr moc minimalnie słabnie
choć raczej bardziej wpływa na to zaniżająca wskazania przepływka i to zaniża już znacznie poniżej 3 tys
Jedyne co jeszcze mnie niepokoi to syk spod maski w zakresie 2000-2600obr, przypuszczam że "za turbiną" jest jakaś nieszczelność. Będę tego szukał.
_________________
Doładowanie nie spada ,więc po stronie cisnieniowej dolot szczelny...jak już gdzieś coś syczy ,to ssie ,nie dmucha ....albo podcisnienie z pompy vacum ,albo nieszczelność miedzy przepływką a wejsciem do turbiny ...chocby przetartym wężem od odmy ,co by mogło powodować widoczne w logach ,wyrazne zanizanie wskazań przez przepływomierz 8-)
Ostatnio zmieniony 28 lut 2016, 21:26 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

rademenes91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
Lokalizacja: Żory

Post autor: rademenes91 » 28 lut 2016, 21:26

Zatem na dzień dobry poszukam jakichś nieszczelności w miejscach, o których napisałeś ;)

EDIT: Myśląc o podciśnieniu skojarzyłem jeszcze jedną rzecz. Na postoju, na biegu jałowym, energiczne naciskanie hamulca powoduje całkowity zanik podciśnienia w serwie, czyli pedał robi się tak twardy jak przy wyłączonym silniku. Takie coś dzieje się również przy szczelnym układzie podciśnienia ?

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 28 lut 2016, 23:28

Nie wiem czy było ale Panowie powiedzcie bo miałem już troche kabli i niektóre logują co ~1s, a niektóre częściej przez co logi są ładniejsze dokładniejsze jaki kabel kupić albo jak go ustawić aby było tak ładnie jak u kolegi?

I do mistrza Muniora <piwo>
Po moich logach widać pozycja mapa i aktual sie nie zgadza około 2800 obrotów (to co mi wczoraj tłumaczyłeś z tym zaworkiem) ale tu niby jest podobnie.. aktual i mapa, tylko n108 leci pod 96% znaczy wysterowuje na maxa i tu moje pytanie :D

Jaka powinna być jego wartość bo pewnie po tym stwierdziłe że coś nie gra - jesli to nie tajemnica :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl