[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
avg pls o analize logów
Witam
od jakiegoś czasu borykam sie z problemem błedu 17965.
oto logi 003 i 011
przy 4 000 wywaliło bład
011
http://vaglog.pl/log_249837.html
003
http://vaglog.pl/log_249838.html - dynamiczne niestety już z błedem robione 17965...
dziekuje i bede wdzieczny za sugestie
jak dal mnie chyba geometria staneła w miejscu...
od jakiegoś czasu borykam sie z problemem błedu 17965.
oto logi 003 i 011
przy 4 000 wywaliło bład
011
http://vaglog.pl/log_249837.html
003
http://vaglog.pl/log_249838.html - dynamiczne niestety już z błedem robione 17965...
dziekuje i bede wdzieczny za sugestie
jak dal mnie chyba geometria staneła w miejscu...
Dokładnie, prosta operacja, powinna zająć nie dłużej jak pół godziny i póżniej ponowne sprawdzenie vag-iem W linku masz foto co do ustawień wartości, a jest gdzieś temat w którym jest opisane krok po kroku jak ustawić kąt wtrysku
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/410c5d5b368cfa40
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/410c5d5b368cfa40
Czy na podstawie poniższych logów (bajpas N75) można potwierdzić uszkodzenie N75?
Podczas przyspieszania czuć poprawę - nie występuje brak, odcięcie mocy przy 100-120 km/h.
003
011
Podczas przyspieszania czuć poprawę - nie występuje brak, odcięcie mocy przy 100-120 km/h.
003
011
Kąt ustawię, ale jak to jest z tym odpalaniem mimo takiego kąta pali od kopa w temp. -20° do 30° stopni, tylko przy temp. 3°-8° potrzebuje 3-5 obrotów aby zaskoczyć.MUNIOR pisze:z takim kątem to i nie odpala od strzała
No kolego vnt stoi dęba, chyba, że n75 szwankuje, ale zazwyczaj to wina zapieczonej zmiennej geometrii.Ładuje Ci póltora bara więc może nie szalej bo szkoda żeby ją szlak trafił. Na forum A4 jest mnóstwo tematów poruszających ten problem. Zaloguj 11BS i zobacz czy sztanga pracuje w zakresie przynajmniej 1,5 cm.Żeby sprawdzić N75 przydał by się wakumetr, no i oczywiście szczelność wężyków od podciśnienia do sprawdzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
Proszę o analizę moich logów.
Grupa 000 dynamicznie
Grupa 000 statycznie
Grupa 001 dynamicznie
Grupa 003 dynamicznie
Grupa 003 statycznie
Grupa 004 dynamicznie
Grupa 004 statycznie
Grupa 010 dynamicznie
Grupa 011 dynamicznie
Szczególnie martwią mnie tak duże różnice w grupie 003 i 004. 011 chyba też powinna wyglądać lepiej ?
Mam jeszcze dwa pytania. Czym się różni logowanie "normalnie" od "Basic Settings" oraz czy dokonując odczytu "Basic Settings" w grupie bodajże 011, powinna poruszać się sztanga turbiny otwierająca klapkę upustową czy może dotyczy to tylko turbin ze zmienną geometrią ?
Będę wdzięczny za odpowiedzi
Grupa 000 dynamicznie
Grupa 000 statycznie
Grupa 001 dynamicznie
Grupa 003 dynamicznie
Grupa 003 statycznie
Grupa 004 dynamicznie
Grupa 004 statycznie
Grupa 010 dynamicznie
Grupa 011 dynamicznie
Szczególnie martwią mnie tak duże różnice w grupie 003 i 004. 011 chyba też powinna wyglądać lepiej ?
Mam jeszcze dwa pytania. Czym się różni logowanie "normalnie" od "Basic Settings" oraz czy dokonując odczytu "Basic Settings" w grupie bodajże 011, powinna poruszać się sztanga turbiny otwierająca klapkę upustową czy może dotyczy to tylko turbin ze zmienną geometrią ?
Będę wdzięczny za odpowiedzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Brakuje loga 000 w BS ,przepływka tnie ,dynamiczny kąt wtrysku niedomaga od ok .3tys ...przy tych niedomaganiach ,auto na pewno nie zbiera się jak powinno.Bajery typu ruszajaca sie sztanga w 011 BS ,to w zmiennej geometri i to dopiero w nowszych sterownikach od 98 roku
Ostatnio zmieniony 28 lut 2016, 18:06 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
Już się robiMUNIOR pisze:Brakuje loga 000 w BS
Co dokładnie oznacza "przepływka tnie" ? Jest uszkodzona, zanieczyszczona ? A dynamiczny kąt wtrysku ? Jakie generalnie mogą być przyczyny i skutki takich wyników pomiarowych ? Dodam, że na brak przyspieszenia raczej nie narzekam. Fakt, mam wrażenie że po przekroczeniu 3000obr moc minimalnie słabnie w porównaniu do około 2300obr, ale różnica jest na tyle mała że nie zwracałem na to nigdy uwagi. Poza tym auto zbiera się dosyć żwawo. Jedyne co jeszcze mnie niepokoi to syk spod maski w zakresie 2000-2600obr, przypuszczam że "za turbiną" jest jakaś nieszczelność. Będę tego szukał.MUNIOR pisze:przepływka tnie ,dynamiczny kąt wtrysku niedomaga od ok .3tys ...przy tych niedomaganiach ,auto na pewno nie zbiera się jak powinno
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i git ,statyczny kąt widoczny w 000 BS w normierademenes91 pisze:Już się robi
Raczej zanieczyszczona,albo jest nieszczeplnosć miedzy przepływką a wejsciem do turborademenes91 pisze:Co dokładnie oznacza "przepływka tnie" ? Jest uszkodzona, zanieczyszczona ?
Tak jak pisałem ,niedomaga od ok.3 tysrademenes91 pisze:A dynamiczny kąt wtrysku ?
własnie takie <ok>rademenes91 pisze:Jakie generalnie mogą być skutki takich wyników pomiarowych ?
choć raczej bardziej wpływa na to zaniżająca wskazania przepływka i to zaniża już znacznie poniżej 3 tysrademenes91 pisze:mam wrażenie że po przekroczeniu 3000obr moc minimalnie słabnie
Doładowanie nie spada ,więc po stronie cisnieniowej dolot szczelny...jak już gdzieś coś syczy ,to ssie ,nie dmucha ....albo podcisnienie z pompy vacum ,albo nieszczelność miedzy przepływką a wejsciem do turbiny ...chocby przetartym wężem od odmy ,co by mogło powodować widoczne w logach ,wyrazne zanizanie wskazań przez przepływomierz 8-)Jedyne co jeszcze mnie niepokoi to syk spod maski w zakresie 2000-2600obr, przypuszczam że "za turbiną" jest jakaś nieszczelność. Będę tego szukał.
_________________
Ostatnio zmieniony 28 lut 2016, 21:26 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
Zatem na dzień dobry poszukam jakichś nieszczelności w miejscach, o których napisałeś
EDIT: Myśląc o podciśnieniu skojarzyłem jeszcze jedną rzecz. Na postoju, na biegu jałowym, energiczne naciskanie hamulca powoduje całkowity zanik podciśnienia w serwie, czyli pedał robi się tak twardy jak przy wyłączonym silniku. Takie coś dzieje się również przy szczelnym układzie podciśnienia ?
EDIT: Myśląc o podciśnieniu skojarzyłem jeszcze jedną rzecz. Na postoju, na biegu jałowym, energiczne naciskanie hamulca powoduje całkowity zanik podciśnienia w serwie, czyli pedał robi się tak twardy jak przy wyłączonym silniku. Takie coś dzieje się również przy szczelnym układzie podciśnienia ?
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Nie wiem czy było ale Panowie powiedzcie bo miałem już troche kabli i niektóre logują co ~1s, a niektóre częściej przez co logi są ładniejsze dokładniejsze jaki kabel kupić albo jak go ustawić aby było tak ładnie jak u kolegi?
I do mistrza Muniora
Po moich logach widać pozycja mapa i aktual sie nie zgadza około 2800 obrotów (to co mi wczoraj tłumaczyłeś z tym zaworkiem) ale tu niby jest podobnie.. aktual i mapa, tylko n108 leci pod 96% znaczy wysterowuje na maxa i tu moje pytanie
Jaka powinna być jego wartość bo pewnie po tym stwierdziłe że coś nie gra - jesli to nie tajemnica
I do mistrza Muniora
Po moich logach widać pozycja mapa i aktual sie nie zgadza około 2800 obrotów (to co mi wczoraj tłumaczyłeś z tym zaworkiem) ale tu niby jest podobnie.. aktual i mapa, tylko n108 leci pod 96% znaczy wysterowuje na maxa i tu moje pytanie
Jaka powinna być jego wartość bo pewnie po tym stwierdziłe że coś nie gra - jesli to nie tajemnica