Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1z]problem z pokrywa zaworów

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 12 lut 2016, 19:21

Witam! Zauważyłem ostatnio, że od strony kolektora na całej długości ściany jest mokro od oleju. Dziś zmieniłem uszczelkę victor reinz plus szare dirko dałem na i pod nią. Moje pytanie jest czy po takiej wymianie w jakiś znacznej ilości może zmniejszyć się zużycie oleju? Zbliża mi się właśnie wymiana, a teraz dolałem jakieś 2 litry na te 10 tyś.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2016, 19:48

Chłopie jak by ci 2L oleju przez uszczelkę pokrywy zaworów uciekało to byś miał uwalony cały silnik, osłonę i pewnie na chodniku byś plamy zostawiał. Raczej bierze przez uszczelniacze, pierścienie lub turbinę.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 12 lut 2016, 20:11

Nie chodzi o to, że wycieka tam te 2l, a ile może przez dekiel wycieknąć? Cała prawa strona jest aż po miskę :-/ Co do poboru samego oleju to uszczelniacze podejrzewam. Ciekaw jestem przy okazji najbliższej wymiany oleju ile będzie trzeba dolać do następnej zmiany? 2 razy dawałem już valvo max life diesel ale bierze go już coraz więcej :-/ Przed pierwszym zalaniem valvo zrobiłem płukankę i to niestety był błąd :-/ Przed valvo lałem to co poprzedni właściciel czyli orlen platinum i brał ok 1litr do wymiany.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2016, 20:21

Ja robiłem 2 lub 3 razy płukankę i nic się nie stało także wątpię by to był powód. 2L na 10tys to jeszcze nie tragedia ale ja bym na początek zainwestował w uszczelniacze.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 12 lut 2016, 20:28

Sam za uszczelniacze się nie biorę a znając speca co będę prowadził do niego to pewnie głowicę zdejmie a to już koszta będą. Dodam tylko że na lato rozrząd się szykuje więc będzie chyba piękna kumulancja he he ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2016, 20:36

No jak by głowice ściągał do wymiany uszczelniaczy to fachowiec jak cholera <ok> zrób uszczelniacze bo to nie duży koszt a może przestać brać olej.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 12 lut 2016, 20:43

Muszę go dopytać dokładnie jak on się na to zapatruje ;-) Jak nie będzie kosmosu to chyba mu zlecę. Wiem że te 2l to nie tragedia, ale mnie to trochę drażni :-/ Wcześniej miałem astrę 2 2.0 82 km a brała może ze 300 zaledwie. Silnik cały użygany a mimo to byłem mega zadowolony co do samego poboru oleju.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lut 2016, 01:23

Rozumiem cię doskonale. U mnie miedzy wymianami nie muszę w ogóle patrzeć na bagnet. 2L to dla mnie sporo ale jak byś podjechał do ASO to by powiedzieli że w normie bo w książce serwisowej wyraźnie pisze że może brać 1L na 1tys km ;-) Pierwsze co warto zrobić to uszczelniacze. Robota + części powinny zamknąć się w 300zł max.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 13 lut 2016, 09:06

Ok dzięki za dobre porady :-) Mam jeszcze jedno pytanko co do uszczelki. Mianowicia ta co zdjąłem to miała chyba takie zbrojenie metalowe. Są takie dostępne czy to może fabryka jeszcze? Ja wątpie żeby poprzednia właścicielka to robiła bo kupiłem to auto dość zaniedbane :-/

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lut 2016, 09:40

Ja zakładałem chyba reinza i też w środku była metalowa. Nie spotkałem się jeszcze by była sama gumowa zawsze miałem metalowo gumową

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 08 mar 2016, 21:42

Może i też taka była tylko nie zwróciłem na to uwagi...

[ Dodano: 2016-03-08, 21:42 ]
I znowu ciecze :-/ tym razem od strony rozrządu i spod śruby przy nim. Może popełniłem jakiś błąd przy montażu?

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 01 lut 2018, 21:52

czytam i czytam sie zastanawiam czy jest sens kupowac droga uszczelke victora renzi jak tak trzeba silikon/mase stosowac ktos moze testowal z tych tanich maxgear febi automega victor ok 60zl kupilem i 3lata dala rade a ktos stosowal te tanie? moze inne polecacie ? mowa o uszczelce pod dekiel

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 18 lut 2018, 12:19

O ile pamiętam Elring wychodzi taniej - w opcji bez trzech gumowych krążków pod śruby pokrywy, bo pełny zestaw będzie około 50 - 60 zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl