Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Po dwóch programach moc nie rośnie jak powinna.

ODPOWIEDZ
kochas333
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:39

[B4 1.9 1Z] Po dwóch programach moc nie rośnie jak powinna.

Post autor: kochas333 » 12 lut 2016, 09:40

Mam na imię Krzysiek i jestem nowy. Jeżdżę Audi 80 B4 Avant 1.9 TDI (1Z) z 1993 roku, które bardzo sobie cenię za niespotykaną obecnie trwałość i niezawodność. Auto mam od 2006 roku i włożyłem sporo pracy, aby jego stan był taki jak obecnie(115KM, 305NM)

Przed pierwszym programem w 2007r. audi miało zdrową serię 92,8 KM (4000) i 189NM (2770). Po wgraniu programu pomiar dał zbliżone do AFN 233,7NM i 106,7KM, ale od 3400 obrotów wykresy załamują się, konie nie rosną a spadają, krzywa momentu opada za mocno. Kilka lat temu nabyłem pompę i wtryskiwacze od AFN. Po zmianie wtryskiwaczy znajomy wgrał mi nowy program. Auto jeździ jeszcze lepiej niż na pierwszym. Gdy ostatnio pojechałem na hamownię okazało się, że ma aż 305NM ale koni tylko 114,9. Piszę tylko, bo już przy 2600 ma ok. 112 i od tego momentu znowu delikatnie falują osiągając max 114,9 przy 3770 obrotach. Po wykresie widać, że powinno być dużo lepiej. Coś tu chyba nie daje rady? Turbina, przepływomierz, a może właśnie seryjna pompa, choć pali na dotyk? Coś rozsądnego chcę zrobić bo audi ma u mnie dożywocie i wiele kilometrów przed sobą. Mam wtryskiwacze, dobrą pompę, wgrany program więc może warto ją przełożyć, a nawet przerobić instalację na pierburga, ale czytałem jak ciężko to wykonać.
Ile to może kosztować? Czy pompa AFN jest mocniejsza od tej seryjnej i jeżeli zamontuję ją w silniku i założę górę z nastawnikiem potencjometrycznym to czy wszystko może chodzić dobrze i czy pompa będzie wydajniejsza od seryjnej?
Proszę o opinie i ewentualne rady co może być przyczyną mniejszej mocyZ góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 lut 2016, 10:10

intercooler ruszałeś?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lut 2016, 10:51

kochas333 pisze:Czy pompa AFN jest mocniejsza od tej seryjnej
Ma wyzszą falę , dłuższe spręzyny i ciut wieksze cisnienie wewnetrzne ,wiec powinienieś poczuć różnice po zmianie
kochas333 pisze:jeżeli zamontuję ją w silniku i założę górę z nastawnikiem potencjometrycznym to czy wszystko może chodzić dobrze
Będzie dobrze ,a nawet lepiej 8-)
kochas333 pisze:Proszę o opinie i ewentualne rady co może być przyczyną mniejszej mocy
moc nigdy nie będzie ci rosła do końca obrotów .Według mnie to co uzyskałes ,czyli ok 300Nm i 115 koni ,to raczej optymalne wartosci na tym osprzęcie ...róznica 5 koni w tą ,czy w tamtą ,to zadna róznica ,ważne że Nm sa ok.300 ,bo to moment czujemy wciskajac gaz ,a nie konie ;-) .Na nastawniku indukcyjnym i wtryskach AFN ,też wychodzi na hamowniach ok.120-125 koni i ok.300Nm ,takze prócz pełnej diagnostyki ,za wiele tu z moca nie zyskasz .Załóż pompe z AFN i na pewno coś poczujesz na plus ,dzieki wyzszej minimalnie fali w tej pompie.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

kochas333
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:39

Post autor: kochas333 » 12 lut 2016, 22:44

Intercoler czyściłem dokładnie jakiś czas temu. Co do wykresu to sugerowałem się serią, w której moc idzie bardzo płynnie do 4000 obrotów. Skoro Munior mówisz, że powinno być lepiej to nie będę cudował na siłę. Przełożę pompę, a górę zostawię i zobaczymy co będzie. Sensowne wnioski przedstawię, jak będą. Myślałem, że ewentualna zmiana na pierburga załatwi ten "dygot" silnika na niższych obrotach(1500-1800) bez obciążenia, o którym tyle razy już była mowa, ale to chyba nie jest wina nastawnika, tylko braku koła dwumasowego przy zwiększonej mocy. Na 90-ce tego nie ma bo zamieniałem z kolegą komputery. Po wymianie sprzęgła problem na tydzień zniknął, ale pewnie znów sprężyki od tarczy się wyrobiły i problem wrócił. Jedyna rzecz jaka mnie wpienia w tym aucie.
Wielkie dzięki za porady. Mądrego dobrze posłuchać :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga