[All]How to make - wyświetlacz temperatury zewnętrznej
Właśnie montuję czujnik temperatury, może komuś się przyda moja sugestia ,miałem oryginalną kostkę obciętą od instalacji z auta i jest bliższy plus po stacyjce(kabel biały), jest to kabel czarno-granatowy, w kostce żółtej idącej do licznika identyczny kolor kabla mam przy uciętej kostce stąd zauważyłem że jest podobny i sprawdziłem po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie. Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-02-17, 15:28 ]
Kiedy na pinie 4 powinno pojawić się napięcie, po włączeniu świateł? bo u mnie po włączeniu pojawia się tylko 0.05 napięcie:(
[ Dodano: 2016-02-23, 14:11 ]
Czujnik zawyża mi temperaturę o kilka stopni w dodatku temperatura non stop skacze , włączę zapłon pokazuje załóżmy 10stopni, po chwili podniesie się o stopień czy półtora za chwile się obniży i tak co kilkanaście sekund się zmienia a auto stoi w miejscu , podczas jazdy również to samo, czy winny jest czujnik czy ewentualnie złe podłączenie kabli?
[ Dodano: 2016-02-17, 15:28 ]
Kiedy na pinie 4 powinno pojawić się napięcie, po włączeniu świateł? bo u mnie po włączeniu pojawia się tylko 0.05 napięcie:(
[ Dodano: 2016-02-23, 14:11 ]
Czujnik zawyża mi temperaturę o kilka stopni w dodatku temperatura non stop skacze , włączę zapłon pokazuje załóżmy 10stopni, po chwili podniesie się o stopień czy półtora za chwile się obniży i tak co kilkanaście sekund się zmienia a auto stoi w miejscu , podczas jazdy również to samo, czy winny jest czujnik czy ewentualnie złe podłączenie kabli?
Podłączyłem czujnik od Passata b5 i dalej temperatura szaleje, czasami jest dobrze a czasami zawyżona o pare stopni, występuje również takie zjawisko że przekręce zapłon i pokaże mi 10 stopni, wystarczy że chwilę odjądę i potrafi zawyżyć o 5 a naawet 10 stopni. Co z tym fantem należałoby zrobić...? Czy któryś z kabelków może być zle podłączony?
Być może na dniach będę montował u siebie wyświetlacz, i pomyślałem że można podpiąć pod wtyczkę od wyświetlacza skrzyni automatycznej. Plus po zapłonie, ściemniacz i masa już tam jest. Wystarczy pozamieniać w odpowiedniej kolejności, jeden przewód wyjąć a dwa dołożyć. Gala z radia .
A że mam stary klimatronik , to nie wiem czy się wpinać we wtyczkę pod deską od czujnika i odpiąć go od klimatronika, czy spróbować razem ( wyświetlacz i klima). Ale to drugie podobno się nie da
A że mam stary klimatronik , to nie wiem czy się wpinać we wtyczkę pod deską od czujnika i odpiąć go od klimatronika, czy spróbować razem ( wyświetlacz i klima). Ale to drugie podobno się nie da
No to będzie rezańsko, fajny poradniczek, nawet 8 lat później
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-04-12, 19:50 ]
to nie dział autogiełdy!
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-04-12, 19:50 ]
to nie dział autogiełdy!
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2017, 19:49 przez Przemek97, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam kolegów. Chciałbym podziękować wszystkim za powyższe porady i instrukcje. Dzisiaj rano zabrałem się za montaż zestawu w swojej niuni. Po południu już cieszyłem się z wyświetlacza temperatury oklasky . Parę godzin mi to zajęło ale dzięki forum wszystko poszło jak należy.
Moja sugestia, masę można pociągnąć z brązowego kabelka niebieskiej kostki licznika. Takiej wskazówki nie znalazłem powyżej.
Moja sugestia, masę można pociągnąć z brązowego kabelka niebieskiej kostki licznika. Takiej wskazówki nie znalazłem powyżej.
Ja też dziś zamontowałem sobie termometr
Moim zdaniem masę najlepiej pociągnąć z karoserii po lewej stronie spod półki pod kierownicą, zawsze to jedna ingerencja w fabryczny przewód mniej. Natomiast + po stacyjce pociągnąłem z żółtej wtyczki zegarów.
Wszystko działa ok oprócz podświetlenia, czy ktoś może zna oznaczenie czy rodzaj żaróweczki którą trzeba wymienić w wyświetlaczu termometru?
Moim zdaniem masę najlepiej pociągnąć z karoserii po lewej stronie spod półki pod kierownicą, zawsze to jedna ingerencja w fabryczny przewód mniej. Natomiast + po stacyjce pociągnąłem z żółtej wtyczki zegarów.
Wszystko działa ok oprócz podświetlenia, czy ktoś może zna oznaczenie czy rodzaj żaróweczki którą trzeba wymienić w wyświetlaczu termometru?
Zatem witaj w klubie
Odnośnie żaróweczki, to ja u siebie wlutowałem czerwoną diodę 12V. W całej desce wymieniłem żarówki na czerwone diody, więc ori podświetlenie w wyświetlaczu temp. nie pasowało do reszty.
Ori żarówka raczej standardowych rozmiarów, tylko dużo słabsza, ledwie się żarzyła.
Poniżej fotka z diodami.
Odnośnie żaróweczki, to ja u siebie wlutowałem czerwoną diodę 12V. W całej desce wymieniłem żarówki na czerwone diody, więc ori podświetlenie w wyświetlaczu temp. nie pasowało do reszty.
Ori żarówka raczej standardowych rozmiarów, tylko dużo słabsza, ledwie się żarzyła.
Poniżej fotka z diodami.
Bardziej taka jak w podświetleniu przycisków na kokpicie (np. grzanych foteli, szyb, sterowania lusterkami) jeżeli chodzi o natężenie światła. Wydaje mi się, że 0,6-08w 14V będzie idealna. Ja kupowałem takie właśnie do przycisków w sklepie elektronicznym (w kolorze białym), koszt ok. 1,00 PLN. Nazywają się chyba fachowo mikro żarówki.
Jak chcesz, mogę też przesłać Tobie swoją ori, chociaż nie wiem ile ona ma lat i ile jeszcze poświeci. Chyba lepiej będzie nówkę wlutować i mieć spokój. Ważne aby miała te 14V (nie 12V), wtedy trwalsza, bardziej odporna na skoki napięcia.
Jak chcesz, mogę też przesłać Tobie swoją ori, chociaż nie wiem ile ona ma lat i ile jeszcze poświeci. Chyba lepiej będzie nówkę wlutować i mieć spokój. Ważne aby miała te 14V (nie 12V), wtedy trwalsza, bardziej odporna na skoki napięcia.