Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 JN] Nie wkręca się na obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 13 lut 2016, 21:49

Witam, chciałem podłączyć swoje pytanko, ponieważ mam identyczne objawy u siebie w B3 1.8S, z tym, że u mnie jeszcze falują obroty na wolnych i nie mam instalacji gazowej. Moje pytanie brzmi czy jak wywalę sondę, to czy spalanie jakoś drastycznie wzrośnie, bo juz mi sie wydaje, że pali troszkę więcej niż powinno - 12l na 100 km na autostradzie :/ dodam, że jakiś miesiąc temu kupiłem właśnie zamiennik sondy za 120zł i możliwe, że nie chodzi tak jak powinien.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 lut 2016, 22:31

misiek45 pisze: Moje pytanie brzmi czy jak wywalę sondę, to czy spalanie jakoś drastycznie wzrośnie, bo juz mi sie wydaje, że pali troszkę więcej niż powinno - 12l na 100 km na autostradzie
Raczej nie powinno już wzrosnąć. W mechanicznym wtrysku można sobie wyregulować aby palił przyzwoicie nawet bez sondy.

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 14 lut 2016, 11:36

Aha, a czym to wyregulować ?? wysokością klapki, czy tym ciężarkiem z tyłu ??

ps

wiem że tego sie nie powinno samemu robić, ale jak rozkręciłem kiedyś k-jetronica, żeby wyczyścić, to wydawało mi się, jakby ktoś już tam grzebał, więc gorzej nie będzie :D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lut 2016, 20:00

Reguluje się imbusek który wkłada sie w miejsce zazanczone na foto:
Obrazek

Tylko raz że miejsce na klucz może być zawalone brudem a dwa podczas regulacji nie wciskaj klucza bo on wciśnie klapę przepływomierza.

Tylko bez doświadczenia na słuch raczej nie wyregulujesz. Tak samo bez choćby analizatora nie zobaczy się podczas regulacji czy nei ciągnie lewego powietrza.

W tym temacie jest dużo opisane na temat regulacji https://audi80.pl/topics78/b4-23-ng- ... t97541.htm

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 14 lut 2016, 22:19

wielkie dzięki maciek, ale niestety okazało się, że to nie sonda :/ odpiąłem dzisiaj i okazało się ze nic nie uległo zmianie, dalej dławi sie na ok 4 tyś obr na dwójce, im wyższy bieg, tym mniejsze obroty są potrzebne, żeby go zaczęło gasić , jakby paliwa nie dostawał wystarczająco,
ostatnio wymieniałem kopułkę i paluch, świece są w porządku, czyściłem bak, wymieniłem filter paliwa i powietrza, pompa paliwa podobno była niedawno wymieniana(to od wcześniejszego właściciela wiem), w przypływie desperacji, nawet katalizator wybebeszyłem :/
Już kończą mi się pomysły, co z tym fantem robić ...

ps
jak jest zimny, to wolne obroty falują, czasami nawet gaśnie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 lut 2016, 11:30

Co do ciśnienia paliwa to możesz odkręcić przewód od regulatora ciśnienia w zaznaczonym miejscu: https://audi80.pl/download.htm?id=13793 i zobaczyć czy będzie wylatywać paliwo z regulatora. Jeśli będzie to ciśnienie jest ok jeśli to za niskie. Możesz nawet przygazować aby zobaczyć czy nie zacznie słabiej lecieć.

Jak pompkę masz dobrą to nałóż jakiś wąż i łap paliwo w butelkę bo trochę go będzie lecieć.

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 15 lut 2016, 17:44

Ok, zrobiłem, jak mówisz, odkręciłem ten regulator ciśnienia, nakręciłem na niego jakiś wąż i po odpaleniu, leci ciurkiem cały czas, jak z niedokręconego kranu.
Jak dodaję gazu, to nic się nie zmienia, cały czas leci ciurkiem, jak leciało...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lut 2016, 00:07

To raczej ciśnienie masz dobre ja cały czas leciało.

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 26 lut 2016, 18:58

Witam, chciałbym odkopać ten temat, bo ostatnio udało mi się kupić ten czarny wąż od dolotu powietrza i problem jak był, tak jest, z taką małą zmianą, że czasem, bardzo rzadko wkręca się na wysokie obroty, ale zawsze po drodze go szarpie, muli itd ...

W międzyczasie wyczyściłem przepustnicę, ale to tez nie przyniosło większych efektów, ma ktoś może jakiś pomysł, co to by mogło być ??

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 lut 2016, 20:02

Zapłon sprawdzałeś? Możesz mieć opóźniony

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 27 lut 2016, 16:54

To nie w tym tkwi problem, zaznaczyłem sobie, jak było wcześniej, przestawiłem trochę na wcześniejszy i dalej to samo.. jadę sobie na dwójce, 60-70 km/h i zaczyna dławić, zawsze w tym samym momencie, czasami po chwili dławienia pojedzie jeszcze trochę, ale to bardzo rzadko.

Możliwe, że to świece ?? niby sprawdzałem ale kto wie ... Aktualnie mam te trzy-elektrodowe, jeżeli to coś pomoże.

[ Dodano: 2016-02-27, 16:54 ]
dzisiaj wymieniłem świece, nic się nie poprawiło :/

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 lut 2016, 10:43

Piszesz że wymienaiłeś pompę - do ilu Barów jest ta którą kupiłeś? masz link jakiś do aukcji ?

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 28 lut 2016, 13:45

Napisałem, że jest nowa, ale ja jej nie wymieniałem :/ wślizgnę się pod auto i poszukam jakichś symboli. Pewnie zrobię to jutro bo dzisiaj niedziela, a nie chciałbym zdegustować sąsiadów swoją postawą :evil:

Do ilu barów powinna być taka pompa ?? kiedyś obiło mi się o uszy, że do 8, ale nie wiem, czy to prawda ?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 lut 2016, 15:55

do 6.5 jak jest założona z monowtrysku do 2b to nie da ciśnienia odpowiedniego

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 28 lut 2016, 16:53

Ok, ta pompa wygląda tak:

Obrazek

jedyne symbole jakie znalazłem, to AR i 2014 ... więcej nic nie ma :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl