Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Swap na 1.9TDI

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lut 2016, 23:28

Jak kupisz wiązkę z silnikiem od TDI od 80tki to zazwyczaj wystarczy przepiąć kostki w skrzynce bezpieczników + uzupełnić co niektóre przekaźniki.

Jak wsadzisz silnik od czegoś innego to można podłączyć jakieś 3 kable do odpalania (masa, stały plus, plus po zapłonie). Kable do uruchamiania rozrusznika, wzbudzenia alternatora, skrzyni biegów możesz zostawić stare. Dodatkowo możesz podłączyć 2 kable do licznika od wskazania temperatury oraz sygnał obrotów do obrotomierza.
Zostaje jeszcze podłączenie moduł grzania świec.

Tutaj masz przykładowy opis podłączania silnika z A4 w 80tce: https://audi80.pl/topics9/allprzekla ... htm#811583 ale jeśli będziesz miał chociaż wiązkę silnika z 80tki razem z silnikiem praktycznie nie będzie wcale podłączania tylko wyciąganie wnętrza i przekładanie wiązek.

Jak chcesz wsadzić TDI z B4 do B3 to będziesz musiał spawać łapy silnika bo w B4 silnik jest mocowany do podłożnic a w B3 do ławy.

Albo zrób mTDI czyli TDI z pompą na linkę i będziesz miał do podłączenia jeden kabel.

krystiano1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 23 gru 2015, 20:18
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: krystiano1997 » 27 lut 2016, 16:52

Chodzi mi o silnik 1.9 TDI 1Z z audi B4. Szukałbym całego samochodu na jakimś szrocie lub rozbitka (nadającego się do wyjęcia silnika) żeby był cały osprzęt, wiązki i skrzynia. A co z zegarami, Też trzeba je wymieniać?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 lut 2016, 19:48

Do TDI wymiana zegarów jest niekoniczna. Chyba że byś przełożył całą elektrykę co do jednego kabelka to już możesz przełożyć.

W Audi 80 jaki i w pierwszych A4 nie było jeszcze immoblisera w licznikach.

Jakbyś wsadzał diesla z pompą na linkę gdzie sygnał obrotów jest z alternatora to musiałbyś zmienić licznik na taki z B4 AAZ albo zmienić moduł kontroli cisnienia oleju (takie pudełko pod deską) na taki z B3 diesla.

krystiano1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 23 gru 2015, 20:18
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: krystiano1997 » 27 lut 2016, 20:57

Włożenie 1Z wydaje się łatwe, powinienem sobie dać radę, a w razie czego wezwę elektromechanika do pomocy. Muszę przemyśleć ile warte jest moje audi, ile mogę w nie zainwestować i czy w ogóle warto inwestować. Na chwilę obecną dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl