Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Swap na 1.9TDI

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 06 mar 2014, 20:03

knychu11 pisze:Witam, też zaczyna mi chodzić po głowie taka podmianka silnika tylko u mnie aktualnie siedzi 1z.
Czyli ogólnie patrząc po cenach silników PD to chyba lepiej jest kupić anglika i wtedy mamy pewność ze mamy każdy drobiazg potrzebny do zamiany silnika czy nie ma aż takiej tragedii aby ogarnąć ten mod?? Głównie właśnie chodzi mi o elektronikę i czujniki :-)
Jak będziesz miał anglika to będziesz miał cala elektronikę i czujniki :) wszystko zależy od twojej cierpliwości z kabelkologia:)

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 06 lip 2014, 14:25

Tak więc kupiłem passata z silnikiem AVF i będe chciał to upchać do audi.
Teraz takie pytanko, posiada ktoś może schematy elektryczne wiązki sinika i mógł by się podzielić? ;-)

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 06 lip 2014, 18:42

knychu11 pisze:Tak więc kupiłem passata z silnikiem AVF i będe chciał to upchać do audi.
Teraz takie pytanko, posiada ktoś może schematy elektryczne wiązki sinika i mógł by się podzielić? ;-)
Posiada tylko to ponad 3 GB :) możesz sobie sam ściągnąć:)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lip 2014, 20:10

Może być z autodatopodobnego programu? Tylko widzę że są schematy dla rocznika od 2000 raz od 2002. Jak coś to mogę napisać co podłączyć aby odpalić.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 07 lip 2014, 22:21

Każdą pomoc bardzo milę przyjmę i z niej skorzystam oraz będę wdzięczny :)
A jakie programy polecacie oprócz autodaty ?? :)

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 07 lip 2014, 22:23

knychu11 pisze:Każdą pomoc bardzo milę przyjmę i z niej skorzystam oraz będę wdzięczny :)
A jakie programy polecacie oprócz autodaty ?? :)
Toolerance data 2008 lub 2009
jak byś chciał to mam ściągniętego bo to kilka GB jest.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 07 lip 2014, 22:41

No widać że programik zacny, na chwile obecną zbieram szystkie materiały co do elektryki a powoli pakuje silnik do komory.
Niebawem postaram się po wrzucać wszystkie foty z prac oraz opisem, może akurat ktoś jeszcze będzie chciał upchać jakiegoś PD w audi ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 lip 2014, 23:02

Najlepszy by był schemat tego typu: http://i85.photobucket.com/albums/k57/k ... wiring.jpg
W tych schematach są wyszczególnione wszystkie kostki, kolory kabli i przez to są dużo bardziej pomocne przy swapach niż te z autodaty, szczególnie dla kogoś kto nie ma fizycznego dostępu do wiązki. Tylko coś do AFVa lub AWXa coś nie mogę znaleźć. Ten schemat wyże chyba jest z tolerance data (szkoda że bez opisu poszczególnych części).

Masz przy wiązce silnika jakieś przekaźniki?
Bo do odpalenia wystarczy podać plus w kilka miejsc i wyłączyć immobiliser.

Zresztą kilka osób już pakowało TDI PD więc może mają gotowe instrukcje podłączenia.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 07 lip 2014, 23:12

Tak mam przekaźniki i bezpieczniki.
Ogólnie to kupiłem całego passata b5fl po stłuczce bo lepiej cenowo wychodziło niż jak kupić sam silnik do tego czujniki wiązka przekaźniki itp. to niektórzy nie wiedzieli chyba ile mają skasować za takie części.
Ogólnie z forum audi80 to znalazłem taka zmianę u dwóch osób :-)

[ Dodano: 2014-07-09, 21:56 ]
No to jeszcze kilka pytań ;-)
Czy muszę upychać licznik z Passata? Czy emulator immo sprosta zadaniu oraz czy posiada ktoś opis gniazda odpowiadającego w skrzynce bezpieczników za instalacje od silnika ? :) Chodzi mi tutaj o audi 80

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2014, 17:03

knychu11 pisze:Czy muszę upychać licznik z Passata?
Jak chcesz, immo w sterownikach od EDC15, EDC16 ja się nie mylę można wyłączyć na stałe przez gniazdo diagnostyczne albo emulator jak piszesz. Kumpel ma po kradzieżowego TDI PD w golfie gdzie złodzieje wyłączyli immo.
knychu11 pisze:czy posiada ktoś opis gniazda odpowiadającego w skrzynce bezpieczników za instalacje od silnika ? :) Chodzi mi tutaj o audi 80
Zobacz w niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 wydawnctwa auto jest opis od TDI.
Tu masz opis kostek od spodu skrzynki. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bbd9c.html

Z książki mogę ci wypisać że tak w 1Z:
Przekaźnik świec:
Styk BS załączenie przekaźnika świec żarowych (do 42 pinu ECU AWX-a)
N wyjście padu na świece żarowe

Pod półką masz przekaźnik nr 14 załączany po włączeniu zapłonu, zasila oryginalnie N75 i inne elektrozawory pod maską. W AWXie nie ma odpowienika bo jedynie z plus po zapłonie zasilany jest przepływomierz (B30 z mojego poprzedniego posta)

I to tyle przekaźników w Audi 80 (tj. przekaźnik z plusem po zapłonie + przekaźnik świec + ewentualnie 1-2 przekaźniki podgrzewacza płynu). To jest prościej niż w benzynowych audi 80.

W AWXie masz:
Przekaźnik świec żarowych (zał 42 ECU) (K57)
Przekaźnik podgrzewacza (załączany z pinu 22ECU) (K67)
kolejny przekaźnik od podgrzewacza (pin 21ECU) (K68)
przekaźnik główny (K15) załączany z pinu 18 ECU oraz zasilający piny 1 i 2 ECU.
Dalej z przekaźnika głównego prąd dostają przekaźniki K18 (załączany masą z pinu 80 ECU) załącza pompę paliwa oraz przekaźnik K12 załączany z pinu 43 ECU włączający pompę wody.
Plus po zapłonie masz na 37 pinie ecu (plus po zapłonie masz na B15 albo na tym przekaźniku pod półą tylko daj bezpiecznik no ten obwód), masę na 4 i 5.
Najlepiej sobie poszukaj miernikiem, które ww piny odpowiadają kablom na kostce łączącej wiązkę silnikową z kabinową i będziesz mógł sobie odtworzyć tą przekaźnikologię w audi 80 na ori przekaźnikach albo uniwersalnych. I przygotuj sobie trochę podstawek pod bezpieczniki. Jakbym miał schemat taki jak wcześniej pisałem to od razu bym ci wypisał co jest od czego na kosatkach łączących wiązkę kabinową z silnikową. Nie wiem też czy nie ma już jakichś przekaźników na wiązce silnikowej a to by zmniejszyło ilość przekaźników które musiałbyś dołożyć osobno.

Chyba że chcesz wykorzystać kostki od poziomu płynu, temperatury płynu, świateł cofania, prędkościomierza, poziomu płynu hamulcowego z wiązki AWX to będziesz miał trochę więcej podłączania.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 10 lip 2014, 19:36

Na początki\u wyrwałem instalacje silnika z passata oraz instalacje spod nóg która idzie do bezpieczników a następnie wyrwałem z niej wszystkie kostki z którymi była wiązka silnika, nie które kable sobie osobiście opisywałem z czym były połączone w passacie.
Tak więc mam już przekaźnik od pompy paliwa z baku,wiązka pedału gazu,czujnik sprzęgła oraz czujniki hamulca.
Dodatkowo wiązkę z kostami króra wychodzi od silnika do licznika.
Wrzucam kilka fot jak to wygląda ;-) Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2014, 19:52

Mi by się nie chciało bawić w prucie wiązki z kabiny dawcy. To co występuje w aucie, które przejmuje swapa bym wykorzystał a resztę wiązki zrobił na nowo z przekaźnikami dawcy podłączami do wyrezanej wiązki na wsówkach.
Jakbym pakował też liczniki to bym zrobił przejściówkę (zresztą już mam włożone z A4 B5 na przejściówce).

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 11 lip 2014, 08:44

knychu11 pisze:Na początki\u wyrwałem instalacje silnika z passata oraz instalacje spod nóg która idzie do bezpieczników a następnie wyrwałem z niej wszystkie kostki z którymi była wiązka silnika, nie które kable sobie osobiście opisywałem z czym były połączone w passacie.
Tak więc mam już przekaźnik od pompy paliwa z baku,wiązka pedału gazu,czujnik sprzęgła oraz czujniki hamulca.
Dodatkowo wiązkę z kostami króra wychodzi od silnika do licznika.
Wrzucam kilka fot jak to wygląda ;-) [url=http://images65.fotosik.pl/1159/d7ba1abaa9036a1bm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images65.fotosik.pl/1159/7f40560382ff4f08m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images63.fotosik.pl/1156/15b84709926fa62cm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images61.fotosik.pl/1157/decd93a9984d3006m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images65.fotosik.pl/1159/f964add39b0db7d8m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images63.fotosik.pl/1156/b4eed9c471c3ab0cm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images61.fotosik.pl/1157/361a31255277ec62m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images63.fotosik.pl/1156/35d6f5f749ecf906m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images65.fotosik.pl/1159/daea5b16e96eae36m.jpg]Obrazek[/URL]
Ja u siebie też wykorzystałem ori wiązkę bez przekładania.
Ale podziwiam za zapał z ta kabelkologia:) trzeba masę uwagi i nerwów do tego:)

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 11 lip 2014, 13:40

No tak tylko niestety ja nie posiadam wiązki z poprzedniego silnika bo miałem 1Z na pierburgu i pogoniłem cały komplet w dobrej cenie dlatego teraz muszę zrobić nową do silnika ;-)

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 11 lip 2014, 14:24

oj będzie zabawy :) dużo cierpliwości życzę i trzymam kciuki:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl