[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Dziś zmieniłem zawór sterujący turbosprężarką ( pot. "gruszka") na taki z wersji aut TD - ( Zawór połączony jest bezpośrednio do zimnej muszli) - i tak właśnie połączyłem, pomijając zawór n75 ( jest wpięty w elektronikę ale nie steruje turbosprężarką)
Najpierw naciągnąłem sztangę i turbo biło ok. 1.1bar a później dużo mocniejszy naciąg zrobiłem to wyszło ok. 1.5bar (chwilowo 1.7bar) Na koniec ciut poluzowałem sztangę, jutro sprawdzę jakie ciśnienie będzie generować
Najpierw naciągnąłem sztangę i turbo biło ok. 1.1bar a później dużo mocniejszy naciąg zrobiłem to wyszło ok. 1.5bar (chwilowo 1.7bar) Na koniec ciut poluzowałem sztangę, jutro sprawdzę jakie ciśnienie będzie generować
mam do tego cos co moze Cie zainteresowac, kiedys na szrocie wyprulem za flaszke:
ma regulacje i nie tylko sugeruje bo wiem jak dziala ale tez mialem w aucie zapiete
fabryczny blow-off zeby np pozbyc sie przeladowania, robilem logi ale nie umiem znalesc teraz tego, robi robote
jest taki tam program do robienia symulacji pneumatyki, probowlem zasymulowac taki przypadek (np turba rovera maja zawor DV) kiedy spust zapiac na zasilanie turbo zeby nie robic strat, odpada, mozna wysadzic turbo
ma regulacje i nie tylko sugeruje bo wiem jak dziala ale tez mialem w aucie zapiete
fabryczny blow-off zeby np pozbyc sie przeladowania, robilem logi ale nie umiem znalesc teraz tego, robi robote
jest taki tam program do robienia symulacji pneumatyki, probowlem zasymulowac taki przypadek (np turba rovera maja zawor DV) kiedy spust zapiac na zasilanie turbo zeby nie robic strat, odpada, mozna wysadzic turbo
_Dave,
No ciekawe jak to dokładnie działa. Domyślam się. że ustawia się dane ciśnienie i powyżej zaczyna upuszczać.
Jak na razie 0.2bar przeładowania chwilowego - to dla mnie nie problem. Skoro w oryginale potrafi być 0.1bar więcej. A tu jak zaczyna ciśnienie narastać to ciężko momentalnie je wyhamować na zadane. Jutro mam trasę to obadam jak się sprawuje dzisiejsze rozwiązanie. Jest jeszcze opcja zapięcia MBC
No ciekawe jak to dokładnie działa. Domyślam się. że ustawia się dane ciśnienie i powyżej zaczyna upuszczać.
Jak na razie 0.2bar przeładowania chwilowego - to dla mnie nie problem. Skoro w oryginale potrafi być 0.1bar więcej. A tu jak zaczyna ciśnienie narastać to ciężko momentalnie je wyhamować na zadane. Jutro mam trasę to obadam jak się sprawuje dzisiejsze rozwiązanie. Jest jeszcze opcja zapięcia MBC
zrob sobie logi, tzn na n75 i na obecnym rozwiazaniu, bedziesz widzial ktore roziwazanie szybciej "reaguje" zeby zbic
gdzie masz kruciec do mapsensora? im blizej turbiny tym predzej komp zbije ale z kolei twoj bajpas tez powininien szybko dzialac
u mnie ponoc 360nm jest a jak jeszcze tubo przeladowuje to jest masakra, dla tego unikam tego, tzn staram sie
gdzie masz kruciec do mapsensora? im blizej turbiny tym predzej komp zbije ale z kolei twoj bajpas tez powininien szybko dzialac
u mnie ponoc 360nm jest a jak jeszcze tubo przeladowuje to jest masakra, dla tego unikam tego, tzn staram sie
_Dave,
No, to prawda, jak za mocno się wkręca to na pół gazu gubi trakcję ( na mokrym :lol: ale to trochę uciążliwe ) Ale nawet bez podłączania vaga widzę że jest dużo lepiej, wcześniej na podłączonym n75 potrafiło ciśnienie skoczyć do 1.8bar i co najdziwniejsze- większy jest overboost przy gazie wciśniętym na 3/4 niż na max :shock:
Tak jak dziś sprawdzałem to max but i mam 1.6bar w peaku a pozniej od razu 1.5bar.
Jak wciskam 3/4gazu to nawet wywala 1.7bar w peaku. Dla mnie to dziwne.
No, to prawda, jak za mocno się wkręca to na pół gazu gubi trakcję ( na mokrym :lol: ale to trochę uciążliwe ) Ale nawet bez podłączania vaga widzę że jest dużo lepiej, wcześniej na podłączonym n75 potrafiło ciśnienie skoczyć do 1.8bar i co najdziwniejsze- większy jest overboost przy gazie wciśniętym na 3/4 niż na max :shock:
Tak jak dziś sprawdzałem to max but i mam 1.6bar w peaku a pozniej od razu 1.5bar.
Jak wciskam 3/4gazu to nawet wywala 1.7bar w peaku. Dla mnie to dziwne.
Dzięki, wszystko dobrze u młodego Rośnie i ma się dobrze.Popej pisze:Filip, a jak tam dzieciaczek? zdrowy, uśmiechnięty?
Właśnie skompletowałem zestaw na remont całego przedniego zawieszenia Żeby był komfort i koniec pukania.
[ Dodano: 2016-06-11, 16:15 ]
W ostatnim czasie auto stało ok. 3 tyg. Zaczęło się od tego że pękł pasek PKA od alternatora ( winne kółko na alternatorze) I pasek ten wkręcił się w pompę wspomagania więc wywaliło na niej uszczelnienia
Chcąc ogarnąć tą usterkę zdecydowałem się na rozszerzenie naprawy i wyszło to tak:
- Wymiana łożysk w alternatorze (20zł) obudowa, wypiaskowana i wyszczotkowana + nowe kółko ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym VALEO
-pompa wspomagania używka
-regeneracja głowicy - zapasowa od AFN, deliktnie powiększone kanały i wygładzone
-nowe szklanki INA
-nowa pompa wody
-nowy rozrząd (Conti,INA)
-turbo gt1549s po regeneracji, na muszli gorącej A/R 35 po portingu.
-kolektor wydechowy bez wyjścia na EGR, po portingu.
Auto już jeździ i na razie ma się dobrze
[ Dodano: 2016-06-11, 16:23 ]
[ Dodano: 2016-06-11, 16:30 ]
[ Dodano: 2016-06-11, 16:49 ]
[ Dodano: 2016-07-09, 17:30 ]
Żeby nikt nie myślał że się lenię
Zrobiłem remont całego przedniego zawieszenia:
-Sanki w super stanie + tuleje MEYLE
-Wahacze w super stanie + tuleje MEYLE HD + Sworznie MEYLE
-MacPersony w b.dobrym stanie, sprężyny ori, amortyzatory KYB GAZOWE + łożyska na patencie kolegi z forum.
-Gumki stabilizatora MEYLE
-Łączniki stabilizatora RUVILLE
-końcówki drążków kier. MEYLE
-Poduszki skrzyni SWAG
-Przeguby zewnętrzne LPR i Ruville
-Skrzynia biegów GBQ (audi a4 b7 130KM)
-Uszczelniacz wału CORTECO
-sprzęgło przerobione przez KRZYSIEK1606 - 240mm + Tarcza kevlar
-Przewody paliwowe - TEKALAN, ( stare przewody już przerdzewiałe i lało się )
-Linki hamulca ręcznego
-Wymieniona uszczelka pod misą - w końcu jest sucho.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
I tu nie mam odpowiedzi na Twoje pytanie Bo nie działa mi prędkościomierz. Ale już się dowiedziałem że trzeba przełożyć impulsator ze starej skrzyni bo w tej GBQ nie ma, Przy okazji odkręcania półosi najprawdopodobniej będę musiał wymienić jeszcze przegub wewnętrzny bo przy prędkości >100km/h wpada w wibracje - co bardzo irytujeAdiGassler pisze:Jak jedziesz 100 km/h ile jest obrotów na 5 biegu?
Ale mogę Ci napisać że według tabeli GBQ ma identyczne przełożenia jak FHN Czyli przy 5biegu 2tys. - powinno być ok. 102-104km/h
Teraz szczególnie czuć że 4 i 5 bieg jest dłuższy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84,
Tylko ja nie mam ori. Hamulcow z tyłu a linki mialem ori
Jedna linka byla jeszcze w miare ale druga to w oplakanym stanie, przerdzewiala i jak zdjalem to woda z niej wyciekala Po wymianie hamuje lepiej ale sama dzwignia chodzi lekko a wczesniej od 1 zabka juz opor byl. I zimą to nie zaciski mi przylapywaly a właśnie linki, a szczególnie woda musiala zamarzac w linkach.
Przewod paliwowy tez mocno przegnity byl
Tylko ja nie mam ori. Hamulcow z tyłu a linki mialem ori
Jedna linka byla jeszcze w miare ale druga to w oplakanym stanie, przerdzewiala i jak zdjalem to woda z niej wyciekala Po wymianie hamuje lepiej ale sama dzwignia chodzi lekko a wczesniej od 1 zabka juz opor byl. I zimą to nie zaciski mi przylapywaly a właśnie linki, a szczególnie woda musiala zamarzac w linkach.
Przewod paliwowy tez mocno przegnity byl