Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 lut 2016, 10:27

Dzięki Brabus za info!
Znalazłem kolektor z rocznika 93 i nie ma wyjścia EGR.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 04 mar 2016, 19:18

Dziś zmieniłem zawór sterujący turbosprężarką ( pot. "gruszka") na taki z wersji aut TD - ( Zawór połączony jest bezpośrednio do zimnej muszli) - i tak właśnie połączyłem, pomijając zawór n75 ( jest wpięty w elektronikę ale nie steruje turbosprężarką)
Najpierw naciągnąłem sztangę i turbo biło ok. 1.1bar a później dużo mocniejszy naciąg zrobiłem to wyszło ok. 1.5bar (chwilowo 1.7bar) Na koniec ciut poluzowałem sztangę, jutro sprawdzę jakie ciśnienie będzie generować ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 04 mar 2016, 19:36

mam do tego cos co moze Cie zainteresowac, kiedys na szrocie wyprulem za flaszke:
Obrazek

ma regulacje i nie tylko sugeruje bo wiem jak dziala ale tez mialem w aucie zapiete

fabryczny blow-off zeby np pozbyc sie przeladowania, robilem logi ale nie umiem znalesc teraz tego, robi robote

jest taki tam program do robienia symulacji pneumatyki, probowlem zasymulowac taki przypadek (np turba rovera maja zawor DV) kiedy spust zapiac na zasilanie turbo zeby nie robic strat, odpada, mozna wysadzic turbo

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 04 mar 2016, 19:53

_Dave,

No ciekawe jak to dokładnie działa. Domyślam się. że ustawia się dane ciśnienie i powyżej zaczyna upuszczać.
Jak na razie 0.2bar przeładowania chwilowego - to dla mnie nie problem. Skoro w oryginale potrafi być 0.1bar więcej. A tu jak zaczyna ciśnienie narastać to ciężko momentalnie je wyhamować na zadane. Jutro mam trasę to obadam jak się sprawuje dzisiejsze rozwiązanie. Jest jeszcze opcja zapięcia MBC :-P

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 04 mar 2016, 20:00

zrob sobie logi, tzn na n75 i na obecnym rozwiazaniu, bedziesz widzial ktore roziwazanie szybciej "reaguje" zeby zbic

gdzie masz kruciec do mapsensora? im blizej turbiny tym predzej komp zbije ale z kolei twoj bajpas tez powininien szybko dzialac

u mnie ponoc 360nm jest a jak jeszcze tubo przeladowuje to jest masakra, dla tego unikam tego, tzn staram sie

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 04 mar 2016, 21:37

_Dave,

No, to prawda, jak za mocno się wkręca to na pół gazu gubi trakcję ( na mokrym :lol: ale to trochę uciążliwe :-P ) Ale nawet bez podłączania vaga widzę że jest dużo lepiej, wcześniej na podłączonym n75 potrafiło ciśnienie skoczyć do 1.8bar i co najdziwniejsze- większy jest overboost przy gazie wciśniętym na 3/4 niż na max :shock:
Tak jak dziś sprawdzałem to max but i mam 1.6bar w peaku a pozniej od razu 1.5bar.
Jak wciskam 3/4gazu to nawet wywala 1.7bar w peaku. Dla mnie to dziwne.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 04 mar 2016, 22:24

tak w ogole pare modow u ciebie powoduje ze tubo szybko wstaje - czas na korekte softu chyba :p

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 05 mar 2016, 10:40

Ja się na dieslach średnio znam,ale kolega wyżej może mieć rację wystroisz i będzie bajka <ok> <piwo>

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 03 kwie 2016, 09:53

Filip, a jak tam dzieciaczek? :D zdrowy, uśmiechnięty?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 09 lip 2016, 17:30

Popej pisze:Filip, a jak tam dzieciaczek? :D zdrowy, uśmiechnięty?
Dzięki, wszystko dobrze u młodego ;-) Rośnie i ma się dobrze.
Właśnie skompletowałem zestaw na remont całego przedniego zawieszenia ;-) Żeby był komfort i koniec pukania.

[ Dodano: 2016-06-11, 16:15 ]
W ostatnim czasie auto stało ok. 3 tyg. Zaczęło się od tego że pękł pasek PKA od alternatora ( winne kółko na alternatorze) I pasek ten wkręcił się w pompę wspomagania więc wywaliło na niej uszczelnienia :|
Chcąc ogarnąć tą usterkę zdecydowałem się na rozszerzenie naprawy i wyszło to tak:
- Wymiana łożysk w alternatorze (20zł) obudowa, wypiaskowana i wyszczotkowana oklasky + nowe kółko ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym VALEO
-pompa wspomagania używka
-regeneracja głowicy - zapasowa od AFN, deliktnie powiększone kanały i wygładzone
-nowe szklanki INA
-nowa pompa wody
-nowy rozrząd (Conti,INA)
-turbo gt1549s po regeneracji, na muszli gorącej A/R 35 po portingu.
-kolektor wydechowy bez wyjścia na EGR, po portingu.

Auto już jeździ i na razie ma się dobrze ;-)

[ Dodano: 2016-06-11, 16:23 ]
Obrazek



Obrazek





Obrazek

[ Dodano: 2016-06-11, 16:30 ]
Obrazek


Obrazek



Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 2016-06-11, 16:49 ]
Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2016-07-09, 17:30 ]
Żeby nikt nie myślał że się lenię paluszkiem_nono
Zrobiłem remont całego przedniego zawieszenia:
-Sanki w super stanie + tuleje MEYLE
-Wahacze w super stanie + tuleje MEYLE HD + Sworznie MEYLE
-MacPersony w b.dobrym stanie, sprężyny ori, amortyzatory KYB GAZOWE + łożyska na patencie kolegi z forum.
-Gumki stabilizatora MEYLE
-Łączniki stabilizatora RUVILLE
-końcówki drążków kier. MEYLE
-Poduszki skrzyni SWAG
-Przeguby zewnętrzne LPR i Ruville

-Skrzynia biegów GBQ (audi a4 b7 130KM)
-Uszczelniacz wału CORTECO
-sprzęgło przerobione przez KRZYSIEK1606 - 240mm + Tarcza kevlar oklasky
-Przewody paliwowe - TEKALAN, ( stare przewody już przerdzewiałe i lało się :| )
-Linki hamulca ręcznego ;-)
-Wymieniona uszczelka pod misą kwadr - w końcu jest sucho.

AdiGassler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
Lokalizacja: TKI

Post autor: AdiGassler » 09 lip 2016, 20:24

Jak jedziesz 100 km/h ile jest obrotów na 5 biegu?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 09 lip 2016, 22:12

AdiGassler pisze:Jak jedziesz 100 km/h ile jest obrotów na 5 biegu?
I tu nie mam odpowiedzi na Twoje pytanie :/ Bo nie działa mi prędkościomierz. Ale już się dowiedziałem że trzeba przełożyć impulsator ze starej skrzyni bo w tej GBQ nie ma, Przy okazji odkręcania półosi najprawdopodobniej będę musiał wymienić jeszcze przegub wewnętrzny bo przy prędkości >100km/h wpada w wibracje - co bardzo irytuje :|

Ale mogę Ci napisać że według tabeli GBQ ma identyczne przełożenia jak FHN :-) Czyli przy 5biegu 2tys. - powinno być ok. 102-104km/h
Teraz szczególnie czuć że 4 i 5 bieg jest dłuższy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 lip 2016, 13:09

Jak teraz ręczny działa po zmianie linek :?:

U mnie jeszcze ori siedzą , ale słabo ręczny działa , a 2 lata temu były robione.

Jutro zmieniam linki , a jak nie pomoże to zaciski.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 10 lip 2016, 16:13

Krzysiek 84,
Tylko ja nie mam ori. Hamulcow z tyłu ;-) a linki mialem ori :-P
Jedna linka byla jeszcze w miare ale druga to w oplakanym stanie, przerdzewiala i jak zdjalem to woda z niej wyciekala :-P Po wymianie hamuje lepiej ale sama dzwignia chodzi lekko a wczesniej od 1 zabka juz opor byl. I zimą to nie zaciski mi przylapywaly a właśnie linki, a szczególnie woda musiala zamarzac w linkach.
Przewod paliwowy tez mocno przegnity byl

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 11 lip 2016, 23:10

byś PD włożył a nie piłujesz 1Z :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl