Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 JN] Nie wkręca się na obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 lut 2016, 17:17

Więc nic więcej się z nią nie sprawdzi w ten sposób - musisz sprawdzić jej wydajność ma dawać ok 750cm3 paliwa w ciągu 30s

Tu masz opis jak to sprawdzić - wprawdzie tam jest głównie o mercedesie ale bardzo dużo o samym wtrysku:

http://pliki.w124.pl/Uklad%20wtryskowy% ... ostyka.pdf

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 08 mar 2016, 16:07

Ok, dzięki, poczytam, posprawdzam, jak będę wiedział coś więcej, to się odezwę :P

[ Dodano: 2016-03-08, 16:07 ]
Dobra, Pompa wygląda na sprawną, jednakże zauważyłem, że coś jest chyba nie tak z przewodami od podciśnienia, co sterują zapłonem itd, wygląda to tak :

Obrazek

Jak widać ktoś założył tutaj nieoryginalny wężyk (ten z niebieskim paskiem), jeden slot jest zaślepiony, a w miejscu zaznaczonym na żółto powinien być chyba jakiś zaworek zwrotny, jednakże go nie ma, podobnie jak podciśnienia w wężykach.

Tutaj rodzi się moje pytanie, co z tym fantem zrobić ??

Ostatnio doszły jeszcze takie objawy, jak wariujące wolne obroty, bardzo często gaśnie, przez pierwsze minuty a jak się nagrzeje, to dla odmiany na wolnych utrzymuje 1.5 - 2 tyś obrotów.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 08 mar 2016, 18:58

To co zaznaczyłeś na zdjęciu to odpowietrzenie silnika, w oryginale wygląda to trochę inaczej ale często ze starości pęka i ludzi właśnie tworzą takie rzeźby - sam mam podobnie to wykonane, tam nie ma być zadnego zaworku bo to nie jest od wyprzedzenia zapłonu.

A co do drugiego problemu to do sprawdzenia zawór powietrza dodatkowego - prawdopodobnie mocno zanieczyszczony, pomaga wymoczyć go przez cały dzień np. w benzynie ekstrakcyjnej. Jakie masz obroty na zimnym po odpaleniu?

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 09 mar 2016, 12:31

Zaraz po odpaleniu są bardzo wysokie przez chwile, a potem są dla odmiany za niskie, dzisiaj jak patrzyłem na ten zawór powietrza dodatkowego, to tam powinna być taka śrubka do regulacji :

Obrazek

A u mnie jej nie ma, odkręciła się chyba. Jakąś nakrętkę znajdę, ale jak to ma być ustawione ??

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 09 mar 2016, 13:36

Tak ma być śrubka, jak jej nie ma to pewnie ktoś ustawił stałe obroty bo pewnie zawór jest niesprawny. A ma być tak że na zimnym silniku ma być szczelina w tej zasuwie w środku tak aby obroty były wyższe a później ma się zamykać. Ustaw tak żeby była szczelina rozgrzej silnik, zgaś go i odepnij oba przewody gumowe od wtrysku i przyświeć jakoś latarka przez niego żeby zobaczyć czy szczelina się zamknęła czy dalej jest tak jak była. Ja to płukałem ostatnio przez kilka godzin i dużo syfu wypłynęło z tego zaworu.

Tu masz filmik jak to sprawdzić po zdemontowaniu z auta

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 25 mar 2016, 19:43

Ok, wolne obroty załatwione, problemem był zacięty aparat zapłonowy (ten dzynks od wyprzedzenia zapłonu) i mieszanka paliwa. Przestało gasnąć, obroty nie falują, ale cały czas są za wysokie. Tutaj rodzi się moje pytanie, jak mogę zmniejszyć obroty na biegu jałowym ??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 mar 2016, 19:48

misiek45, sprawdź zawór dodatkowego powietrza czy aby nie jest otwarty.

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 25 mar 2016, 20:15

Zawór dodatkowego powietrza jest w porządku, wyczyściłem go i usprawniłem, teraz chodzi bez najmniejszego zacięcia. Po nagrzaniu, jak się całkowicie zamknie, to dalej obroty są tak duże, że praktycznie można jeździć bez dodawania gazu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 mar 2016, 20:24

misiek45, czujnik temp ten od dołu sprawdź miernikiem może źle podaje - na forum są jego dane.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 mar 2016, 12:17

Może ktoś wcześniej podkręcił śrubkę przepustnicy po prostu jak gasł przez niesprawny aparat zapłonowy.

misiek45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2016, 19:52
Lokalizacja: Dębica

Post autor: misiek45 » 29 mar 2016, 18:18

O jaką dokładnie śrubkę ci chodzi, miałbyś może jakieś zdjęcie ?

[ Dodano: 2016-03-29, 18:18 ]
Już wiem, o jaką śrubkę chodziło, problem rozwiązany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl