Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Przerobienie z wtrysku wielopunktowego na jedno

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
damiann92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2012, 15:18

[B3 1.8 JN] Przerobienie z wtrysku wielopunktowego na jedno

Post autor: damiann92 » 09 mar 2016, 21:17

Witam poszukuje wiadomości i opini o przerobieniu wielopunktu, który cały czas szwankuje na jedno punkt lub gaźnik... Pytanie co lepsze, na co łatwiej przerobić żeby jakoś to jeździło??

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 09 mar 2016, 21:25

Co sie dzieje z wtryskiem? Może tylko kwestia podciśnień lub czujnika. W JN nie ma dużo czujników więc nie a za bardzo co sie psuć.

Awatar użytkownika
damiann92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2012, 15:18

Post autor: damiann92 » 09 mar 2016, 21:42

strzela, zacina się, już chyba za dużo poprzednich wlaścicieli w nim grzebało. jak coś czysta benzyna

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 09 mar 2016, 21:57

Na jednopunkta to na pewno kolektor z wtryskiem obudową filtra, zaślepić gniazda wtryskiwaczy w głowicy założyć mniej wydajną pompę od jednopunkta - 2bar zamiast 6,5, sterownik, aparat zapłonowy jest taki sam jak z wielopunkta i zamiast czujnika od wtryskiwacza rozruchowego potrzebny będzie od podgrzewania jeża w kolektorze.
W JN nie ma dużo czujników więc nie a za bardzo co sie psuć.
Teoretycznie wtrysk mechaniczny jest mniej zawodny od jednopunkta czy gaźnika to w praktyce to ilość el. które mogą się zepsuć i ich cena w stosunku do jednopunkta to spora różnica - na szybko - czujnik do wtryskiwacza rozruchowego - brak zamiennika cena ok 300zł, zawór powietrza dodatkowego - o ile ze szrotu nie będzie działał to nowy ok 350zł nowy wtryskiwacz- 150-200zł - jak zajechane to X4 pompa paliwa od 350. Mam porównanie bo miałem i jednopunkta i teraz mam wielopunkta i uważam że jest to najlepszy wtrysk w B3 ale dla kogoś kto go nie ogarnie to w przypadku awarii koszta mogą isć w tysiące jak się da to w ręce mechaników którzy nie mają pojęcia nawet jak to działa :-D No i jeżeli chodzi o osiągi to jednopunkt nie ma startu do KE-Jeta <ok>

Awatar użytkownika
damiann92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2012, 15:18

Post autor: damiann92 » 09 mar 2016, 22:04

też dodam że czujniki posprawdzane i wszystko z nimi ok tkaże w podciśnieiniu wszystkie przewody powymieniane na nowe

[ Dodano: 2016-03-09, 22:04 ]
ja też chce zmienić bo coś się w niej popsuło że prąd do pompki paliwa nie dochodzi i do wtrysku rozruchowego. Jest teraz zrobione na krótko tylko żeby można było odpalić i tyle. A szkoda mi samochodu i chce ją zrobić.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 09 mar 2016, 22:09

Bezpiecznik sprawdź i przekaźnik pompy paliwa. zsotaje tylko regulacja wtrysku jak masz miernik uniwersalny to możesz się wpiąć amperomierzem w zakresie 200mA i ustawić prą na nastawniku w granicach 10 mA. Po takim ustawieniu silniczek łądnie pracuje. Ważne jest też spoczynkowe ustawienie klapy.

Awatar użytkownika
damiann92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2012, 15:18

Post autor: damiann92 » 09 mar 2016, 22:21

właśnie wszystkie bezpieczniki dobre przekaźnik też. pompka podaje jak się przekaźnik złączy stykami albo na krótka jak da mu się prąd. przewody całe, sprawdzane niec nie poprzerywane

[ Dodano: 2016-03-09, 22:21 ]
mogło się ECU spalić albo moduł zapłonowy?? Dodam że iskra jest.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 09 mar 2016, 22:33

Przekaźnik pompy bierze napięcie po kluczyku czyli z kostki stacyjki. Sprawdź albo podmień na sprawną bo może tu jest przyczyna.

Awatar użytkownika
damiann92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2012, 15:18

Post autor: damiann92 » 09 mar 2016, 22:39

kostka też nowa tak ogólnie to druga cała nowa (używka ze szrotu)wiązka jest wsadzona. Dlatego już nie mam pomysłów co tu zrobić dalej żeby to normalnie było a nie jakieś obejścia z kablami

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 09 mar 2016, 23:10

Co sie działo ze stara, że nowa całą? Może coś nie podłączone.

Awatar użytkownika
damiann92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2012, 15:18

Post autor: damiann92 » 09 mar 2016, 23:38

ze starą to samo co z tą po wymianie silnika silnika z samochodu który jeździł. silnik został założony i to się zaczeło pierdaczyć wszystko jest podłączone tak jka powinno być. u elektryka stała półtora miesiąca i nic. według mnie spaliła sie jakaś pierdoła przez którą to nie chodzi

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 09 mar 2016, 23:50

Ze schematu który mam jasno wynika, zę przekaźnik pompy paliwa ma plus po stacyjce i on załącza cewkę i już idzie stały prąd do pompki przez bezpiecznik. Szukaj przyczyny tutaj. Albo coś nie tak w skrzynce bezpieczników.
Pamiętaj też, ze w JN pompka działa dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Ja ten silnik ogarnąłem prawie do perfekcji. Tylko, że dałem też nowe wtryskiwacze i jest spora różnica.
Pytanko jeszcze jaki masz przekaźnik z miejscem na bezpiecznik czy bez?

Awatar użytkownika
damiann92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2012, 15:18

Post autor: damiann92 » 13 mar 2016, 19:45

mam przekaźnik z miejscem na bezpiecznik

[ Dodano: 2016-03-13, 19:45 ]
sory że tyle nie pisałem ale troche zarobiony jestem

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 13 mar 2016, 19:51

U siebie mam przekaźnik zwykły bez miejsca na bezpiecznik ale kiedyś kupiłem dwa z miejscem na bezpiecznik, piny miały takie same chyba albo był jeden pin więcej nie pamiętam i po włożeniu ich na żadnym nie paliła. Włożyłem z powrotem stary i pali bez problemu więc tutaj może być problem bo w JN nie ma kodów błyskowych więc taki przekaźnik jest nie potrzebny.

Awatar użytkownika
damiann92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2012, 15:18

Post autor: damiann92 » 13 mar 2016, 20:01

też już przekładałem pare razy i nic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl