[B3 1.8 JN] Przerobienie z wtrysku wielopunktowego na jedno
[B3 1.8 JN] Przerobienie z wtrysku wielopunktowego na jedno
Witam poszukuje wiadomości i opini o przerobieniu wielopunktu, który cały czas szwankuje na jedno punkt lub gaźnik... Pytanie co lepsze, na co łatwiej przerobić żeby jakoś to jeździło??
Na jednopunkta to na pewno kolektor z wtryskiem obudową filtra, zaślepić gniazda wtryskiwaczy w głowicy założyć mniej wydajną pompę od jednopunkta - 2bar zamiast 6,5, sterownik, aparat zapłonowy jest taki sam jak z wielopunkta i zamiast czujnika od wtryskiwacza rozruchowego potrzebny będzie od podgrzewania jeża w kolektorze.
Teoretycznie wtrysk mechaniczny jest mniej zawodny od jednopunkta czy gaźnika to w praktyce to ilość el. które mogą się zepsuć i ich cena w stosunku do jednopunkta to spora różnica - na szybko - czujnik do wtryskiwacza rozruchowego - brak zamiennika cena ok 300zł, zawór powietrza dodatkowego - o ile ze szrotu nie będzie działał to nowy ok 350zł nowy wtryskiwacz- 150-200zł - jak zajechane to X4 pompa paliwa od 350. Mam porównanie bo miałem i jednopunkta i teraz mam wielopunkta i uważam że jest to najlepszy wtrysk w B3 ale dla kogoś kto go nie ogarnie to w przypadku awarii koszta mogą isć w tysiące jak się da to w ręce mechaników którzy nie mają pojęcia nawet jak to działa No i jeżeli chodzi o osiągi to jednopunkt nie ma startu do KE-Jeta <ok>W JN nie ma dużo czujników więc nie a za bardzo co sie psuć.
też dodam że czujniki posprawdzane i wszystko z nimi ok tkaże w podciśnieiniu wszystkie przewody powymieniane na nowe
[ Dodano: 2016-03-09, 22:04 ]
ja też chce zmienić bo coś się w niej popsuło że prąd do pompki paliwa nie dochodzi i do wtrysku rozruchowego. Jest teraz zrobione na krótko tylko żeby można było odpalić i tyle. A szkoda mi samochodu i chce ją zrobić.
[ Dodano: 2016-03-09, 22:04 ]
ja też chce zmienić bo coś się w niej popsuło że prąd do pompki paliwa nie dochodzi i do wtrysku rozruchowego. Jest teraz zrobione na krótko tylko żeby można było odpalić i tyle. A szkoda mi samochodu i chce ją zrobić.
Ze schematu który mam jasno wynika, zę przekaźnik pompy paliwa ma plus po stacyjce i on załącza cewkę i już idzie stały prąd do pompki przez bezpiecznik. Szukaj przyczyny tutaj. Albo coś nie tak w skrzynce bezpieczników.
Pamiętaj też, ze w JN pompka działa dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Ja ten silnik ogarnąłem prawie do perfekcji. Tylko, że dałem też nowe wtryskiwacze i jest spora różnica.
Pytanko jeszcze jaki masz przekaźnik z miejscem na bezpiecznik czy bez?
Pamiętaj też, ze w JN pompka działa dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Ja ten silnik ogarnąłem prawie do perfekcji. Tylko, że dałem też nowe wtryskiwacze i jest spora różnica.
Pytanko jeszcze jaki masz przekaźnik z miejscem na bezpiecznik czy bez?
U siebie mam przekaźnik zwykły bez miejsca na bezpiecznik ale kiedyś kupiłem dwa z miejscem na bezpiecznik, piny miały takie same chyba albo był jeden pin więcej nie pamiętam i po włożeniu ich na żadnym nie paliła. Włożyłem z powrotem stary i pali bez problemu więc tutaj może być problem bo w JN nie ma kodów błyskowych więc taki przekaźnik jest nie potrzebny.