Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[ALL]Swap napędu Quattro

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 27 sie 2015, 00:22

Ja u siebie pływak zostawiłem ori. Wymontowałem samą pompę i w jej miejsce zrobiłem smoka samoróbę (kwestia inwencji twórczej). Patent sprawdza się 3 rok tylko pamiętajcie żeby zastosować materiał odporny na ropę <ok> Co do wąskiego gardła to przecinamy jasny wkład z blaszką i wyrywamy na zewnątrz...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4794
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 sie 2015, 08:19

Któryś ze speców od diesli z forum polecał kiedyś aby dać pompkę 1,2 bara do pompy wtryskowej. Ponoć to dużo pomaga jej w pracy. Nawet w BMW TDS była pompka elektryczna do pompy wtryskowej. Więc można wykorzystać to że w zbiorniku jest koszyk na pompkę.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 27 sie 2015, 13:38

maciek889, ale ja 1Z się pozbyłem wkładam AWX PD więc muszę wpakować tam pompę od PD


Co do wlewu poradziłem sobie , wywaliłem to . Teraz muszę rozciąć ten od TDI i przełożyć ten plastik i będzie jak fabryka

resztę już ogarnąłem mocowania baku i osłon, części rozwierciłem z dawcy i przespawałem , tam gdzie miałem otwory montażowe bez gwintu to zleciłem tokarzowi zlecenie tulejek z kołnierzem musiałem trochę rozwiercić otwór i przyspawałem :-)

do mocowania sanek na tył zrobiłem takie coś z grubego płaskownika, muszę jeszcze obspawać nakrętkę samo zaciskową i pomalować żeby rdza tego nie zeżarła i wsunąć w podłużnicę .
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/bb6abd3a0479945a

Co do mocowania podpory mostu rozwierciłem z dawcy i muszę to przyspawać , do wycięcia jest mocowania wydechu (kawałek kątownika) jedynie co to po bokach są szczeliny ponieważ w quattro jest po całej długości takie coś . Ja zamierzam przyspawać samą podporę a do boków dorobić blachę żeby to wzmocnić i zlikwidować boczne otwory

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/60128b9b31f2849f
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/bc7eab08b3879fbd
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3ee1890e41308a71

dymek775
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:49

Post autor: dymek775 » 15 lis 2015, 10:24

A jak jest z przekładką quattro do b3? Coś trzeba przerabiać? Graty z b4 pasują?

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 15 lis 2015, 10:57

pisano o tym kilka stron wcześniej , quattro w b3 jest inne niż w b4 sedan/avant i co do przeszczepu quattro w b3 trzeba tam przerzucać podłogę prawie całą

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 11 mar 2016, 21:25

Panowie przewertowałem ten watek kilka razy a w poniedziałek jadę wyrywać graty z dawcy więc nie chcę czegoś zapomnieć zabrać więc uściślając muszę zabrać:
-oczywiście całe sanki zwrotnice, półośki (dyfer nie bo ma inne przełożenia)
- zbiornik i obejmy a które mocowania tego baku mam wyciąć ?
- rozwiercić mocowanie mostu
- mocowania podpory wału
- osłony termiczne
- wał ( bo skrzynia będzie 5 biegowa)
- wydech przynajmniej od środkowego do końca
- instalację blokady mostu
- nadkola
I czy o czymś zapomniałem ?
Skrzynia oczywiście będzie inna.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 12 mar 2016, 22:06

Mocowanie podpory wału radzę wyciąć i potem na spokojnie je rozwiercać w domu, obejmy baku weź wszystkie bo z tego co pamiętam to 2 są identyczne jak w ośce ale wybierzesz sobie lepsze wtedy. Po za tym układ hamulcowy jeżeli chcesz mieć tak jak w quattro ori na 1 przewodzie tył (pompa, wiązka, przewody) Inaczej nie będzie automatycznego ABS AUS (chyba, że dasz przekaźnik ten z wbudowanym bezpiecznikiem) poza tym wszystko chyba <ok> A nie lepiej już dać skrzynie 6g? Gwarantuje, że warto.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 13 mar 2016, 11:18

Z tymi hamulcami to nic nie będę ruszał mam ABS i EDS i tylko wywalę korektor siły hamowania (bo i tak nie działa cały czas daje tak samo jak przód) zda to egzamin :?:
A co do skrzyni 6G to latałem 2 lata w c5 na skrzyni DQT i z moich spostrzeżeń ta skrzynia ma bardzo krótką jedynkę a 6 to najlepiej było wbijać około 140km/h
I jak polatam żony a4 AFN + DGW to jakoś tak mi to odpowiada moc i te przełożenia
Ale najgłówniejszą przeszkoda jak dla mnie jest że ta skrzynia potrzebuje więcej mocy silnika niż generuje zwykły 1Z <ok>
A po za tym dorwałem już dyfer CAV <ok>
A mocowania tych dodatkowych opasek baka to są już przygotowane czy trzeba coś dorabiać czy brać z dawcy :?:
darek90 dzięki wielkie za odp.

dartweider

Post autor: dartweider » 13 mar 2016, 16:40

DYZIO pisze:A mocowania tych dodatkowych opasek baka to są już przygotowane czy trzeba coś dorabiać czy brać z dawcy
podpory środkowej baku są 3 gwinty z 4 w miejscu jednej jest gumowa zaślepka wychodząca pod kanapą ja dałem dużą podkładkę i zrobiłem dziurkę w tej gumce i się trzyma. Wiem jeszcze że w przedniej prawej jest jedna dziurka z gwintem po odkręceniu linki ręcznego drugiej nie ma i trzeba wiercić na wylot. Moim zdaniem te dwie podpory baku czy jak kto woli opaski wystarcza w zupełności bo bak daleko nie poleci a do pokonania ma jeszcze dyfer i sanki:-) Zakładanie baku to dobra gimnastyka jak nie masz podnośnika czy kanału :mrgreen: aha i nie zapomnij odkręcić uchwytu czujnika absz prawej strony bo będziesz bardzo przeklinał później swoje niedopatrzenie :-D

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 13 mar 2016, 18:11

Są wszystkie otwory zaślepione niektóre rozwierciłem z dawcy np to pod kanapą a reszta to otwory bez gwintów więc zleciłem tokarzowi żeby zrobił tuleje do tych otworów z kołnierzem i obspawałem
Ps. Pamiętasz dyzio jeszcze o tej ori gaśnicę z uchwytem co miałeś mi wysłać rok temu :mrgreen:

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 13 mar 2016, 22:10

dartweider pisze:aha i nie zapomnij odkręcić uchwytu czujnika absz prawej strony bo będziesz bardzo przeklinał później swoje niedopatrzenie :-D
A gdzie to jest :?: jak to wygląda :?:
wujo1 pisze: Ps. Pamiętasz dyzio jeszcze o tej ori gaśnicę z uchwytem co miałeś mi wysłać rok temu :mrgreen:
Pamiętam nawet leży zapakowane dla ciebie Wyślij na PW jeszcze raz dane do wysyłki <ok>

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 13 mar 2016, 22:47

Pewnie, skoro pasuje Ci piątka to czemu nie <ok> Ja latam dużo tras i 6g jest dla mnie zbawieniem:) Mam skrzynie CYT i dyfer z A80 2,6 37/9 i powiem Ci, że pierwsze 5 biegów to tak jakby w piątce, a tylko nadbieg robi robotę <ok> Spalanie ma tak 6 - 6,5 ale na wirusie i cięższej nodze... w planach 16bit, a tak turbo T2, kat off, słupek i wtryski AFN, przelot( dolot ori tylko kolektor inny) i idzie fajnie :mrgreen: Hamulce mam wentyle 280 na przód, ori ABS i bezpośrednio tył... ABS i słabe heble z tyłu i jest ok ;-)

Awatar użytkownika
MetfaN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 05 gru 2009, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MetfaN » 14 sty 2017, 00:39

Przeczytałem temat i w sedanie/avancie b4 da się ogarnąć zmianę napędu. A jak wygląda w kwestii coupe b4? Też graty podejdą z sedana/avanta?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4794
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 sty 2017, 09:47

O ile dobrze mi wiadomo to w coupe nie ma tak łatwo bo podłoga quattro i ośka się różnią.

dartweider

Post autor: dartweider » 14 sty 2017, 10:50

Nie tylko podloga sam wozek jest inny i elementy zawieszenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl