Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 22 lut 2015, 12:45

PieterB pisze:
majkel1987 pisze:Powie mi ktoś coś o stukowym?
w ABT tego nie masz, więc się tym nie przejmuj <ok>
Kolega pyta o spalanie stukowea nie czujnik spalania stukowego. Spalanie stukowenie bede wyjasnial -odsylam do wikipedii, ale faktycznie wysoki bieg niskie obroty czytaj duz obciazenie i pojawia sie takie dwonienie, trzaski w wydechu. Ogolnie mocnie nie zdrowe. Tyle ze w seryjnym ABT chyba tego nawet nie uslyszysz chyba ze zatankujesz gnojozwke. Ja mialem kat wyprzedzenia nawet na 20 st. Ustawiony i nie stukalo tylko silnik stracil sprawnosc. Ale to bylo na gazie. Nie szedl normalnie jak trzeba. Natomiast jak go doprezylem to 4 st. Za duzo i juz zaczynal dzwonic. Czujnik spalania stukowego jest od tego aby wlasnie kat zaplon opuznic jak pojawia sie stuk, ale w praktyce lepiej zeby nie mia co robic bo nawet jak wylapie to i tak to chwile trwa a kat przy tym cofa dosc znacznie wiec i samochod mula lapie.

Teoria a praktyka to zawsze dwie rozne rzeczy

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 22 lut 2015, 15:10

No nie mam żadnych objawów tego typu. Pytałem właśnie o efekty spalania stukowego. Z tego co doczytałem to nie mam tego czujnika, sprawdzałem z ciekawości ale też go nie widziałem na silniku.
Dzięki kolegom za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lut 2015, 15:22

marszall pisze:PieterB napisał/a:
majkel1987 napisał/a:
Powie mi ktoś coś o stukowym?
w ABT tego nie masz, więc się tym nie przejmuj
a to źle zrozumiałem :oops:

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 22 lut 2015, 15:33

a to źle zrozumiałem :oops:
Nie ma sprawy :)

kermittbg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 mar 2016, 09:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kermittbg » 15 mar 2016, 10:18

Podpinam się pod temat z zapłonem bo tylko to zostało mi do sprawdzenia, problem z falującymi obrotami (dokładnie wchodzi na obroty przy zapalaniu i faluje przy odpuszczaniu gazu np. przy zmianie biegów )
Wykonane zabiegi: Głowica wraz z uszczelką i zaworami zrobiona, sprawdzone i wymienione wężyki od podciśnienia, wymieniona podstawa (gumowa) wtrysku, wymieniona obudowa filtra powietrza (było jakieś mikro pęknięcie), nowy silniczek krokowy, sprawdzona sonda i czujniki temperatury popularnie nazywane "niebieski" i "szary", sprawdzony czujnik Halla (diodą - wyczytane na forum)
Po podpięciu do Polski-Vag brak błędów (oprócz Halla gdy silnik nie działa - Prawidłowe zachowanie)

A teraz do rzeczy na zrzucie ekranu (dołączony do posta) widać że "wyliczony kąt wyprzedzenia zapłonu przed GMP " ma wartość przy 2300 obr ok 20 stopni pytanie czy jest to prawidłowe wskazanie ? Pytam bo też wyczytałem teorie o 21 stopniach i teraz już sam się zgubiłem czy ma to być 6 czy 21 ?!

Następnie od razu zadam pytanie czy nie mając lampy strobo mogę zablokować kompa Vag-iem i podglądając tą wartość przestawić (kręcąc aparatem) do 6 stopni przy 2250 obr/min ?

Jeżeli zadaję głupie pytania to proszę o wyrozumiałość ale mechanicy wymienili mi już połowę auta i dalej problem nie ustał wiec się sam za to biorę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2016, 12:21

kermittbg, dwi sprawy
po 1 wywal ten program i zainstaluj normalnego vag coma 311.2 bo ten pokazuje zwykle same głupoty

po 2
kermittbg pisze:czy nie mając lampy strobo mogę zablokować kompa Vag-iem i podglądając tą wartość przestawić (kręcąc aparatem) do 6 stopni przy 2250 obr/min ?
nie, nie znam dobrze abt ale normalnie gdy sterownik jest zablokowany pojawia się tam wartość 000000 lub --------
A poza tym ustawieni zapłonu w ABT to pryszcz a jeśli żaden z mechaników nie umie pożycz lampę i zrób to sam <ok>
Ostatnio zmieniony 15 mar 2016, 12:30 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

kermittbg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 mar 2016, 09:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kermittbg » 15 mar 2016, 12:29

Ok. Zainstaluję VAG COM i dam znać co i jak. Też się obawiałem że przy wyłączonym sterowniku będzie problem z podglądem wartości w czasie rzeczywistym.
Zawsze można przestawić na wyłączonym sterowniku a potem sprawdzić i tak aż do skutku...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2016, 12:32

kermittbg pisze:Też się obawiałem że przy wyłączonym sterowniku będzie problem z podglądem wartości w czasie rzeczywistym.
źle kombinujesz ;-) , sterownik nie jest wyłączony tylko zablokowany a to spora różnica.
O ile blokowanie w ABT ma sens jedni; piszą że tak inni że nie, ja nie próbowałem więc w tej kwestii się nie wypowiem.

kermittbg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 mar 2016, 09:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kermittbg » 15 mar 2016, 13:17

Ok. Zwracam honor ... myślałem o tym samy ale źle to napisałem zamiast słowa wyłączony ma być ZABLOKOWANY :)

Na którym kanale pomiarowym jest wskazanie kąta wyprzedzenia zapłonu w VAG COM ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2016, 13:34

kermittbg pisze:Na którym kanale pomiarowym jest wskazanie kąta wyprzedzenia zapłonu w VAG COM ?
wszystko zależy od rocznika auta i wersji softu ale na pewno znajdziesz bez większych problemów - to jest prosty program i obsługuje się go niemal intuicyjnie mimo że po anielsku

kermittbg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 mar 2016, 09:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kermittbg » 15 mar 2016, 21:53

Chyba się jednak skończy na lampie strobo ....

Znalazłem kilka wersji Vag-Coma 311.2 ale nie ruszał pod moim XP wiec dopadłem 409.1 full opcje i wystąpił problem z połączeniem z samochodem (interface Viaken KKL USB "niebieski") z interfejsem się łączy o czy świadczy komunikat.

Znalazłem na forum wiadomości o wpisaniu wartości w pole "Start Baud" zamiast 0 wpisałem 240 i 255 nic to nie pomogło, może jeszcze jakaś inna konfiguracja wchodzi w rachubę.

Zaznaczam że interface jest dobry ponieważ przez Polski Vag 4.9 łączy się bez problemu.

Screen z Vag-Com

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 mar 2016, 22:36

kermittbg pisze:Następnie od razu zadam pytanie czy nie mając lampy strobo mogę zablokować kompa Vag-iem i podglądając tą wartość przestawić (kręcąc aparatem) do 6 stopni przy 2250 obr/min ?
Nie
A teraz do rzeczy na zrzucie ekranu (dołączony do posta) widać że "wyliczony kąt wyprzedzenia zapłonu przed GMP " ma wartość przy 2300 obr ok 20 stopni pytanie czy jest to prawidłowe wskazanie ? Pytam bo też wyczytałem teorie o 21 stopniach i teraz już sam się zgubiłem czy ma to być 6 czy 21 ?!
Nie to jest wliczone zależne od wielu czynników i nie wszędzie jest tak samo. Bo nie znajdziesz 100% takiego samego TPS takiego samego wtrysku i takiego samego silnika. Zawsze są tolerancje błędu
kermittbg pisze:Chyba się jednak skończy na lampie strobo ....
.

Bo innej możliwości nie ma.

kermittbg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 mar 2016, 09:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kermittbg » 15 mar 2016, 22:47

Nie to jest wliczone zależne od wielu czynników i nie wszędzie jest tak samo. Bo nie znajdziesz 100% takiego samego TPS takiego samego wtrysku i takiego samego silnika. Zawsze są tolerancje błędu
Mimo wszytko to chyba i tak za duża ta tolerancja, postaram się juto sprawdzić temat lampą i wtedy porównam z obecnymi wskazaniami

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 mar 2016, 23:05

postaram się juto sprawdzić temat lampą i wtedy porównam z obecnymi wskazaniami
To jest wartość wyuczona i zmiana zapłonu tego nie zmieni. Dopiero jak pojeździsz z 200-300km.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2016, 15:48

kermittbg pisze:Znalazłem na forum wiadomości o wpisaniu wartości w pole "Start Baud" zamiast 0 wpisałem 240 i 255 nic to nie pomogło, może jeszcze jakaś inna konfiguracja wchodzi w rachubę.
tu nic nie trzeba zmieniać, ma być 0, może masz porty źle poustawiane :?:

A w abt zapłon ustawiasz na wolnych obrotach :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl