Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 19 mar 2016, 11:20

czerw, Ostatnio zamowilem sprzeglo wzmacniane 240mm + tarcza obita kevlarem ( pod ori skrzynie i rozrusznik ma być) ma przenosić ponad 500Nm. Chcę żeby było z zapasem a i tak będę zmieniał skrzynie więc przy okazji wszystko się zrobi.

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 19 mar 2016, 13:33

seryjne sprzegło z 1z przenosi spokojnie 360nm , niewiem po co w aucie ktore ma tam 150-170koni robic wiekszy niuton(chyba tylko po to żeby sie nim pochwalić) skoro bedzie mocno spadał wraz z obrotami , a wiadomo że podczas przyśpieszania uzywamy wyższych obrotów niż te w ktorym ten moment jest.
Lepiej zrobić płaskie 350niutków bez koksowania żeby auto nie traciło trakcji ;-) może nie bedzie takiego kopa w plecy , ale moc bedzie rozwijana łagodnie co pozytywnie wpłynie na stan silnika , ja jak bede jechał na soft po świetach własnie taki sobie zażyczę .

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 19 mar 2016, 14:39

Skrzynia FHN pasuje bez przerobek.. jedynie pod lapy trzeba podlozyc podkladki.. seryjne sprzeglo moze i zniesie te 350Nm na krotkiej ori skrzyni ale wez pod uwage ze c4 sporo wazy 1,5t plus a skrzyni FHN malo ze wszystkie przelozenia sa dluzsze to jeszcze glowne tez jest dluzsze wiec sprzeglo ma co robic

krzysiek16.89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2016, 08:41
Lokalizacja: ZSZ

Post autor: krzysiek16.89 » 20 mar 2016, 09:02

Witam panowie ,czy turbo GT15 z opla vectry C i pochodnych będzie równie dobre co gt1549s? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 mar 2016, 13:38

krzysiek16.89 pisze:Witam panowie ,czy turbo GT15 z opla vectry C i pochodnych będzie równie dobre co gt1549s? Pozdrawiam
Bardzo nie sprecyzowane pytania. To tak jakbyś zapytal czy turbo z 1.9tdi jest równie dobre co gt1549??
Turbsprezarek w 1.9było dużo i podobnie w oplu też są różne. Gt15 może mieć koło kompresji 33/44 34,7/49 lub 36,4/49 - pomiędzy pierwszym a ostatnim jest jak widzisz spora różnica.

krzysiek16.89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2016, 08:41
Lokalizacja: ZSZ

Post autor: krzysiek16.89 » 20 mar 2016, 13:55

brabus124 pisze: Gt15 może mieć koło kompresji 33/44 34,7/49 lub 36,4/49
Gdybym to wiedział to bym nie pytał..po za czyszczeniem geometrii w VNT bardziej się nie zagłębiałem w budowę turbin. Oznaczenia o których mówisz są nadrukowane na turbie?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 mar 2016, 17:40

krzysiek16.89 pisze:
brabus124 pisze: Gt15 może mieć koło kompresji 33/44 34,7/49 lub 36,4/49
Gdybym to wiedział to bym nie pytał..po za czyszczeniem geometrii w VNT bardziej się nie zagłębiałem w budowę turbin. Oznaczenia o których mówisz są nadrukowane na turbie?
Właśnie nie zawsze są nadrukowane. Np. na ori turbosprezarce w 1z jest "t15" gdzie modelowo jest to gt1544s, na niektórych pisze gt15 a są to gt1544s lub czasem gt1549s

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 20 mar 2016, 18:53

krzysiek16.89 pisze:
brabus124 pisze: Gt15 może mieć koło kompresji 33/44 34,7/49 lub 36,4/49
Gdybym to wiedział to bym nie pytał..po za czyszczeniem geometrii w VNT bardziej się nie zagłębiałem w budowę turbin. Oznaczenia o których mówisz są nadrukowane na turbie?
na rdzeniu byc morze 6cio cyfrowy numer garrett'a - po nim moze da sie cos powiedziec

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 mar 2016, 20:00

_Dave pisze:
krzysiek16.89 pisze:
brabus124 pisze: Gt15 może mieć koło kompresji 33/44 34,7/49 lub 36,4/49
Gdybym to wiedział to bym nie pytał..po za czyszczeniem geometrii w VNT bardziej się nie zagłębiałem w budowę turbin. Oznaczenia o których mówisz są nadrukowane na turbie?
na rdzeniu byc morze 6cio cyfrowy numer garrett'a - po nim moze da sie cos powiedziec
Dokładnie. Ten nr. wpisujesz w katalog i wszystko jest opisane- i model i rozmiary wirników itp.
454082-0001 - Turbosprężarka z 1z (audi 80) w golfie 3 już będzie 454083

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 17 kwie 2016, 22:17

GT1549s versions barburs na tym sprzecie co podpisane na dole :) wiem wiem juz z Muniorem ustalilismy paliwo troche nie domaga :P

http://vaglog.pl/log_258851.html
http://vaglog.pl/log_258852.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 kwie 2016, 22:33

rodzynek87 pisze:wiem wiem juz z Muniorem ustalilismy paliwo troche nie domaga :P
Jakie paliwo :?: :shock: dynamiczny kąt trochę nie daje rady
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 22:35 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 17 kwie 2016, 22:34

Ale to wina paliwa :P czy sie myle :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 kwie 2016, 22:38

rodzynek87 pisze:Ale to wina paliwa :P czy sie myle
Gdzie paliwa :?: :shock: ...niedomaga to cisnienie wewnetrzne w pompie i dlatego nie daje rady kąta przestawić ...winne albo zapchane sitko na n108 ,albo zaworek na nastawniku ,albo trzeba podbić cisnienie wewnętrze pompy ,zakłądając zaworek np.z pompy AFN...czasem też pompka wstępna jest zuzyta ,ale to raczej ostatnia przyczyna jak nic z wczesniejszych rzeczy nie pomoże
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 22:41 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 17 kwie 2016, 22:39

E to chyba mam lepsze rozwiązanie trzeba założyć pompe od Ciebie <ok>

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 18 kwie 2016, 14:01

słabo wstaje CI to turbo , ogarnij to i zrob logi ale loguj pojedynczo grupy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl