[inne] regulator napięcia objawy
[B3 2.0 6A] Problem z ładowaniem
Mam problem gdyż zniknęło wzbudzenie i kontrolka akumulatora na liczniku, sprawdziłem diodę i podłączenia , dioda pojawia się po podłączeniu wzbudzenia do masy i tej blaszki przy regulatorze napięcia do masy.
Gdy podłączam regulator, wtedy kontrolka znika , zmieniałem już regulator na nowym tak samo jest.
Gdy podłączam regulator, wtedy kontrolka znika , zmieniałem już regulator na nowym tak samo jest.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[inne] regulator napięcia objawy
Cześć. Panowie sprawa dotyczy alternatora w punciaku żony. Zostawiła wyłączone radio i padł akumulator. Odpaliłem, sprawdzam ładowanie a tam 13,70V na wolnych ale przy wyłączonych odbiornikach. Po włączeniu świateł, nawiewu, radia spada do 13- 13,10V także kiepsko. Po dodaniu gazu prawie nic się nie podnosi.Zastanawiam się teraz czy winny może być regulator napięcia czy może coś innego. W tym modelu regulator jest razem ze szczątkami ale szkoda trochę wydać 40zł gdyby to nie było to. Jakieś sugestie?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tutaj żadnego mrugania nie ma tylko ładowanie spada poniżej normy. Chyba zaryzykuję te 4 dychy i kupie regulator. W punciaku te alternatory to w ogóle porażka. Są ulokowane w takim miejscu że woda z drogi chlapie na niego. wystarczy większa kałuża i altek zalany i przez to najczęściej pęka obudowa... Porażka ale co można się podziewać po fiacie
Kolego trzeba najpierw coś wiedzieć nim się coś powie. Regulator może paść na dwa sposoby. Może dawać za mało A może dawać i za dużo prądu. Skoro jest ze szczotkami to jest jeszcze jedna możliwość uszkodzenia. Koniec szczotek ale w ten czas nie ma ładowania. Natomiast padniety mostek diodowy to skoki napięcia ponieważ prąd jest słabo wyprostowany. Kolego hudy jak już rozłożysz alternator to sprawdź stan pierścieni slizgowych.Conectic pisze:Gdyby regulator padł, to by nic nie było, a mówisz, że 13 z hakiem ma, więc bardzo możliwe że którąś diodę szlag trafił
Trzeba będzie posprawdzać, bo faktycznie po co iść w koszta.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Wszystko się wyjaśniło. Człowiek nie pomyśli od razu tylko ze wszystkim leci na forum Przed rozebraniem alternatora sprawdziłem jeszcze raz ładowanie na akumulatorze i było 13,1V przy włączonych wszystkich odbiornikach. Pomyślałem jeszcze by sprawdzić ładowanie na alternatorze. Plus z altka i masa z aku i ładowanie 13,90V To już byłem w domu. Przeczyściłem wszystkie styki ale to nic nie dało więc puściłem dodatkowy kabel z alternatora do plusa akumulatora i ładowanie wróciło. Teraz przy włączonych wszystkich odbiornikach spada max do 13,7V
Całe szczęście że można zwrócić ten regulator do sklepu
Całe szczęście że można zwrócić ten regulator do sklepu
[B4 2.3 NG] Zanik ładowania...
Witajcie! Mam taki problem w Audi cabrio 2.3 NG zgubiłem ładowanie, po prostu zanikło przestał ładować alternator - kontrolka od akumulatora się nie świeciła nic... wskazówka spadała spadała aku zdechł, trudno myślałem, że to alternator bo był regenerowany za małą kwotę to może chińskie bebechy i padł no więc kupiłem i założyłem drugi alternator ori - pochodziło pochodziło ładował nie przejechałem nawet pół miasta i znowu brak ładowania...
Wytłumaczy mi ktoś o co chodzi w czym tkwi problem ?
Wytłumaczy mi ktoś o co chodzi w czym tkwi problem ?
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 19:28 przez Pietraso, łącznie zmieniany 1 raz.