Audi A2 1.4 TDI ATL 90KM, traktorek. TT'tkowo.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Audi A2 1.4 TDI ATL 90KM, traktorek. TT'tkowo.
Historia z moim poprzednim zetorkiem (Audi A4 1.9 TDI 1Z 90KM @ 133KM + skrzynia 6g) się zakończyła, pora rozpocząć coś nowego.
Tym razem przesiadłem się z Zetorka na (dosłownie) Traktorka. Audi A2, poliftowe, rocznik 2004, silnik 1.4 TDI o mocy 90KM. W porównaniu do wersji 75KM obecny silnik jest odprężony, ma mocniejsze pompki, VNT, dwumasa i wiele innych usprawnień. Wbrew obiegowym opiniom silnik nie jest jakoś przesadnie głośny a zawieszenie jest, jak to Trepkowa powiedziała: "miodzio"! Lekko twarde aby samochód pewnie się na zakrętach trzymał i odpowiednio miękkie aby nie czuć, że po studzience się przejeżdża
Samochód sprowadzony z Belgii, od kobiety która była jego jedynym właścicielem. Utrzymany należycie, w czystości i porządku. Przejechane 173 tys km i jest to przebieg jak najbardziej prawdziwy. Wszystkie dokumenty, łącznie z instrukcjami do radia. Koło zapasowe nigdy nie używane. Lakier ori, szyba przednia wymianiana oraz prawy reflektor (na ori z 2011r). Reszta ori.
Kilka zdjęć:
Środek bez przetarć, zadrapań, uszkodzeń. Nie palone. Normalnie super
Z wyposażenia to standard:
- alufelgii
- 4 x airbag
- climatronik
- ESP, ASR itp
- tarcze z tyłu, z przodu wentylowane
Co do planów to wielkich zmian nie będzie. Ot kilka chromów z pakietu S-Line, tempomat. Może FIS... Kiedyś wygłuszę drzwi, podłogę, trafi lepsze audio. Może jakiś program na 110KM. No i aluski 16/17 cali na lato, obecne zostają na zimę.
Pierwszym modem jaki zrobiłem to rączki szyb tylnich z A4 B5 bo mają chrom. Kolejnym będzie gałka S-Line.
[ Dodano: 2015-02-25, 18:21 ]
Nadrabiam zaleglości:
- zdjęcie prezentu jaki dostałem od dziewczyny na urodziny czyli gałka S-LINE:
- tort jaki przygotowała moja dziewczyna dla mnie:
- wymieniłem również wszystkie filtry oraz olej w samochodzie na Motula Specifica (oczywiście Trepkowa również mi bardzo pomagała i sama wymieniła filtr kabinowy), co ciekawe wszystkie stare filtry miały znaczki OOOO a ich data produkcji pokrywała się z zapisami z książki serwisowej co do ich wymiany
Samochód od razu odżył, muszę go jeszcze przetestować ale spalanie też spadło.
[ Dodano: 2015-02-25, 18:22 ]
Z Trepkową wzieliśmy się za wymianę rozrządu w A2.
Rozrząd, pompa wody, czujnik temperatury, termostat. Wszystko ori
Podczas wymiany rozrządu było kilka chwil zwątpienia:
Kilka chwil podekscytowania:
Nawet moja dziewczyna szukała swoich sił głęboko w dole, mówiąc ja pier
Choć roboty było nie mało, wkońcu się udało
Oczywiście nie obeszło się bez problemów: spaliłem wczoraj bagnet oleju! Kabel od alternatora opadł mi w okolice miejsca gdzie bagnet wchodzi do silnika i mocno zaiskrzyło. Później jak sprawdzałem stan oleju to końcówka bagnetu była przypalona. Chwyciłem w palce i "trach", pękło.
Po odpaleniu był błąd i świeciła się kontrolka na liczniku, silnik trząsł się niczym galareta, korekcję skakały po -3/+3. Wykasowałem błąd, praca dalej była nieprawidłowa, zgasiłem i odpaliłem (jak na programistę przystało) i wszystko do normy wróciło.
Synchronizacja, z tego co logowałem, wynosi ok +0.6 w czwartej grupie. Silnik pracuje cicho, wczoraj jadąc 120-130km/h nie słyszałem pracy silnika tylko szum opływającego powietrza (a nawet Trepkową, która mówiła szeptem do mnie!).
Tym razem przesiadłem się z Zetorka na (dosłownie) Traktorka. Audi A2, poliftowe, rocznik 2004, silnik 1.4 TDI o mocy 90KM. W porównaniu do wersji 75KM obecny silnik jest odprężony, ma mocniejsze pompki, VNT, dwumasa i wiele innych usprawnień. Wbrew obiegowym opiniom silnik nie jest jakoś przesadnie głośny a zawieszenie jest, jak to Trepkowa powiedziała: "miodzio"! Lekko twarde aby samochód pewnie się na zakrętach trzymał i odpowiednio miękkie aby nie czuć, że po studzience się przejeżdża
Samochód sprowadzony z Belgii, od kobiety która była jego jedynym właścicielem. Utrzymany należycie, w czystości i porządku. Przejechane 173 tys km i jest to przebieg jak najbardziej prawdziwy. Wszystkie dokumenty, łącznie z instrukcjami do radia. Koło zapasowe nigdy nie używane. Lakier ori, szyba przednia wymianiana oraz prawy reflektor (na ori z 2011r). Reszta ori.
Kilka zdjęć:
Środek bez przetarć, zadrapań, uszkodzeń. Nie palone. Normalnie super
Z wyposażenia to standard:
- alufelgii
- 4 x airbag
- climatronik
- ESP, ASR itp
- tarcze z tyłu, z przodu wentylowane
Co do planów to wielkich zmian nie będzie. Ot kilka chromów z pakietu S-Line, tempomat. Może FIS... Kiedyś wygłuszę drzwi, podłogę, trafi lepsze audio. Może jakiś program na 110KM. No i aluski 16/17 cali na lato, obecne zostają na zimę.
Pierwszym modem jaki zrobiłem to rączki szyb tylnich z A4 B5 bo mają chrom. Kolejnym będzie gałka S-Line.
[ Dodano: 2015-02-25, 18:21 ]
Nadrabiam zaleglości:
- zdjęcie prezentu jaki dostałem od dziewczyny na urodziny czyli gałka S-LINE:
- tort jaki przygotowała moja dziewczyna dla mnie:
- wymieniłem również wszystkie filtry oraz olej w samochodzie na Motula Specifica (oczywiście Trepkowa również mi bardzo pomagała i sama wymieniła filtr kabinowy), co ciekawe wszystkie stare filtry miały znaczki OOOO a ich data produkcji pokrywała się z zapisami z książki serwisowej co do ich wymiany
Samochód od razu odżył, muszę go jeszcze przetestować ale spalanie też spadło.
[ Dodano: 2015-02-25, 18:22 ]
Z Trepkową wzieliśmy się za wymianę rozrządu w A2.
Rozrząd, pompa wody, czujnik temperatury, termostat. Wszystko ori
Podczas wymiany rozrządu było kilka chwil zwątpienia:
Kilka chwil podekscytowania:
Nawet moja dziewczyna szukała swoich sił głęboko w dole, mówiąc ja pier
Choć roboty było nie mało, wkońcu się udało
Oczywiście nie obeszło się bez problemów: spaliłem wczoraj bagnet oleju! Kabel od alternatora opadł mi w okolice miejsca gdzie bagnet wchodzi do silnika i mocno zaiskrzyło. Później jak sprawdzałem stan oleju to końcówka bagnetu była przypalona. Chwyciłem w palce i "trach", pękło.
Po odpaleniu był błąd i świeciła się kontrolka na liczniku, silnik trząsł się niczym galareta, korekcję skakały po -3/+3. Wykasowałem błąd, praca dalej była nieprawidłowa, zgasiłem i odpaliłem (jak na programistę przystało) i wszystko do normy wróciło.
Synchronizacja, z tego co logowałem, wynosi ok +0.6 w czwartej grupie. Silnik pracuje cicho, wczoraj jadąc 120-130km/h nie słyszałem pracy silnika tylko szum opływającego powietrza (a nawet Trepkową, która mówiła szeptem do mnie!).
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2015, 13:16 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Głównie jezdze po mieście wiec decyzja jak najbardziej słuszna była ale w planach mam kupno drugiego samochodu za pare lat. Myślę o a6/a8 w duzej benzynie, samochód głównie do zabawy i spiradycznego jeżdżenia by był. Do tłuczenia właśnie ta a2'ka będzie. Cóż chcieć więcej? Od kobiety, bez przygód, serwisowana do końca w ASO z prawdziwym przebiegiem 172 tys km.
[ Dodano: 2015-03-15, 20:14 ]
Nowe radyjko, Sony MEX-1HD z wbudowanym dyskiem twardym.
[ Dodano: 2015-03-15, 20:14 ]
Nowe radyjko, Sony MEX-1HD z wbudowanym dyskiem twardym.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
W swoim czasie
Najpierw muszę ogarnąć czemu mi płyn chłodniczy wywaliło i skąd, czy to po prostu puściła opaska czy może czujnik temp, który wymieniałem razem z rozrządem, źle założyłem.
Potem felunek na lato, hamulce i można myśleć o programie
Tak na 120KM i 270NM.
[ Dodano: 2015-03-18, 21:51 ]
Nowy felunek:
Pora na aktualizację bo kilka zmian zaszło
Kwiecień:
Ciepło się zrobiło, stokrotki zakwitły, nowy felunek
Ostatnio zakupiłem jeszcze długo poszukiwaną osłonę ręcznęgo w skórze oraz z srebrnym oringiem (cena bardzo niska była) oraz komplet klamek w kolorze.
Fotopstryczkowała and stylizajn by Trepkowa.
[ Dodano: Pią 17 Lip, 2015 14:02 ]
Maj:
Zrobiło się ciepło, miałem trochę wolnego czasu więc można było spędzić część soboty z moją drugą, lepszą połówką i z samochodem
Klamki w kolorze zamontowane na samochodzie:
Ręczny w skórze + przycisk z aluminium nówka z ASO, zaślepka zapalniczki w chromie.
Manetka tempomatu + sterowanie FIS zamontowana, wtyczka z wiazką do tempomatu pociągnięta ale 1.5m przewodów to za mało by dosięgnąć do ECU, w następnej wolnej chwili będzie przedłużanie wiązki i spięcie jej z ECU.
[ Dodano: Pią 17 Lip, 2015 14:03 ]
Ostatnio:
Kilka zmian wprowadzonych w samochodzie:
- półkę obok lewarka skrzyni biegów obkleiłem alcantarą aby rzeczy tam położone nie rysowały plastików ani nie rezonansowały:
- zmieniłem pokrętło lusterek na chromowane:
- przeprowadziłem regenerację hamulcy, odnowiłem, pomalowałem, przesmarowałem dedykowanymi smarami. usunąłem dokładnie rdzę, uszczelki powymieniałem. Z przodu nowe tarcze i klocki TRW, z tyłu tarcze przetoczone i klocki ATE. Nareszcie działa jak należy Kolor zacisków to złoty metalic od Foliateca, zdjęcia dokładnie tego nie oddają.
W tle, na zdjęciach środka, widać nowe dedykowane dywaniki welurowe z napisem Audi A2.
[ Dodano: 2015-07-29, 11:11 ]
A propos kolejnych zmian. Już jakiś czas temu ukazała się w samochodzie kontrolka:
która to w słowniku kontrolek Audi oznacza: "WYMIEŃ KIEROWNICĘ NA TRÓJRAMIENNĄ" :mrgreen:
także tego... no tak się nie da jeździć jak już auto się dopomina
Dekielki, dywaniki i twórczość Trepkowej
Przyszła nowa kierownica.
W końcu każdy ma swoją kierowniczkę :mrgreen:
I tutaj Trepkowa ją zamontowała:
Najpierw muszę ogarnąć czemu mi płyn chłodniczy wywaliło i skąd, czy to po prostu puściła opaska czy może czujnik temp, który wymieniałem razem z rozrządem, źle założyłem.
Potem felunek na lato, hamulce i można myśleć o programie
Tak na 120KM i 270NM.
[ Dodano: 2015-03-18, 21:51 ]
Nowy felunek:
Pora na aktualizację bo kilka zmian zaszło
Kwiecień:
Ciepło się zrobiło, stokrotki zakwitły, nowy felunek
Ostatnio zakupiłem jeszcze długo poszukiwaną osłonę ręcznęgo w skórze oraz z srebrnym oringiem (cena bardzo niska była) oraz komplet klamek w kolorze.
Fotopstryczkowała and stylizajn by Trepkowa.
[ Dodano: Pią 17 Lip, 2015 14:02 ]
Maj:
Zrobiło się ciepło, miałem trochę wolnego czasu więc można było spędzić część soboty z moją drugą, lepszą połówką i z samochodem
Klamki w kolorze zamontowane na samochodzie:
Ręczny w skórze + przycisk z aluminium nówka z ASO, zaślepka zapalniczki w chromie.
Manetka tempomatu + sterowanie FIS zamontowana, wtyczka z wiazką do tempomatu pociągnięta ale 1.5m przewodów to za mało by dosięgnąć do ECU, w następnej wolnej chwili będzie przedłużanie wiązki i spięcie jej z ECU.
[ Dodano: Pią 17 Lip, 2015 14:03 ]
Ostatnio:
Kilka zmian wprowadzonych w samochodzie:
- półkę obok lewarka skrzyni biegów obkleiłem alcantarą aby rzeczy tam położone nie rysowały plastików ani nie rezonansowały:
- zmieniłem pokrętło lusterek na chromowane:
- przeprowadziłem regenerację hamulcy, odnowiłem, pomalowałem, przesmarowałem dedykowanymi smarami. usunąłem dokładnie rdzę, uszczelki powymieniałem. Z przodu nowe tarcze i klocki TRW, z tyłu tarcze przetoczone i klocki ATE. Nareszcie działa jak należy Kolor zacisków to złoty metalic od Foliateca, zdjęcia dokładnie tego nie oddają.
W tle, na zdjęciach środka, widać nowe dedykowane dywaniki welurowe z napisem Audi A2.
[ Dodano: 2015-07-29, 11:11 ]
A propos kolejnych zmian. Już jakiś czas temu ukazała się w samochodzie kontrolka:
która to w słowniku kontrolek Audi oznacza: "WYMIEŃ KIEROWNICĘ NA TRÓJRAMIENNĄ" :mrgreen:
także tego... no tak się nie da jeździć jak już auto się dopomina
Dekielki, dywaniki i twórczość Trepkowej
Przyszła nowa kierownica.
W końcu każdy ma swoją kierowniczkę :mrgreen:
I tutaj Trepkowa ją zamontowała:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
16 cali, opona 185/50 Tak jak w Polo i Fabii.
[ Dodano: 2015-09-18, 13:15 ]
Mały update:
Są to posty jakie Trepkowa (moja lepsza połowa), opublikowała na innym forum:
[ Dodano: 2015-09-18, 13:15 ]
Mały update:
Są to posty jakie Trepkowa (moja lepsza połowa), opublikowała na innym forum:
Oraz wczorajszy zakup:trepkowa pisze:Korzystając z ostatniego ciepłego weekendu wzieliśmy się z Trepkiem za sprzątanie i pranie Naszej a2'jeczki W tle widać najnowszy nabytek czyli spacebox w kolorze wnętrza! Domyślnie będzie lodówką na moje super mocne chłodzone Lech Free Coś tam Trepek jeszcze wspomina, że czeka na paczkę z Aso, która jedzie z centrali z Niemiec a jest to osłona ręcznego z półką (na moje okularki przeciwsłoneczne, sasasa!) Ale Trepek coś wspominał, że to na telefon...
[/img]
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ja zmienie miejsce zamieszkania
Narazie mieszkam w bloku, bez garażu. Stąd mam A2 bo wiem, że nie zgnije mi pod chmurką.
Ale w przyszości jakiś samochód do odrestaurowania będę chciał mieć jak najbardziej!
[ Dodano: 2015-09-19, 15:48 ]
Ze mną to jak z kobietą jest. Docelowo we czwartek pojechałem po zderzak do A2 tylni, srebrny w kolorze. Ale że stan nie był odpowiedni do montażu to... wróciłem z lusterkami bocznymi w kolorze i fotelami z TT'ki
Zdjęcie lusterek na samochodzie:
[ Dodano: 2015-10-20, 11:09 ]
Zamontowałem osłonę ręcznego:
Oraz zakupiłem drugie A2
[ Dodano: 2015-12-08, 13:04 ]
Wpadły fotele z TT'ki:
Trochę pracy było ale siedzi sie wyśmienicie. Nie ma co porównywać do orginalnych naleśników. Wkońcu zagłówek dotyka głowy!
[ Dodano: 2016-01-04, 12:34 ]
Sprawdzałem również spalanie A2'ki (ostatnie 2 tygodnie). Cykl mieszany, dynamiczny - 4.62l / 100km. Testowane po spaleniu ~32l paliwa. Przejechanie 100km kosztuje mniej niż 20zł (ostatnio tankowalem ON za 3.8zł za litr więc wychodzi 17.5zł)
[ Dodano: 2016-03-21, 22:30 ]
Wkońcu udało mi się dokończyć podświetlanie pokręteł nawiewu (narazie tylko jeden... ale teraz już wiem co i jak).
Do pokrętła poprowadzona jest ori wiązka z A4 B5 z kostkami i przewodami. Co ciekawe, obudowa kratki w A2 ma w plastiku odpowiednią wypustkę aby włożyć w nią wtyczkę od orginalnej wiązki. Ciekawe...
Narazie mieszkam w bloku, bez garażu. Stąd mam A2 bo wiem, że nie zgnije mi pod chmurką.
Ale w przyszości jakiś samochód do odrestaurowania będę chciał mieć jak najbardziej!
[ Dodano: 2015-09-19, 15:48 ]
Ze mną to jak z kobietą jest. Docelowo we czwartek pojechałem po zderzak do A2 tylni, srebrny w kolorze. Ale że stan nie był odpowiedni do montażu to... wróciłem z lusterkami bocznymi w kolorze i fotelami z TT'ki
Zdjęcie lusterek na samochodzie:
[ Dodano: 2015-10-20, 11:09 ]
Zamontowałem osłonę ręcznego:
Oraz zakupiłem drugie A2
[ Dodano: 2015-12-08, 13:04 ]
Wpadły fotele z TT'ki:
Trochę pracy było ale siedzi sie wyśmienicie. Nie ma co porównywać do orginalnych naleśników. Wkońcu zagłówek dotyka głowy!
[ Dodano: 2016-01-04, 12:34 ]
Sprawdzałem również spalanie A2'ki (ostatnie 2 tygodnie). Cykl mieszany, dynamiczny - 4.62l / 100km. Testowane po spaleniu ~32l paliwa. Przejechanie 100km kosztuje mniej niż 20zł (ostatnio tankowalem ON za 3.8zł za litr więc wychodzi 17.5zł)
[ Dodano: 2016-03-21, 22:30 ]
Wkońcu udało mi się dokończyć podświetlanie pokręteł nawiewu (narazie tylko jeden... ale teraz już wiem co i jak).
Do pokrętła poprowadzona jest ori wiązka z A4 B5 z kostkami i przewodami. Co ciekawe, obudowa kratki w A2 ma w plastiku odpowiednią wypustkę aby włożyć w nią wtyczkę od orginalnej wiązki. Ciekawe...