Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] cykanie 2.0 abt

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kudlacz78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 12 paź 2013, 01:07
Lokalizacja: brwinów

Post autor: kudlacz78 » 23 mar 2016, 00:04

Witam.
Mnie również drażni cykanie, stukanie przy niskich temperaturach. Mam ABK. Nabyłem w stanie agonalnym, wymieniona połowa samochodu i teraz przyszła pora na czepianie się drugiej połowy ;-) . Do rzeczy.. po odpaleniu przez jakieś 2 sekundy intensywny metaliczny oddźwięk, potem w miarę OK na wolnych obrotach, ale przy przegazowaniu również nieprzyjemnie.
Trwa to dopóki się silnik nie rozgrzeje, wówczas dość fajnie pracuje. wymienione panewki, pierścienie, uszczelniacze... Wlałem lotos 10W40, tak wyszło.. Poprzedni właściciel lał mineralny. zagłębiając się w informacje o popychaczach, w literaturze "obsługa i naprawa" wyczytałem:
"górny wałek rozrządu jest podparty 5 łożyskami. Tylne łożysko jest łożyskiem ustalającym wałek wzdłużnie. Zamiast czwartego łożyska zamontowano urządzenie ograniczające odpływ oleju z popychaczy hydraulicznych"
Pytanie czy ktoś wie co to, jak to działa i czy to coś może ulec uszkodzeniu?
Czytałem, że wielu ludzi nie rozwiązało swoich problemów z popychaczami, ale nigdzie nie było napisane o owym urządzeniu...
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 08:26 przez kudlacz78, łącznie zmieniany 1 raz.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 23 mar 2016, 17:53

brzmi całkiem sensownie,również poznał bym opinie

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 mar 2016, 22:38

kudlacz78 pisze:"górny wałek rozrządu jest podparty 5 łożyskami. Tylne łożysko jest łożyskiem ustalającym wałek wzdłużnie. Zamiast czwartego łożyska zamontowano urządzenie ograniczające odpływ oleju z popychaczy hydraulicznych"
Pytanie czy ktoś wie co to, jak to działa i czy to coś może ulec uszkodzeniu?
Czytałem, że wielu ludzi nie rozwiązało swoich problemów z popychaczami, ale nigdzie nie było napisane o owym urządzeniu...
To chyba było tylko w mniejszych silnikach w B3. Pooglądaj głowice na allegro.

kudlacz78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 12 paź 2013, 01:07
Lokalizacja: brwinów

Post autor: kudlacz78 » 23 mar 2016, 23:27

maciek889 pisze:To chyba było tylko w mniejszych silnikach w B3. Pooglądaj głowice na allegro.
Wygląda na to, że masz rację. dzięki za info..

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 24 mar 2016, 11:33

Smialo rozkrecaj. Tylko pamietaj o znakach jak bedziesz odkrecal walek. Kazda czesc, kazdy "mostek" jest ponumerowany u gory i z boku. Przy przykrecaniu walka musi byc w tym samym miejscu w takim samym polozeniu. Czyli przykladowo oznaczenie A musi zgadzac sie z gniazdem "mostku" oznaczonym A. A od czola mostu bedzie np 1,2,3 i 4 i tymi numerami rowniez musi sie zgadzac zebys nie przekrecil mostku numerem w dol lub odwrotnie do pierwotnego polozenia.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 24 mar 2016, 11:46

okej,ciśnienie dziś zmierzone na wolnych trzyma ok.1 bara ale wziąłem poprawkę na to że manometr troche puszczał ponieważ troche oleju wyleciało,2000 rpm ok 2 barów więc ciśnienie książkowe.Mechanik od którego pożyczałem manometr mówił żeby się w to nie pchać dopóki tylko trochę cyka,ale skoro i tak robie rozrząd to myśle że nie zaszkodzi spróbować <ok>
po świętach kupie graty zobaczymy co z tego wyjdzie

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 24 mar 2016, 12:42

Sluchaj wymienic same popychacze to nie jest zaden problem zwlaszcza ze rorzad i tak bedziesz mial sciagniety. Gorzej jakbys chcial zawory wymienic uszczelniacze itp. Pamietaj o ustawienia kola zembatego rorzadu wzgledem walka. Nie wiem jak jest tutaj czy bedzie cycek ktory nie pozwoli zmienic polozenia czy trzeba bedzie ustawiac na "pletwe" Musisz sie rozeznac i poczytac. Chyba ze schodzi walek razem z kolem wtedy zapomnij o tym bo nie bedzie problemu. Popychacze sie wyciaga smaruje olejem silnikowym nowe i wklada :) ot cala robota. Potem skrecic ustawic rorzad i gotowe


Jak trzeba cos zrobic w silniku to wszyscy sa zawsze przerazeni kosztami dlatego ze po prostu za dlubanie w silniku mechanik sobie wola konkretne pieniadze. Czasem przekraczajace koszt dobrych czesci wiec placimy podwojnie lub potrojnie. A wiele rzeczy zwlaszcza w tak starych samochodach mozna zrobic samemu i naprawde nie jest to specjalnie trudne. Trzeba miec po prostu duzo wolnego czasu lub kilka godzinek wieczorem i kilka dni dlubac. A koszt zmniejszy z np 500zl do 200 (oczywiscie nie wliczam waszych roboczo-godzin poniewaz robicie to dla siebie)

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 25 mar 2016, 10:10

Uważam, że ciśnienie oleju masz za niskie i wymiana popychaczy nic nie da. Sam u siebie mam ciśnienie trochę ponad 1 bar na wolnych i tak samo cykają na starych jak i na nowych popychaczach. Jak się czepiać popychaczy to bym sprawdził czy jakiś nie ma zbyt dużego luzu i go wymienił.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 mar 2016, 11:24

Wg. mnie też trochę niskie to ciśnienie. Szczególnie na podwyższonych obrotach.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 25 mar 2016, 11:32

z tego co czytałem to przy 2 tysiącach w abt ma być właśnie 2 bary
edit: okej dopiero doczytałem że są 2 czujniki oleju,ja mierzyłem na tym górnym który wyłącza kontrolkę oleju,są różnice w ciśnieniu na obu czujnikach ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl