Ten błąd wskazuje ze masz dobrze podłączona sondę tylko emulacja sterownik stag ustawiony na przebieg. W czasie działania LPG podstawia oszukany sygnał dla ECU Pb i na tej podstawionym sygnale się uczy. Ludzie często piszą ze PM/ABT-starszy bardziej toleruje emulacje na masę niż na przebieg. Bo emulacja na masę to nic innego jak zwarcie do masy, silnik nie uczy się wtedy nic wchodzi w tryb awaryjny i zostawia mapy jakie były przed awaria ale tez będzie łykał więcej Pb,A po przejechaniu się na gazie doszedł jeszcze jeden kod błedu 2341- Mieszanka paliwowa poza tolerancją
[B3 1.8 PM] bogata mieszanka cały czas
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie powinno ale nie będzie od razu działał 100% prawidłowo bo będzie w fazie nauki a procedura mówi o 100km. lecz i tak nie wiem czy jest sens bo przerzucając na LPG uczysz s powrotem źle. To tylko raczej dla sprawdzenia niż do naprawy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
spoko test zrobię w sobotę bo akurat jadę w trasę więc odłaczę klemę w piatek wieczorem a w sobotę przed trasą podłaczę i przejadę trasą powiedzmy 50 km i zobaczę jak po takim odcinku się zachowuje bo jeżeli kopci i buczy przy wkręcaniu się na obroty to bedzie to samo czyli za bogato zresztą zrobię filmik jak to kopcenie wyglada to każdy bedzie widział o co chodzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
ok po tym przejechaniu na benzynie stanę wybłyskam kody jakie się pojawią na benzynie i potem dalej pojadę na LPG i przed zgaszeniem też wybłyskam kody
[ Dodano: 2016-03-16, 20:50 ]
Chcę ten motorek doprowadzić do stanu takiego jaki powinien być bo naprawdę na gazie fajnie to jeździ i zbiera się bardzo dobrze niczym sama przyjemność z jazdy
[ Dodano: 2016-03-19, 21:59 ]
dzsiaj robiłem ten test co kazaliście odłączyłem aku i 30 minutach podłączyłem pojechałem zatankować PB oczywiście jadąc na benzynie zalałem zbiornik na tyle że skazówka była na równo z pierwszą biała kreska i od stacji przejechałem jeszcze na benzynie prawie 30 km po czym sterownik wypluł takie błędy jak na filmiku poniżej
Na filmiku poniżej widać jak auto puszcza chmurę po wcisnieciu pedału gazu do oporu takiej chmury na lpg nie ma
Na filmiku poniżej widaćjakie błedy sterownik wypluł po przejechaniu dystansu 50 km na lpg
Zaś na filmiku poniżej widać ile benzyny ubyło po przejechaniu prawie 30 km i równiez mam pytanie dlaczego podczas jazdy zapala mi się lampka która sobie wyrezałem do wymigiwania błedów a gdy podczas jazdy puszczę pedał gazu gasnie ale jak dalej bedę trzymał gaz to za jakis czas znowu się pojawia lampkę robiłem wedłóg tematu który zakładał kolega tutaj z forum odnośnie rezania takiej lampki
[ Dodano: 2016-03-16, 20:50 ]
Chcę ten motorek doprowadzić do stanu takiego jaki powinien być bo naprawdę na gazie fajnie to jeździ i zbiera się bardzo dobrze niczym sama przyjemność z jazdy
[ Dodano: 2016-03-19, 21:59 ]
dzsiaj robiłem ten test co kazaliście odłączyłem aku i 30 minutach podłączyłem pojechałem zatankować PB oczywiście jadąc na benzynie zalałem zbiornik na tyle że skazówka była na równo z pierwszą biała kreska i od stacji przejechałem jeszcze na benzynie prawie 30 km po czym sterownik wypluł takie błędy jak na filmiku poniżej
Na filmiku poniżej widać jak auto puszcza chmurę po wcisnieciu pedału gazu do oporu takiej chmury na lpg nie ma
Na filmiku poniżej widaćjakie błedy sterownik wypluł po przejechaniu dystansu 50 km na lpg
Zaś na filmiku poniżej widać ile benzyny ubyło po przejechaniu prawie 30 km i równiez mam pytanie dlaczego podczas jazdy zapala mi się lampka która sobie wyrezałem do wymigiwania błedów a gdy podczas jazdy puszczę pedał gazu gasnie ale jak dalej bedę trzymał gaz to za jakis czas znowu się pojawia lampkę robiłem wedłóg tematu który zakładał kolega tutaj z forum odnośnie rezania takiej lampki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
wiesz co po resetowaniu poprzez odłączenie klemy na zimnym jest fajnie ale jak się rozgrzeje to tak się dzieje jak robiłem ten test to po podłaczeniu aku nie włączałem gazu tylko jechałem na PB i to kopcenie też było robione zanim auto było przełączone na LPG
[ Dodano: 2016-03-24, 15:20 ]
Dzisiaj na chwilkę wypiałem centrlke od lpg i połaczyłem zasilanie wtryskiem jak i sygnał sondy dla ecu i odpaliłem auto na PB pochodził kilka minut ale jak mu się przygazuje to i tak puszcza chmurę jeżeli wymieniłem już czujnik temp. dla ecu to on dane o temperaturze dla silnika powinien dawać dobre tylko teraz pytanie co dalej może być nie tak bo mi juz do głowy przychodzi myśl że może wtrysk leje za dużo i dlatego tylko jak go sprawdzić czy to by mogła być jego wina
[ Dodano: 2016-03-24, 15:20 ]
Dzisiaj na chwilkę wypiałem centrlke od lpg i połaczyłem zasilanie wtryskiem jak i sygnał sondy dla ecu i odpaliłem auto na PB pochodził kilka minut ale jak mu się przygazuje to i tak puszcza chmurę jeżeli wymieniłem już czujnik temp. dla ecu to on dane o temperaturze dla silnika powinien dawać dobre tylko teraz pytanie co dalej może być nie tak bo mi juz do głowy przychodzi myśl że może wtrysk leje za dużo i dlatego tylko jak go sprawdzić czy to by mogła być jego wina
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
[B3 1.8 PM] Bogata mieszanka
Witam koledzy od jakiegoś czasu zmagam się z zbyt bogatą mieszanka benzyny w mojej B3 wymieniałem czujnik który podaje temperaturę cieczy dla ECU i równiez był sprawdzany poprzez mierzenie jego w danych zakresach temperatur i czujnik jest ok działa jak należy lecz auto nadal pali jak szalone do tego stopnia że puszcza czarną chmure jak diesel albo gorzej.
W aucie odłaczałem również aku na godzinę i ponownie podłaczałem po czym dokonywałem jazdy na samej benzynie przez jakieś 70km po czym nic sie nie zmieniło nadal kopci i czuć jak auto jest delikatnie zamulane bo zalewa paliwem a na wolnych nie pracuje równo tylko trzepie silnikiem. Chciałem teraz wymienic sterownik na drugi ale nie wiem własnie czy może powinienem jeszcze cos innego sprawdzić bo na gazie auto chodzi jak marzenie sonda oscyluje na gazie ładnie a symulacja jest ustawiona na masę wiec nie wiem co teraz robić bo chciał bym aby ten silniczek chodził jak powinien na obydwóch paliwach
W aucie odłaczałem również aku na godzinę i ponownie podłaczałem po czym dokonywałem jazdy na samej benzynie przez jakieś 70km po czym nic sie nie zmieniło nadal kopci i czuć jak auto jest delikatnie zamulane bo zalewa paliwem a na wolnych nie pracuje równo tylko trzepie silnikiem. Chciałem teraz wymienic sterownik na drugi ale nie wiem własnie czy może powinienem jeszcze cos innego sprawdzić bo na gazie auto chodzi jak marzenie sonda oscyluje na gazie ładnie a symulacja jest ustawiona na masę wiec nie wiem co teraz robić bo chciał bym aby ten silniczek chodził jak powinien na obydwóch paliwach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
jak to sprawdzić bo wiem że jak nieraz sobię sprawdzam instalacje lpg to znaczy sterownik stag 100 poprzez podłaczenie pod kompa to tam pokazuje mi jakies wartości tps ale musial bym sprawdzic w jakis granicach to jest.
[ Dodano: 2016-11-06, 22:58 ]
fajnie by było jak bys mi podpowiedział jak to mogę dokładnie sprawdzic czy jest sprawne bo chciał bym jak najwięcej rzeczy porobic samemu bo jak wiadomo mechanicy swoje wołaja a zaoszczedzone pieniadze moga iść na jakieś fajne mody do tego autka.
[ Dodano: 2016-11-06, 22:58 ]
fajnie by było jak bys mi podpowiedział jak to mogę dokładnie sprawdzic czy jest sprawne bo chciał bym jak najwięcej rzeczy porobic samemu bo jak wiadomo mechanicy swoje wołaja a zaoszczedzone pieniadze moga iść na jakieś fajne mody do tego autka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26