Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] bogata mieszanka cały czas

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 mar 2016, 22:14

Nie powinno ale nie będzie od razu działał 100% prawidłowo bo będzie w fazie nauki a procedura mówi o 100km. lecz i tak nie wiem czy jest sens bo przerzucając na LPG uczysz s powrotem źle. To tylko raczej dla sprawdzenia niż do naprawy.
A po przejechaniu się na gazie doszedł jeszcze jeden kod błedu 2341- Mieszanka paliwowa poza tolerancją
Ten błąd wskazuje ze masz dobrze podłączona sondę tylko emulacja sterownik stag ustawiony na przebieg. W czasie działania LPG podstawia oszukany sygnał dla ECU Pb i na tej podstawionym sygnale się uczy. Ludzie często piszą ze PM/ABT-starszy bardziej toleruje emulacje na masę niż na przebieg. Bo emulacja na masę to nic innego jak zwarcie do masy, silnik nie uczy się wtedy nic wchodzi w tryb awaryjny i zostawia mapy jakie były przed awaria ale tez będzie łykał więcej Pb,

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 15 mar 2016, 22:21

aha czyli sonde mam dobrze podłaczoną tylko tą emulacje mógł bym zmienic na mase tak jak mówisz a co w takim razie zrobić aby nie łykał tyle tego PB. bo w razie jakies podruży w trasie niedaj boże gaz siadzie to na benzynie mi portfel połknie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 mar 2016, 23:11

Pierw zrób test co maciek pisał potem coś powie.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 16 mar 2016, 20:09

spoko test zrobię w sobotę bo akurat jadę w trasę więc odłaczę klemę w piatek wieczorem a w sobotę przed trasą podłaczę i przejadę trasą powiedzmy 50 km i zobaczę jak po takim odcinku się zachowuje bo jeżeli kopci i buczy przy wkręcaniu się na obroty to bedzie to samo czyli za bogato zresztą zrobię filmik jak to kopcenie wyglada to każdy bedzie widział o co chodzi

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 mar 2016, 20:22

wybłyskaj kody tez

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 19 mar 2016, 21:59

ok po tym przejechaniu na benzynie stanę wybłyskam kody jakie się pojawią na benzynie i potem dalej pojadę na LPG i przed zgaszeniem też wybłyskam kody

[ Dodano: 2016-03-16, 20:50 ]
Chcę ten motorek doprowadzić do stanu takiego jaki powinien być bo naprawdę na gazie fajnie to jeździ i zbiera się bardzo dobrze niczym sama przyjemność z jazdy

[ Dodano: 2016-03-19, 21:59 ]
dzsiaj robiłem ten test co kazaliście odłączyłem aku i 30 minutach podłączyłem pojechałem zatankować PB oczywiście jadąc na benzynie zalałem zbiornik na tyle że skazówka była na równo z pierwszą biała kreska i od stacji przejechałem jeszcze na benzynie prawie 30 km po czym sterownik wypluł takie błędy jak na filmiku poniżej


Na filmiku poniżej widać jak auto puszcza chmurę po wcisnieciu pedału gazu do oporu takiej chmury na lpg nie ma


Na filmiku poniżej widaćjakie błedy sterownik wypluł po przejechaniu dystansu 50 km na lpg




Zaś na filmiku poniżej widać ile benzyny ubyło po przejechaniu prawie 30 km i równiez mam pytanie dlaczego podczas jazdy zapala mi się lampka która sobie wyrezałem do wymigiwania błedów a gdy podczas jazdy puszczę pedał gazu gasnie ale jak dalej bedę trzymał gaz to za jakis czas znowu się pojawia lampkę robiłem wedłóg tematu który zakładał kolega tutaj z forum odnośnie rezania takiej lampki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 mar 2016, 22:28

Musiał byś na jeszcze jeden test przywrócić sondę do ECU Pb na stałe. Wygląda jakby sterownik LPG ciągle emulował sondę.

czy po resetowaniu tez tak kopcił??

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 24 mar 2016, 15:20

wiesz co po resetowaniu poprzez odłączenie klemy na zimnym jest fajnie ale jak się rozgrzeje to tak się dzieje jak robiłem ten test to po podłaczeniu aku nie włączałem gazu tylko jechałem na PB i to kopcenie też było robione zanim auto było przełączone na LPG

[ Dodano: 2016-03-24, 15:20 ]
Dzisiaj na chwilkę wypiałem centrlke od lpg i połaczyłem zasilanie wtryskiem jak i sygnał sondy dla ecu i odpaliłem auto na PB pochodził kilka minut ale jak mu się przygazuje to i tak puszcza chmurę jeżeli wymieniłem już czujnik temp. dla ecu to on dane o temperaturze dla silnika powinien dawać dobre tylko teraz pytanie co dalej może być nie tak bo mi juz do głowy przychodzi myśl że może wtrysk leje za dużo i dlatego tylko jak go sprawdzić czy to by mogła być jego wina

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 mar 2016, 21:50

Piotrek_łódź pisze:że może wtrysk leje za dużo i dlatego tylko jak go sprawdzić czy to by mogła być jego wina
Wymień na inny.
Sygnał sondy lambda sprawdzałeś?

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 25 mar 2016, 19:17

sonda na lpg jak był podłaczany pod program bo w warsztacie ustawiali gaz to ładnie pracowała czyli sonda działa

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

[B3 1.8 PM] Bogata mieszanka

Post autor: Piotrek_łódź » 06 lis 2016, 21:38

Witam koledzy od jakiegoś czasu zmagam się z zbyt bogatą mieszanka benzyny w mojej B3 wymieniałem czujnik który podaje temperaturę cieczy dla ECU i równiez był sprawdzany poprzez mierzenie jego w danych zakresach temperatur i czujnik jest ok działa jak należy lecz auto nadal pali jak szalone do tego stopnia że puszcza czarną chmure jak diesel albo gorzej.
W aucie odłaczałem również aku na godzinę i ponownie podłaczałem po czym dokonywałem jazdy na samej benzynie przez jakieś 70km po czym nic sie nie zmieniło nadal kopci i czuć jak auto jest delikatnie zamulane bo zalewa paliwem a na wolnych nie pracuje równo tylko trzepie silnikiem. Chciałem teraz wymienic sterownik na drugi ale nie wiem własnie czy może powinienem jeszcze cos innego sprawdzić bo na gazie auto chodzi jak marzenie sonda oscyluje na gazie ładnie a symulacja jest ustawiona na masę wiec nie wiem co teraz robić bo chciał bym aby ten silniczek chodził jak powinien na obydwóch paliwach

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2016, 22:13

TPS

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 06 lis 2016, 22:58

jak to sprawdzić bo wiem że jak nieraz sobię sprawdzam instalacje lpg to znaczy sterownik stag 100 poprzez podłaczenie pod kompa to tam pokazuje mi jakies wartości tps ale musial bym sprawdzic w jakis granicach to jest.

[ Dodano: 2016-11-06, 22:58 ]
fajnie by było jak bys mi podpowiedział jak to mogę dokładnie sprawdzic czy jest sprawne bo chciał bym jak najwięcej rzeczy porobic samemu bo jak wiadomo mechanicy swoje wołaja a zaoszczedzone pieniadze moga iść na jakieś fajne mody do tego autka.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2016, 23:03


Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 06 lis 2016, 23:14

kolego tak czytam sobie ten temat i ten tps to od czego jest bo z tego co czytam to wyglda tak jak by ktos miał problem z obrotami u mnie te obroty są mniejsze jak dodam gazu i puszcze bo go zalewa paliwem ale jak moment postoji i popracuje to obroty dochodza do 900 i mniej wiecej sie tak trzymają

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl