Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Problem przy wymianie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Marcelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2016, 15:15

[B4 ABT] Problem przy wymianie silnika

Post autor: Marcelek » 27 mar 2016, 15:33

Witam.

Swoją 80tkę kupiłem za 800 zł, jednak okazało się że w silniku wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Stwierdziłem że lepiej będzie wymienić silnik i tak też zrobiłem. Kupiłem drugi silnik, lecz okazało się że to jest PM od B3 :-(

Różni się od ABT nie tylko pojemnością, ale w B3 silnik mocowany jest do sanek, w związku z czym łapy są inne, a od 2.0 nie pasują bo są na 4 śruby i mają inny rozstaw, a w PM łapy są na 3 śruby, i oczywiście nie ma innych nadlewów na bloku :roll:

I co ja bidny mam teraz zrobić ? Niby katalog intercarsu pokazuje że w B3 też były poduszki jakie jak w B4 (czyli aluminiowe przykręcane na 2 śruby), więc wnioskuję że muszą być do tego pasujące łapy jakieś ?

Pomóżcie bo silnik kosztował 400 zł a o zwrocie nie ma mowy oczywiście :-(

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 27 mar 2016, 16:54

A zamienić nie idzie??

Marcelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2016, 15:15

Post autor: Marcelek » 27 mar 2016, 17:03

No jakby się dało to by nie było problemu :-(

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 27 mar 2016, 18:01

Daj mu na flaszke i niech bierze spowrotem. Chyba, że wystawisz w ogłoszeniach, ale to też możesz się bujać z nim miesiącami...

Marcelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2016, 15:15

Post autor: Marcelek » 27 mar 2016, 18:36

Nie ma zwrotu i koniec taka z typem rozmowa, myślałem że od 100tki albo jakiegoś innego silnika mogą pasować a jak nie to będę musiał sam wyspawać nowe łapy :-/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 mar 2016, 19:09

Marcelek pisze:Niby katalog intercarsu pokazuje że w B3 też były poduszki jakie jak w B4
Jak się nie mylę to w B3 silniki R5 były montowane do podłożnic jak w B4 4 cylindrowe.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 27 mar 2016, 19:14

Czekaj. Wróćmy do momentu zakupu. Ty chciałeś kupić ABT, a dostałeś PM. Więc facet sprzedał ci nie to co chciałeś kupić. Czyż nie? Gościu prowadzi jakąś działalność?? Jak tak, to argument o kontroli skarbowej może być przydatny.

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 28 mar 2016, 01:09

I czy masz dowod zakupu? Przeciez masz prawo do wymiany lub zwrotu zwlaszcza jesli kupiles przez internet. Do tego nie rozumiem dlaczego wymieniles silnik jesli walnela uszczelka pod glowica. Koszt zmiany silnika chyba jest 2 krotnie wyzszy niz wymiana uszczelki, jak nie 3 krotnie.

Edit: nie spojrzalem ze PM jest 2 razy tanszy od ABT

Marcelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2016, 15:15

Post autor: Marcelek » 28 mar 2016, 10:53

Nie mam dowodu zakupu żadnego na to bo silnik kupiony z "kasacji" niby, gość straszny cham a ja nie mam czasu i ochoty chodzić i straszyć go urzędami, samochód stoi a ja do roboty autobusem musze jeździć.

Kupiłem silnik bo nie wiedziałem czy to uszczelka czy pęknieta głowica/blok czy co innego.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 28 mar 2016, 11:18

Marcelek pisze:ja nie mam czasu i ochoty chodzić i straszyć go urzędami, samochód stoi a ja do roboty autobusem musze jeździć
No to kup właściwy silnik, a tego wystaw do sprzedania. My już tu nie jesteśmy w stanie nic więcej pomóc. Tak będzie najszybciej i dla ciebie najlepiej, bo inaczej to będziemy tu debatować jeszcze dwa tygodnie nad innymi aspektami związanymi z tym silnikiem. A nie o to przecież chodzi...

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 28 mar 2016, 11:56

No szkoda bo mogles sprawdzic tamten silnik ABT rozkrecic go jest bardzo latwo (tylko trzeba troche czasu miec wolnego) Nie no sluchaj nic tu nie wykombinujesz trzeba przerobic mocowanie. Jak bardzo one sie roznia? Widze ze z prawej strony jest identyczna poduszka jak w ABT. Ale czy polozenie lapy jest w tym samym miejscu? Bo moze bedzie mialo przerobek. Tylko ze sie teraz troche wkopales. Chcesz to robic sam? Czy na warsztat oddac? Jesli od poczatku planowales robic sam i sam wymontowales silnik to ja wciaz nie rozumiem dlaczego (majac na to wolny czas) wyrzuciles pancerny niezniszczalny silnik zamiast po prostu go sprawdzic.


Nie palil? Czy jak sie zachowywal? Maslo w oleju? Olej w zbiorniczku plynu? No w sumie teraz to i tak bez znaczenia.

A Jezeli chcesz go dac na warsztat to sa warsztaty ktore robia takie rzeczy. Przerabiaja pod swap. Tylko ze koszta przerosna koszt zakupu auta. A wymiana uszczelki + planowanie glowicy to jakies 200zl

No ja tutaj innego wyjscia nie widze jak kombinowanie z mocowaniami bo innej rady nie ma.

Marcelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2016, 15:15

Post autor: Marcelek » 28 mar 2016, 12:09

A no tak sie składa że ABT jeszcze jest tak jak został wyjęty. a spisany na straty był dlatego że na założonym i wyjętym termostacie była fontanna ze zbiorniczka wyrównawczego. Niby mogę go sobie porozbierać dzisiaj i zobaczyć.

Wkopałem sie troche i teraz już nc się nie poradzi. Różni się ten silnik jeden od drugiego sporo w sumie, tyle że ten i ten na jednopunkcie jest i mają osprzęt podobny. Zobacze dzisiaj co w tym ABT się stało i najwyżęj z dwóch jeden się złoży.

W razie co pasuje głowica z 1.8 do 2.0 ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 mar 2016, 12:57

Suuchy94 pisze: A Jezeli chcesz go dac na warsztat to sa warsztaty ktore robia takie rzeczy. Przerabiaja pod swap
Tylko ile kasy za to wezmą.

Do tego silnika PM nie będzie też pasował aparat zapłonowy z ABT. Jak już będzie musiał kupić pasujący to kup bez podciśnieniowej regulacji kąta bo elektronika od ABT będzie zmieniać wyprzedzenie zapłonu.

Co do sprzedawcy to prezentuje on kwintesencje polskiego handlu. Byle sprzedać a potem to już ma cie gdzieś. Ale sami na to pozwalamy nie walcząc o swoje.
Choć w mojej okolicy większość szrotów bez problemu przyjmie zwrot.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 mar 2016, 21:10

maciek889 pisze:Co do sprzedawcy to prezentuje on kwintesencje polskiego handlu. Byle sprzedać a potem to już ma cie gdzieś. Ale sami na to pozwalamy nie walcząc o swoje.

Choć w mojej okolicy większość szrotów bez problemu przyjmie zwrot.
Nie znając tematu dwóch stron nie powinno się osądzać.

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 30 mar 2016, 13:29

Ja bym zakładał ten silnik. Łapy bym dospawał i słozył jeździł. A ciesz się że nie dostałeś np 1.6 PP :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl