[B4 ABT] Problem przy wymianie silnika
[B4 ABT] Problem przy wymianie silnika
Witam.
Swoją 80tkę kupiłem za 800 zł, jednak okazało się że w silniku wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Stwierdziłem że lepiej będzie wymienić silnik i tak też zrobiłem. Kupiłem drugi silnik, lecz okazało się że to jest PM od B3
Różni się od ABT nie tylko pojemnością, ale w B3 silnik mocowany jest do sanek, w związku z czym łapy są inne, a od 2.0 nie pasują bo są na 4 śruby i mają inny rozstaw, a w PM łapy są na 3 śruby, i oczywiście nie ma innych nadlewów na bloku :roll:
I co ja bidny mam teraz zrobić ? Niby katalog intercarsu pokazuje że w B3 też były poduszki jakie jak w B4 (czyli aluminiowe przykręcane na 2 śruby), więc wnioskuję że muszą być do tego pasujące łapy jakieś ?
Pomóżcie bo silnik kosztował 400 zł a o zwrocie nie ma mowy oczywiście
Swoją 80tkę kupiłem za 800 zł, jednak okazało się że w silniku wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Stwierdziłem że lepiej będzie wymienić silnik i tak też zrobiłem. Kupiłem drugi silnik, lecz okazało się że to jest PM od B3
Różni się od ABT nie tylko pojemnością, ale w B3 silnik mocowany jest do sanek, w związku z czym łapy są inne, a od 2.0 nie pasują bo są na 4 śruby i mają inny rozstaw, a w PM łapy są na 3 śruby, i oczywiście nie ma innych nadlewów na bloku :roll:
I co ja bidny mam teraz zrobić ? Niby katalog intercarsu pokazuje że w B3 też były poduszki jakie jak w B4 (czyli aluminiowe przykręcane na 2 śruby), więc wnioskuję że muszą być do tego pasujące łapy jakieś ?
Pomóżcie bo silnik kosztował 400 zł a o zwrocie nie ma mowy oczywiście
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
I czy masz dowod zakupu? Przeciez masz prawo do wymiany lub zwrotu zwlaszcza jesli kupiles przez internet. Do tego nie rozumiem dlaczego wymieniles silnik jesli walnela uszczelka pod glowica. Koszt zmiany silnika chyba jest 2 krotnie wyzszy niz wymiana uszczelki, jak nie 3 krotnie.
Edit: nie spojrzalem ze PM jest 2 razy tanszy od ABT
Edit: nie spojrzalem ze PM jest 2 razy tanszy od ABT
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
No to kup właściwy silnik, a tego wystaw do sprzedania. My już tu nie jesteśmy w stanie nic więcej pomóc. Tak będzie najszybciej i dla ciebie najlepiej, bo inaczej to będziemy tu debatować jeszcze dwa tygodnie nad innymi aspektami związanymi z tym silnikiem. A nie o to przecież chodzi...Marcelek pisze:ja nie mam czasu i ochoty chodzić i straszyć go urzędami, samochód stoi a ja do roboty autobusem musze jeździć
No szkoda bo mogles sprawdzic tamten silnik ABT rozkrecic go jest bardzo latwo (tylko trzeba troche czasu miec wolnego) Nie no sluchaj nic tu nie wykombinujesz trzeba przerobic mocowanie. Jak bardzo one sie roznia? Widze ze z prawej strony jest identyczna poduszka jak w ABT. Ale czy polozenie lapy jest w tym samym miejscu? Bo moze bedzie mialo przerobek. Tylko ze sie teraz troche wkopales. Chcesz to robic sam? Czy na warsztat oddac? Jesli od poczatku planowales robic sam i sam wymontowales silnik to ja wciaz nie rozumiem dlaczego (majac na to wolny czas) wyrzuciles pancerny niezniszczalny silnik zamiast po prostu go sprawdzic.
Nie palil? Czy jak sie zachowywal? Maslo w oleju? Olej w zbiorniczku plynu? No w sumie teraz to i tak bez znaczenia.
A Jezeli chcesz go dac na warsztat to sa warsztaty ktore robia takie rzeczy. Przerabiaja pod swap. Tylko ze koszta przerosna koszt zakupu auta. A wymiana uszczelki + planowanie glowicy to jakies 200zl
No ja tutaj innego wyjscia nie widze jak kombinowanie z mocowaniami bo innej rady nie ma.
Nie palil? Czy jak sie zachowywal? Maslo w oleju? Olej w zbiorniczku plynu? No w sumie teraz to i tak bez znaczenia.
A Jezeli chcesz go dac na warsztat to sa warsztaty ktore robia takie rzeczy. Przerabiaja pod swap. Tylko ze koszta przerosna koszt zakupu auta. A wymiana uszczelki + planowanie glowicy to jakies 200zl
No ja tutaj innego wyjscia nie widze jak kombinowanie z mocowaniami bo innej rady nie ma.
A no tak sie składa że ABT jeszcze jest tak jak został wyjęty. a spisany na straty był dlatego że na założonym i wyjętym termostacie była fontanna ze zbiorniczka wyrównawczego. Niby mogę go sobie porozbierać dzisiaj i zobaczyć.
Wkopałem sie troche i teraz już nc się nie poradzi. Różni się ten silnik jeden od drugiego sporo w sumie, tyle że ten i ten na jednopunkcie jest i mają osprzęt podobny. Zobacze dzisiaj co w tym ABT się stało i najwyżęj z dwóch jeden się złoży.
W razie co pasuje głowica z 1.8 do 2.0 ?
Wkopałem sie troche i teraz już nc się nie poradzi. Różni się ten silnik jeden od drugiego sporo w sumie, tyle że ten i ten na jednopunkcie jest i mają osprzęt podobny. Zobacze dzisiaj co w tym ABT się stało i najwyżęj z dwóch jeden się złoży.
W razie co pasuje głowica z 1.8 do 2.0 ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko ile kasy za to wezmą.Suuchy94 pisze: A Jezeli chcesz go dac na warsztat to sa warsztaty ktore robia takie rzeczy. Przerabiaja pod swap
Do tego silnika PM nie będzie też pasował aparat zapłonowy z ABT. Jak już będzie musiał kupić pasujący to kup bez podciśnieniowej regulacji kąta bo elektronika od ABT będzie zmieniać wyprzedzenie zapłonu.
Co do sprzedawcy to prezentuje on kwintesencje polskiego handlu. Byle sprzedać a potem to już ma cie gdzieś. Ale sami na to pozwalamy nie walcząc o swoje.
Choć w mojej okolicy większość szrotów bez problemu przyjmie zwrot.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz