Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] wymiana wału pomoc co i jak

ODPOWIEDZ
duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] wymiana wału pomoc co i jak

Post autor: duczus » 22 mar 2016, 20:44

witam bardzo prosił bym o pomoc w wymianie wału co po kolei i jak rozbierać silnik wyciągnąć wyciągnę tylko co dalej ?


bardzo bym prosił o to co wymienić od razu np panewki na korbach , nie wiem czy też panewki główne tak więc prosił bym o jakiś wykaz elementów i krótki opis rozbiórki i ewentualnie momenty dokręcania śrub i jakie trzeba nowe .

bardzo bym był wdzięczy nie wiem czy był taki temat ale myślę że się przyda odświeżyć .

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 mar 2016, 22:34

:O a z jakiegoż to powodu chcesz wymieniać wał ?

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 22 mar 2016, 22:37

czop wału uszkodzony :)

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 mar 2016, 22:46

no to nie wiem, czy nie taniej gdzieś całego 1Zta poszukać i przełożyć, z wymianą wału może być różnie.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 22 mar 2016, 23:01

zrobię jedną operację opisze potem ale może pomoże ale silnik góra cała po remoncie więc generalnei ciężko:)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 mar 2016, 07:04

Leo, możesz rozwinąć ten wątek, że z wymianą wału jest różnie?

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 30 mar 2016, 07:16

nie wiem co leo miał na myśli ale u mnie wał zostaje tylko beda nowe panewy zrobie małe fotostory co gdzie i jak :)

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 30 mar 2016, 20:24

Jeżeli wał jest w dobrym stanie czyli gładzie nie porysowane to wymień panewki na korbowodach i na głównych dodatkowo uszczelnienia z przodu i tyłu wału, uszczelka misy olejowej, nowy olej i filtr i po problemie.
Żadne wymiany słupków bo nie wiadomo na jaki trafisz i większe koszty niżeli to co masz zamiar wykonać.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 30 mar 2016, 21:14

dokładnie ja już czop wału zregenerowałem wał prawie jak nowy nawet panewki nie były wytarte ale powoli zaczynały wiec wymiana i śmiga dalej :) jak ktoś coś chce zdjęcia i to służę pomocą :)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 mar 2016, 07:27

pytam bo z dupczal'em mamy taki sam problem, dokładnie będę wiedział w przyszłym tyogniu, czy przez zimę znowu się kąt nie przestawił, czyli czy rozrząd znowu się nie rozszedł... i stoję przed dylematem, czy używany słupek, czy regeneracja wału i tak jak Arti_77, pisze, wymiana panewek i uszczelnień?
dylemat polega na tym, czy jak zregeneruję wał i wymienię panewki, to czy dół silnika nie będzie za "silny" w stosunku do "przebiegowej" góry silnika?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2016, 09:08

W dzisiejszych czasach są zakłady które naprawiają/regeneruja bez zdejmowania bo sa na to metody.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 31 mar 2016, 09:33

lepiej wyjać przy okazji wymienić panewki i znowu to lata tys :)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 mar 2016, 11:11

Jarewa, tak dzwoniłem do jednego gościa co właśnie na aucie regeneruje, ale wały regeneruja po przez szlifowanie czoła wału, a u mnie problem polega na tym że mam delikatny uszczerbek na pół księżycu i tak naprawdę nie wiem czy da się to tak łatwo zregenerować :/

dupczal, niby masz rację, ale panewki to tylko jakieś 15% elementów silnika które się wymienia przy okazji remontu, a z doświadczenia zauważyłem, że jak się czegoś nie robi na 100%, to po czasie trzeba wymienić i te 15% drugi raz i znowu całość 100%...

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 31 mar 2016, 12:43

otóż to jak robić do porządku i zamknąć temat ;) ja już wał mam zregenerowany pompa oleju prawie nowa i pompa vacum niestety też wymieniona bo uleciał kruciec teraz tylko części i składamy :)


powiem tyle 1 raz w życiu robię takie coś i powiem wam dla chcącego nic trudnego :)

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 31 mar 2016, 20:34

Masz rację "dla chcącego nic trudnego" ale wystarczy jedna pomyłka i od nowa rozbiórka, więc lepiej dwa razy sprawdzać podczas składania niż się pomylić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl