[B4 1.9 1Z] wymiana wału pomoc co i jak
[B4 1.9 1Z] wymiana wału pomoc co i jak
witam bardzo prosił bym o pomoc w wymianie wału co po kolei i jak rozbierać silnik wyciągnąć wyciągnę tylko co dalej ?
bardzo bym prosił o to co wymienić od razu np panewki na korbach , nie wiem czy też panewki główne tak więc prosił bym o jakiś wykaz elementów i krótki opis rozbiórki i ewentualnie momenty dokręcania śrub i jakie trzeba nowe .
bardzo bym był wdzięczy nie wiem czy był taki temat ale myślę że się przyda odświeżyć .
bardzo bym prosił o to co wymienić od razu np panewki na korbach , nie wiem czy też panewki główne tak więc prosił bym o jakiś wykaz elementów i krótki opis rozbiórki i ewentualnie momenty dokręcania śrub i jakie trzeba nowe .
bardzo bym był wdzięczy nie wiem czy był taki temat ale myślę że się przyda odświeżyć .
Jeżeli wał jest w dobrym stanie czyli gładzie nie porysowane to wymień panewki na korbowodach i na głównych dodatkowo uszczelnienia z przodu i tyłu wału, uszczelka misy olejowej, nowy olej i filtr i po problemie.
Żadne wymiany słupków bo nie wiadomo na jaki trafisz i większe koszty niżeli to co masz zamiar wykonać.
Żadne wymiany słupków bo nie wiadomo na jaki trafisz i większe koszty niżeli to co masz zamiar wykonać.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
pytam bo z dupczal'em mamy taki sam problem, dokładnie będę wiedział w przyszłym tyogniu, czy przez zimę znowu się kąt nie przestawił, czyli czy rozrząd znowu się nie rozszedł... i stoję przed dylematem, czy używany słupek, czy regeneracja wału i tak jak Arti_77, pisze, wymiana panewek i uszczelnień?
dylemat polega na tym, czy jak zregeneruję wał i wymienię panewki, to czy dół silnika nie będzie za "silny" w stosunku do "przebiegowej" góry silnika?
dylemat polega na tym, czy jak zregeneruję wał i wymienię panewki, to czy dół silnika nie będzie za "silny" w stosunku do "przebiegowej" góry silnika?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Jarewa, tak dzwoniłem do jednego gościa co właśnie na aucie regeneruje, ale wały regeneruja po przez szlifowanie czoła wału, a u mnie problem polega na tym że mam delikatny uszczerbek na pół księżycu i tak naprawdę nie wiem czy da się to tak łatwo zregenerować
dupczal, niby masz rację, ale panewki to tylko jakieś 15% elementów silnika które się wymienia przy okazji remontu, a z doświadczenia zauważyłem, że jak się czegoś nie robi na 100%, to po czasie trzeba wymienić i te 15% drugi raz i znowu całość 100%...
dupczal, niby masz rację, ale panewki to tylko jakieś 15% elementów silnika które się wymienia przy okazji remontu, a z doświadczenia zauważyłem, że jak się czegoś nie robi na 100%, to po czasie trzeba wymienić i te 15% drugi raz i znowu całość 100%...