Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 10 cze 2014, 17:07

No właśnie ,słyszałem od kolegi że ten znak na wałku rozrządu nijak się ma do tego znaku na obudowie plastikowej od wałka rozrządu.Czyli co....? muszę teraz ściągać pokrywę zaworów żeby to sprawdzić ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 cze 2014, 17:19

Niekoniecznie. Zawsze ustawienie rozrządu zakładając zamienniki nawet te z górnej półki idealnie nie pasuje. Ale to są akurat minimalne odchyły, które można pominąć.

Najlepiej zaznaczyć korektorem na kole wałka rozrządu. Grubość blachy pokrywy oraz jej uszczelki daje niecały ząb. Tak więc jak ustawisz wszystko na znaki i kropka będzie się pokrywać z krawędzią pokrywy śmiało możesz przestawić jeszcze koło wałka rozrządu o o ząb (w prawo patrząc od przodu).

Niestety pasek nie pozwala na płynne ustawienie bo ma zęby. Znaki mają być jak najbliżej ustawień fabrycznych i sprawdzamy to tylko przy właściwym naciągnięciu paska.

Po jego naciągnięciu znaki mają się zgadzać.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 10 cze 2014, 17:27

OK będe musiał to sprawdzić,dam znać czy było OK.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 11 cze 2014, 02:42

Ja u siebie zdjalem pokrywe zaworow ale na koncu ustawilem znaki OT na kole i plastiku a kropka byla w poblizu gory bloku. Z ta kropka nie jest idealnie ale jak jeszcze mamy OT to juz wystarczajaco.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 11 cze 2014, 17:57

Na tym ustawieniu zapłonu co mam teraz leciałem 195km/h, myślę że jakieś 205-210 powinna iść tylko mi się droga skończyła.Oczywiście na gazie 2 generacji.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 11 cze 2014, 23:54

cinu77 pisze:Na tym ustawieniu zapłonu co mam teraz leciałem 195km/h, myślę że jakieś 205-210 powinna iść tylko mi się droga skończyła.Oczywiście na gazie 2 generacji.
Skoro jestes zadowolony to nie ruszaj nic, a jesli chcesz miec idealnie i miec pewnosc to sprawdz wszystko jak pisalismy, nic nie musisz przestawiac.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 17 cze 2014, 08:20

Tak wiem,ale boje się jednej ,żeczy w którymś z tematów gdzies czarek pisał ,że jak jest niewielka odchyłka co do ust.zapłonu w abk to lecą cewki i halotron.Halotrona wymieniałem jakieś 3 lata temu (bosh 150zł.)Póżniej mi padła cewka ,ale na szczęście znalazłem na szrocie telefunkena (ori)na razie śmiga ,ale się boje że mi może paść hal albo cewka.Wybieram się nad morze w lipcu.Na szczęście mam używkę aparat zapł.kompletny z przewodami wys.nap. to sobie wezmę na drogę w razie "W".Myślę ,że będe musiał sprawdzić ten zapłon przed wyjazdem,tylko dręczą mnie te znaki na kole wałka rozrządu,bo każdy pisze inaczej(jedni piszą ,że ot się ma pokrywać z znakiem na plastiku, a inni piszą ,że ta kropka co jest z tyłu koła ma się pokrywać jakoś z głowicą.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 17 cze 2014, 09:44

I jedni i drudzy maja racje. Znak OT oraz kropka na kole walka rozrzadu ma sie rownoczesnie zgadzac. Ja tak ustawilem ale bardziej kierowalem sie znakiem OT bo byl dla mnie dokladniejszy. Wyobraz sobie ze nie masz tego plastiku, wtedy wlasnie masz kropke. Pozdr

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 17 cze 2014, 11:02

No chyba ,że tak dzięki za odp. ;-)

[ Dodano: 2014-06-28, 07:23 ]
Witam panowie mili :).Właśnie sprawdziłem sobie rozrząd ,i koło pośrednie miałem przestawione jakieś 4 zęby,dlatego mi nie wychodziła reg. zapłonu.Po ustawieniu tego koła i wsadzeniu aparatu tak jak ma być i oczywiście zapłon w/g procedury jest ok.Do tego wszystkiego mi padł przekażnik nr.30.Był fabryczny (italy)podczas przyspieszania dławiło ją ,przerywała i czasami miała podwyzszone obroty.Po wymianie ok. , A po rozebraniu starego przekażnika 2 luty były zimne.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sie 2014, 09:57

Nawet w w tym filmie jest o blokowaniu zapłonu w digifancie: (20:49 jakby się nie otworzyło na tym czasie).
Przy 27:06 jest też opisana regulacja zapłonu.
Nawet tłumaczenie napisów automatycznych na polski nawet nieźle pomaga zrozumieć o czym mówią.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 sie 2014, 19:24

cinu77 pisze:Tak wiem,ale boje się jednej ,żeczy w którymś z tematów gdzies czarek pisał ,że jak jest niewielka odchyłka co do ust.zapłonu w abk to lecą cewki i halotron.Halotrona wymieniałem jakieś 3 lata temu (bosh 150zł.)Póżniej mi padła cewka ,ale na szczęście znalazłem na szrocie telefunkena (ori)na razie śmiga ,ale się boje że mi może paść hal albo cewka.Wybieram się nad morze w lipcu.Na szczęście mam używkę aparat zapł.kompletny z przewodami wys.nap. to sobie wezmę na drogę w razie "W".Myślę ,że będe musiał sprawdzić ten zapłon przed wyjazdem,tylko dręczą mnie te znaki na kole wałka rozrządu,bo każdy pisze inaczej(jedni piszą ,że ot się ma pokrywać z znakiem na plastiku, a inni piszą ,że ta kropka co jest z tyłu koła ma się pokrywać jakoś z głowicą.
Tak dokładnie to pada moduł zapłonowy w cewce, ale to w sumie bez róznicy. Najczęstszą przyczynami tego typu uszkodzeń są:
- niewłaściwie ustawiony zapłon;
- przerwa w obwodzie WN - (np. w trakcie sprawdzania przeskoku iskry na masę czego się robić nie powinno);
- zbyt mała lub niewłaściwa impedancja przewodów zapłonowych i palca rozdzielacza.

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 31 mar 2016, 18:24

PieterB pisze:
Lenio21 pisze:chodzi o to, czy po ustawieniu zapłonu wyłączyć silnik i wpiąć wtyczkę, czy odrazu bez wyłączania silnika wpiąć wtyczkę i robić przegazówkę?
szczerze to nie wiem ja to zawsze vag'iem robiłem jak do tej pory
A możesz napisać jak robić to VAGiem?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2016, 18:35

sargi35, wszystko właściwie jest już opisane w innym temacie dotyczącym ustawiania zapłonu o tu gdzieś https://audi80.pl/topics77/abk-b-4-u ... vt7816.htm

Ale Ci napisze: bierzesz vaga 3.11 odpalasz auto(temp minimum 60 a najlepiej 85°C) wchodzisz bloki pomiarowe :arrow: blok 000 :arrow: wchodzisz bs i strzelasz lampą dodając gazy aż do 2250 i patrzysz jak zachowuje się kreska. jak stoi w jednym miejscu to mamy zablokowany a jak nie to trzeba szukać dlaczego nie.

Może kiedyś nagram filmik jak jakąś kamerkę dorwę :-P

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 01 kwie 2016, 10:11

Nie odpinając niebieskiej wtyczki? A VCDS-Lite 1.2 Release też może być?

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 01 kwie 2016, 12:39

Kod: Zaznacz cały

https://www.youtube.com/watch?v=vjxUHPOoZFY

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl